Rojava Cinema Commune: «Ο ρόλος του καλλιτέχνη είναι να δείξει την ομορφιά της επαναστατικής διαδικασίας»

από | 17 Ιούλ, 2020

Από το 2012, μια ομάδα Κούρδων κινηματογραφιστών από τη Βόρεια Συρία αναπτύσσει το Rojava Cinema Commune, ένα δημοφιλές ίδρυμα για την παραγωγή και προβολή της επαναστατικής κινηματογραφικής τέχνης στην περιοχή. Εκτός από διάφορες ταινίες μικρού μήκους σχετικά με την πραγματικότητα και τα κοινωνικά προβλήματα της Rojava, έχουν πρόσφατα παράγει την ταινία The End Will Be Spectacular , σχετικά με την εξέγερση του 2015 στις πόλεις του Βόρειου Κουρδιστάν και το ντοκιμαντέρ Love in the Face of Genocide , σχετικά με την παράδοση δημοφιλούς τραγουδιού στην κουρδική κοινότητα Ezidí. Καθίσαμε για να μιλήσουμε με τους κινηματογραφιστές Sêvînaz Evdikê και Şêro Hindê για να μιλήσουμε για το έργο τους και τη σύλληψη της τέχνης, της ταυτότητας, της γλώσσας και της σχέσης μεταξύ παράδοσης και επανάστασης.

zilan-jiboazadiye
Ακόμα από την ταινία μεγάλου μήκους “The End Will Be Spectacular”, που αφηγείται 100 ημέρες αντίστασης που έλαβαν χώρα στην κουρδική πόλη του Νότου (Δημοκρατία της Τουρκίας)

Πρέπει να ρωτήσω κάποιον αυτό, μπορεί να είστε οι σωστοί άνθρωποι. Γιατί το La Casa de Papel είναι τόσο δημοφιλές εδώ; Οι σύντροφοι ξέρουν ισπανικές λέξεις που έχουν μάθει παρακολουθώντας αυτήν τη σειρά, έχω ακούσει ακόμη και ότι τα ονόματα των χαρακτήρων χρησιμοποιούνται στο μέτωπο: Τόκιο, καθηγητής …
Sêvînaz: Λοιπόν, εδώ η κοινωνία βλέπει  ότι είναι δημοφιλείς Αλλού, δεν διαφέρει πολύ από την Τουρκία ή το Ιράκ από αυτή την άποψη. Αλλά αυτή η σειρά είναι σίγουρα λίγο διαφορετική. Δείχνει μια επαναστατική προσωπικότητα, κάποιον που θέλει εκδίκηση, που είναι επαναστατικός, και αυτό έχει επιρροή, επίδραση στην κοινωνία. Οι άνθρωποι θέλουν να αλλάξουν τα πράγματα, το σώμα τους το ζητά. Αλλά σε αυτή τη σειρά ο επαναστάτης δεν είναι αληθινός επαναστάτης, είναι κλισέ.

Θα ήθελα να σας ρωτήσω ποια ήταν η αγαπημένη σας παιδική ταινία.
:Êro: Μου άρεσαν πολύ οι ταινίες με καουμπόης, οι δυτικές ταινίες. Εκείνη την εποχή δεν ήξερα γιατί, αλλά τώρα νομίζω ότι είναι επειδή η φύση, το τοπίο είναι παρόμοιο με το δικό μας, πολύ ζεστό, πολύ επίπεδο. Ακόμα και ο ρυθμός αυτών των ταινιών μοιάζει πολύ με τη ζωή μας, πολύ αργός ρυθμό. Όλα χρειάζονται χρόνο, ο χρόνος είναι πολύ σημαντικός σε αυτές τις ταινίες. Οι χαρακτήρες διψούν όλη την ώρα, κουβαλούν όπλα … και περνάει πολύς καιρός πριν συμβούν τα πράγματα.

Όταν παρακολουθείτε ταινίες με καουμπόης μπορείτε να δείτε την ιστορία των Ηνωμένων Πολιτειών, δείχνει πώς χτίστηκε αυτή η χώρα. Μπορείτε να δείτε τις λεπτομέρειες αυτής της κοινωνίας που είναι τώρα όπως είναι, να δείτε πώς ξεκίνησαν όλα. Τώρα αν η κατάστασή μας ήταν καλή και δεν βρισκόμασταν στον πόλεμο ή ένιωθα το καθήκον να κάνουμε ταινίες για το τι συμβαίνει, θα ήθελα πολύ να κάνω ταινίες για τους ανθρώπους που ζούσαν εδώ πριν από 100 χρόνια και να δούμε πώς φτάσαμε εδώ, πώς αναπτύχθηκαν τα πάντα.

Sêvînaz: Η αγαπημένη μου ταινία ήταν το Forrest Gump . (Γέλια)

Forrest Gump;
Sêvînaz: Ναι, όταν ήμουν μικρός, είχα μια πολύ δυνατή σχέση με αυτήν την ταινία. Ποτέ δεν πήγα στον κινηματογράφο, γιατί τα τελευταία 20 χρόνια ο πολιτισμός του κινηματογράφου έχει καταστραφεί στη Συρία. Στη Rojava υπήρχε μόνο ένας κινηματογράφος στο Amude, ο οποίος είχε πολύ κακή φήμη, επειδή προβάλλονταν μόνο πολύ χαμηλής ποιότητας πράγματα ή ταινίες που διαφημίζονταν το καθεστώς Baath. Στο σπίτι μου περίμεναν πολύ καιρό για να φτάσει ένα DVD μέσω των γειτόνων και της οικογένειας. Άλλωστε, πάντα μου έλεγαν ότι απαγορευόταν να παρακολουθώ ταινίες, ότι δεν μπορούσα να παρακολουθήσω, και κατάφερα να δω μόνο κομμάτια, αλλά το Forrest Gump ήταν η πρώτη ταινία που μπορούσα να δω στο σύνολό της και είχε παράξενο αποτέλεσμα για μένα.

Σε κάποιο σημείο έχετε εκφράσει ότι ως καλλιτέχνες δεν θεωρείτε τον εαυτό σας διαφορετικό από οποιονδήποτε στρατιώτη ή εργαζόμενο που κάνει τη συμβολή του στην επανάσταση. Υποτάξατε τη δημιουργικότητά σας σε επαναστατικά καθήκοντα και στόχους. Ποιος είναι ο ρόλος του σκηνοθέτη στην επανάσταση;
: Êro:Ο ρόλος μας ως καλλιτέχνες είναι να προστατεύσουμε την επανάσταση. Υπάρχουν πολλοί σύντροφοι που εκπαιδεύουν, κάνουν σεμινάρια, δίνουν πολιτικές συνεντεύξεις, εργάζονται στα ΜΜΕ μας … αλλά έχουμε φτάσει σε ένα σημείο όπου άνθρωποι που έχουν αγωνιστεί για εμάς και που τραυματίστηκαν ή ακόμα και πέθαναν για εμάς , έχουν γίνει αριθμοί. Ο καλλιτέχνης πρέπει να υπερασπιστεί την επανάσταση ακριβώς από αυτό, δείχνοντας πρώτα την ομορφιά που υπάρχει στην επαναστατική διαδικασία και κατα δεύτερον καταγράφοντας τα πάντα, διατηρώντας την μνήμη, μαγνητοσκοπώντας την για να την προστατεύσει και να κάνει δυνατό να την δείξει στον κόσμο.

Sêvînaz: Ίσως αν ήμασταν σε άλλες περιστάσεις θα μπορούσαμε να είμαστε τέτοιοι καλλιτέχνες που θέλουν να είναι μόνοι, που κάνουν πράγματα που οι άνθρωποι δεν καταλαβαίνουν, αλλά είμαστε μέρος αυτής της επανάστασης και γι ‘αυτό ακολουθούμε ορισμένες αρχές και κάνουμε πράγματα σύμφωνα με αυτό  που βλέπουμε και σύμφωνα με όσα πιστεύουμε. Ανήκουμε σε αυτήν την κοινωνία που περιβάλλεται από εχθρούς για δέκα χρόνια, που δέχεται συνεχώς επίθεση, που δεν έχει σταματήσει να πολεμά. Δεν είμαστε διαφορετικοί και δεν είμαστε μακριά από αυτό που συμβαίνει, δεν μπορούμε να πούμε “είμαστε απλώς καλλιτέχνες!” Όχι. Είμαστε στη μέση, για το καλό και το κακό είμαστε μέρος όλων όσων συμβαίνουν. Την ίδια στιγμή που προσπαθούμε να κάνουμε ταινίες, συμμετέχουμε σε όλα, προστατεύουμε την επανάσταση και προστατεύουμε τη γη μας.

Στο κουρδικό μυαλό δεν υπάρχει εικόνα της ταυτότητάς του, του πώς μπορεί να είναι μια κουρδική προσωπικότητα, οπότε όταν κάνουμε προβολές και προβάλλουμε τις ταινίες μας αυτό έχει τεράστια επιρροή στην κοινωνία

Η τέχνη σας συνδέεται με την πραγματικότητα και τα προβλήματα της κοινωνίας σας, αλλά ταυτόχρονα ο κινηματογράφος έχει να κάνει με τη δημιουργία ονείρων, σωστά; Ποια είναι για εσάς η σχέση μεταξύ ονείρου και πραγματικότητας;Şêro: Αυτή τη στιγμή δεν μπορεί κανείς να ξεφύγει από την πραγματική εικόνα του τι συμβαίνει γύρω μας, αν και μια μέρα, αν η κατάσταση είναι ειρηνική, θα ήθελα να προσθέσω περισσότερη φαντασία στις ταινίες μας, να σκεφτώ σαν ένα άτομο … Πριν την επανάσταση έγραψα ποιήματα. Πολλά ήταν ποιήματα που ήταν ειδικά για μένα, ποιήματα για λεπτομέρειες της ζωής μου, για τα όνειρά μου, για πράγματα που μπορούσα να φανταστώ, αλλά η μητέρα μου δεν μπορούσε να τα καταλάβει. Στην εποχή της επανάστασης, αν μιλάμε για παραγωγή κινηματογράφου, πρέπει να είναι ένας κινηματογράφος που μπορεί να καταλάβει η μητέρα μου. Δεν μπορεί να είναι ένας «ειδικός» κινηματογράφος που μόνο μια μικρή ομάδα ανθρώπων μπορεί να καταλάβει, ο τύπος των ανθρώπων που πηγαίνουν σε φεστιβάλ κινηματογράφου, οι κριτικοί.

Sêvînaz: Προσωπικά φαντάζομαι τον κινηματογράφο ως τον τόπο όπου μπορούν να συναντηθούν η πραγματικότητα και τα όνειρα, όπου μπορούμε να δείξουμε τι πραγματικά ζούμε, αλλά ταυτόχρονα μπορούμε να δημιουργήσουμε ελπίδα, να δώσουμε ελπίδα στους ανθρώπους για τους οποίους φτιάχνουμε κινηματογράφο.

Σχετικά με τα φεστιβάλ κινηματογράφου, όταν είδα ότι είχατε προσκληθεί στο Διεθνές Φεστιβάλ του Ρότερνταμ αμέσως μετά την τουρκική εισβολή στη Ροζάβα τον Οκτώβριο, ήρθε στο μυαλό η ιστορία του επαναστάτη σκηνοθέτη Γιλμάζ Γκόνεϊ, ο οποίος έγραψε πολλά από τα σενάρια του στη φυλακή και ότι σε αυτά τα μεγάλα γεγονότα ήμουν λίγο εκτός τόπου. Πώς νιώσατε σε αυτά τα φεστιβάλ;
Σεβίνζ: Πήγα σε αυτό το φεστιβάλ αμέσως μετά την αποχώρηση από το Serekaniye, περίπου δύο μήνες μετά την έναρξη της εισβολής. Σκέφτηκα ότι ίσως θα ήταν καλό για μένα, θα ένιωθα καλύτερα, ότι θα με βοηθούσε να ξεχάσω λίγο, αλλά αυτό που συνέβη ήδη την πρώτη εβδομάδα είναι ότι τα είδα όλα αυτά και ένιωσα μια τεράστια οργή προς τον κόσμο, φώναξα πολύ. Όταν είδα έναν δρόμο σε καλή κατάσταση, ή ένα όμορφο άτομο, όταν είδα μια μεγάλη αίθουσα, ή ανθρώπους που μιλούσαν με τρόπο που δεν καταλάβαινα, είχα την αίσθηση ότι η απόφαση να πάω εκεί ήταν εντελώς λάθος, ότι δεν ανήκω σε αυτό το μέρος και ότι ήταν τόσο άδικο.

Ένιωσα ότι δεν ήθελα να φτιάξω ταινίες για να νιώσω τόσο άσχημα, ότι ήθελα να κάνω ταινίες για να κάνω μια αλλαγή ή για να κάνω τους ανθρώπους να αισθάνονται αυτό που θέλω να μεταφέρω σε αυτές τις ταινίες, αλλά να μην παρουσιάσω τον εαυτό μου ως εκείνο το άτομο που προέρχεται από ένα μέρος σε πόλεμο και προσπαθεί για να σας πείσω για κάτι … Ωστόσο, νομίζω ότι μερικές φορές είναι απαραίτητο, ήταν απαραίτητο να πάμε εκεί και να ακουστούν οι φωνές μας σε ορισμένα επίπεδα. Πηγαίνοντας εκεί δεν με έκανε πιο ευτυχισμένο ως σκηνοθέτης, με έκανε πιο συνειδητοποιημένο.

Πώς αντιδρούν οι άνθρωποι στις ταινίες σας; Τι επίδραση έχουν στην κοινωνία;
Şêro: Ίσως το πιο σημαντικό πράγμα είναι ότι ως Κούρδοι δεν είχαμε διανοητική εικόνα για το τι πρέπει να είμαστε ως Κούρδοι. Όπως σας είπα, κοιτάξαμε πολλούς Δυτικούς, είχαμε στο μυαλό μας μια εικόνα κοινωνιών από εκατοντάδες χρόνια πριν, ή επίσης εικόνες κοινωνιών όπως οι Τούρκοι, οι Άραβες, μια εικόνα του τι πρέπει να είσαι ως Δυτικός, ακόμη και Ιθαγενής Αμερικανός. … αλλά στο κουρδικό μυαλό δεν υπάρχει εικόνα της ταυτότητάς του, για το πώς μπορεί να είναι μια κουρδική προσωπικότητα, οπότε όταν κάνουμε προβολές και παρουσιάζουμε τις ταινίες μας, αυτό έχει τεράστια επιρροή στην κοινωνία, πιθανώς περισσότερο από άλλες κοινωνίες.

Η μουσική είναι εξαιρετικά σημαντική στις ταινίες σας. Έχετε επίσης τραβήξει πολλές ταινίες μεγάλου μήκους και ντοκιμαντέρ για τη δημοφιλή μουσική, συγκεκριμένα την προφορική παράδοση του dengbej . Ο Abdullah Öcalan λέει ότι «η ζωή μας δεν μπορεί να εξηγηθεί με βιβλία, μόνο με τραγούδια». Τι σημαίνει αυτή η φράση για εσάς;
: Êro:Στη Μέση Ανατολή γενικά, ο πολιτισμός και η κληρονομιά της παράδοσης είναι πολύ σημαντικοί. Πώς ντύνεσαι, πώς τραγουδάς, πώς χορεύεις … όταν ένα άτομο θέλει να καταλάβει έναν πολιτισμό, πρέπει να δώσει προσοχή στις παραδόσεις. Αλλά για τον κουρδικό λαό είναι μια ιδιαίτερη κατάσταση, επειδή δεν είχαν ποτέ θεσμούς, δεν είχαν ποτέ κράτος ή γραπτή παράδοση που θα μπορούσε να μας πει για την ιστορία μας. Η ιστορία του κουρδικού λαού έχει γραφτεί από τα κράτη που τους καταπιέζουν, οπότε το μόνο που είχαν ήταν τα τραγούδια τους. Τα τραγούδια ήταν ένα εργαλείο, ένας τρόπος να αντισταθούμε ενάντια στην καταπίεση, ενάντια στη γενοκτονία, ενάντια σε ό, τι έχει συμβεί σε εμάς. Είναι ένας τρόπος προστασίας της ιστορίας μας, της διατήρησής της, της μετάδοσής της στις επόμενες γενιές. Στα κουρδικά λαϊκά τραγούδια μπορείτε να δείτε την ιστορία αυτής της πόλης,

Ο κουρδικός λαϊκός τραγουδιστής δεν είναι απλώς ένα άτομο που έχει καλή φωνή και μπορεί να τραγουδήσει σωστά, είναι κάποιος που πρέπει να γνωρίζει την ιστορία, που έχει την ικανότητα να κατανοεί τους ανθρώπους, τις φυλές, τη γεωγραφία τους και τι τους συνέβη. Σε όλη την ιστορία, και ταυτόχρονα πρέπει να ξέρετε τι ρυθμό να χρησιμοποιήσετε για να εκφράσετε τις ενέργειες που έγιναν σε έναν συγκεκριμένο χρόνο και χώρο, να τα δείξτε όλα αυτά κατάλληλα. Ο κουρδικός λαϊκός τραγουδιστής πρέπει να έχει και να ενώσει τη γνώση όλων αυτών των διαφορετικών πεδίων, οπότε πιστεύουμε ότι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε αυτήν τη μορφή και αυτή τη μουσική ως βάση για την τέχνη μας.

Sêvînaz: Όταν βρίσκεστε σε μια πορεία, σε μια διαδήλωση ή ακόμα και σε ένα γεύμα, εάν θέλετε να δημιουργήσετε ένα αποτέλεσμα στους ανθρώπους, το κάνετε τραγουδώντας, γιατί αρχίζετε να τραγουδάτε και όλοι προσελκύονται γρήγορα, είναι κάτι βαθιά ριζωμένο στη δική μας κοινωνία. Ο κινηματογράφος είναι νέος, αλλά η μουσική μας παράδοση είναι τόσο πλούσια και βαθιά που πιστεύουμε ότι μπορούμε να χτίσουμε μια νέα τέχνη και έναν νέο κινηματογράφο σε αυτήν την παράδοση.

Το γεγονός ότι, παρά τα πάντα, έχουμε διατηρήσει τη γλώσσα μας και συνεχίζουμε να μιλάμε, δείχνει την αντίστασή μας με την πάροδο του χρόνου

Η τέχνη σας εστιάζεται στην προστασία της παράδοσης και της ταυτότητας από την άρνηση και τη δίωξη, αλλά ταυτόχρονα, η επανάσταση είναι επίσης μια διαδικασία διακοπής με το παλιό. Να καταστρέψει παλιές κατασκευές και να χτίσει νέες. Για εσάς, πώς είναι η σχέση μεταξύ παράδοσης και επανάστασης, πώς σχετίζονται με την τέχνη σας;
Şêro: Εδώ και χρόνια υπήρχαν πολλά κουρδικά κινήματα, διάφορα κόμματα προσπαθούν να κάνουν μια επανάσταση, αλλά η διαφορά είναι ότι στη Ροζάβα η αλλαγή καθοδηγείται από γυναίκες. Αυτές οι γυναίκες δημιούργησαν νέους θεσμούς με «πολύχρωμο» τρόπο, όχι με τη συντηρητική νοοτροπία των ανδρών που ήταν ηγεμονική σε όλη μας τη ζωή.

Αυτή η επανάσταση άλλαξε την κοινωνία με την ηγεσία των γυναικών, γυναικών που, ενώ πήραν δύναμη από την εποχή της Νεολιθικής Επανάστασης, προσπάθησαν να καθαρίσουν την κοινωνία από την αρνητική επιρροή των παλαιών δομών, από τη θρησκεία, για παράδειγμα. Οι γυναίκες προστατεύουν αυτές τις αλλαγές και ο στόχος μας είναι ο ίδιος, να προστατεύσουμε τα επαναστατικά επιτεύγματα και να τα υπερασπιστούμε από την επίδραση μιας αντιδραστικής νοοτροπίας.

Πριν από την επανάσταση της Rojava, υπήρχαν αρκετά κουρδικά κινήματα που προσπάθησαν να επιτύχουν κοινωνική αλλαγή, αλλά οι πολιτικοί ηγέτες τους ήταν άντρες από την αστική τάξη που θεωρούσαν τον πολιτισμό των φυλών ως κάτι πίσω, έτσι ώστε η κοινωνία να μην τους εκτιμά ή αποδεκτό. Αυτό που έκανε ο Αμπντουλάχ Οτσαλάν ήταν να αναλύσει και να προσπαθήσει να κατανοήσει αυτήν την φυλετική παράδοση και πολιτισμό και να εντοπίσει τα θετικά στοιχεία σε αυτό. Όταν μιλάμε για μια κοινοτική ζωή, είναι κάτι διεθνές, αλλά αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε είναι να πάρουμε δύναμη από αυτήν την κοινοτική ζωή των χωριών και των φυλών καθώς τα βρίσκουμε στην κοινωνία μας, επιτυγχάνοντας αλλαγές με βάση τα θετικά τους πράγματα.

Ποια είναι η σημασία της γλώσσας στον κινηματογράφο σας; Είναι η γλώσσα το πιο σημαντικό πράγμα για την ανάπτυξη κουρδικής κουλτούρας;
Şêro: Δεν μπορείτε να λύσετε το κουρδικό ζήτημα μόνο με τη γλώσσα , αλλά η γλώσσα είναι το πιο σημαντικό πράγμα. Το γεγονός ότι, παρά τα πάντα, έχουμε διατηρήσει τη γλώσσα μας και συνεχίζουμε να μιλάμε, δείχνει την αντίστασή μας με την πάροδο του χρόνου. Θέλουμε έναν δικό μας κουρδικό κινηματογράφο, όπως ο ιρανικός κινηματογράφος, αλλά ακόμα κι αν, για παράδειγμα, το Χόλιγουντ αποφασίσει να κάνει μια ταινία στα κουρδικά, θα πρέπει να καταφύγει σε Κούρδους σκηνοθέτες και ηθοποιούς που, ως Κούρδοι, θα ξέρουν πώς σκεφτόμαστε και πώς ζούμε.

Sêvînaz: Αυτή η ερώτηση τέθηκε με πολύ διαφορετικούς τρόπους. Ένας από αυτούς είναι οι άνθρωποι που λένε, δεν θα ήταν καλύτερες οι ταινίες για το κουρδικό ζήτημα, αλλά σε διαφορετική γλώσσα που μπορεί να γίνουν κατανοητές από περισσότερους ανθρώπους; Ένα άτομο μπορεί να έρθει εδώ, να περάσει πολύ χρόνο σε αυτό το μέρος και να παρουσιάσει τη δουλειά του με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, μπορεί ακόμη και να κάνει μια καλή ταινία και θα εκτιμούσαμε πολύ αυτό το άτομο, αλλά δεν μπορεί να γίνει με έναν πολύ κατάλληλο τρόπο εάν δεν είναι για Κάποιος που είναι από εδώ, που μιλάει τη γλώσσα μας, που έχει περάσει από την «ταινία» που έχουμε περάσει όλα αυτά τα χρόνια της ζωής μας, δεν μπορεί να κάνει αν δεν είναι για κάποιον που έχει ζήσει πραγματικά όλα αυτά, είναι μια ερώτηση όχι μόνο γλωσσικό, αλλά της ζωής.

Στην ταινία σας Solitary Trees υπάρχει μια στιγμή που λέγεται ότι αν κοιτάξουμε τη δημοφιλή μουσική των Κούρδων, των Αράβων, των Ασσυρίων, βλέπουμε πολλά κοινά σημεία, επίσης επειδή είναι μια μουσική που συνδέεται στενά με μια κοινή φύση και τοπίο, και αυτό Για μένα είναι ενδιαφέρον το πώς η μουσική μπορεί να διατηρήσει τη δική της ταυτότητα και ταυτόχρονα να χτίζει γέφυρες μεταξύ των λαών.
: Êro:Ναι, πριν σας πω ότι ο κουρδικός λαός είναι πολύ πλούσιος στη μουσική και τις παραδόσεις τους, αλλά όλοι οι πολιτισμοί που ζουν εδώ το έχουν κάνει εδώ και πολλά χρόνια, έχουν ζήσει στην ίδια γη και την ίδια γεωγραφία και αυτό που τους συνέβη ήταν πολύ παρόμοιο λόγω της καταπίεσης και του αυταρχισμού, γι ‘αυτό τραγουδούν με πολύ παρόμοιο τρόπο. Μπορεί να εμφανίζονται φυσικά διαφορετικά, η γλώσσα μπορεί να είναι διαφορετική, αλλά όλα συνδέονται τόσο με την ίδια γη που η διαφορά δεν είναι μεγάλη, αν και μερικοί φορούν ένα κόκκινο, πράσινο και κίτρινο μαντήλι και οι άλλοι μόνο ένα μαύρο ή μόνο Το κόκκινο. Η γη είναι μία και δεν μπορεί να χωριστεί. Ήταν η καταπίεση και τα αυταρχικά συστήματα που προσπάθησαν να χωρίσουν τους λαούς.

Επίσης στην ίδια ταινία εμφανίζεται ένα τραγούδι που μιλάει για ένα άσπρο άλογο, μια νύφη με ένα λευκό μαντήλι, το λευκό ως το χρώμα της αγνότητας … και η ερώτησή μου για εσάς είναι ποιο είναι το χρώμα της επανάστασης;
: Êro:Η επανάσταση δεν έχει χρώμα, η επανάσταση είναι πολύχρωμη. Ακριβώς όπως ο χάρτης του Κουρδιστάν είναι γεμάτος πολιτισμούς, γεμάτους χρώματα και δεν θα δεχτούμε ποτέ ότι ένα χρώμα έχει ληφθεί πάνω από το άλλο. Το καθεστώς Baath το δοκίμασε, το τουρκικό κράτος το δοκίμασε, διάφορα συστήματα το δοκίμασαν σε όλη την ιστορία, αλλά δεν το δεχόμαστε, δεν δεχόμαστε να παίρνουμε μόνο ένα χρώμα, έναν τρόπο σκέψης. Πιστεύουμε στο πόσο πολύχρωμος πόσο πολύχρωμος είναι ο πολιτισμός μας και η καθημερινή μας ζωή, πόσο πολύχρωμα είναι τα ρούχα μας όταν πηγαίνουμε σε διαδηλώσεις ή σε οποιαδήποτε εκδήλωση. Έτσι, η επανάσταση είναι πολύχρωμη … σε κόκκινο φόντο (γέλια).

Σε κόκκινο φόντο;
Ετσι είναι! Το κόκκινο είναι το χρώμα της αγάπης και της επανάστασης, είναι το χρώμα της αλλαγής. Οι νομαδικοί λαοί koceri λένε: πρέπει να είναι κόκκινο, ακόμα κι αν κοστίζει δύο ακόμη λίρες! (Γέλια)

Το alerta.gr αποτελεί μια πολιτική προσπάθεια διαρκούς παρουσίας και παρέμβασης, επιδιώκει να γίνει κόμβος στο πολύμορφο δικτυακό τοπίο για την διασπορά ριζοσπαστικών αντιλήψεων, δράσεων και σχεδίων στην κατεύθυνση της κοινωνικής απελευθέρωσης… Η συνεισφορά είναι ξεκάθαρα ένα δείγμα της κατανόησης της φύσης του μέσου και της ανάγκης που υπάρχει για να μπορεί να συνεχίσει να υπάρχει και να μεγαλώνει. Για όποιον/α θέλει να συνδράμει ας κάνει κλικ εδώ

Πώς να διαβάσουμε τον πόλεμο πολιτικά

Πώς να διαβάσουμε τον πόλεμο πολιτικά “Αυτό το πράγμα που αποκαλούμε Ντονμπάς στην πραγματικότητα δεν υπάρχει... δεν είναι παρά ένας ορισμός που μας επιβλήθηκε από την Ρωσική Ομοσπονδία”. Oleksyi Danilov, 24/03/2021i “Ο στόχος των Συμφωνιών του Μινσκ είναι να...

Παρέλαση: Με παλαιστινιακές σημαίες έβαλαν τα σώματά τους μπροστά στα άρματα στην Πανεπιστημίου [Βίντεο]

Παρέλαση: Με παλαιστινιακές σημαίες έβαλαν τα σώματά τους μπροστά στα άρματα στην Πανεπιστημίου [Βίντεο] Με παλαιστινιακές σημαίες στα χέρια έβαλαν τα σώματά τους μπροστά στα άρματα στην Πανεπιστημίου στα Προπύλαια, κατά τη διάρκεια της παρέλασης της 25ης Μαρτίου στην...

1821: Το ουρλιαχτό της ελευθερίας

1821: Το ουρλιαχτό της ελευθερίας Κανένας δεν επαναστατεί επειδή έτσι του κάπνισε, επειδή δεν είχε τίποτα καλύτερο να κάνει, επειδή βαριόταν αφόρητα μια κάποια μέρα της ζωής του. Κανένας δεν εξεγείρεται επειδή το διάβασε σε κάποια βιβλίο, επειδή πέρασε χρόνια να...

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο αναρχικός Ρούντολφ Ρόκερ

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο αναρχικός Ρούντολφ Ρόκερ Στις 25 Μαρτίου του 1873 γεννήθηκε στο Μάϊντς της Δυτικής Γερμανίας, ο αναρχικός θεωρητικός και ιστορικός Ρούντολφ Ρόκερ από μια οικογένεια Kαθολικών ειδικευμένων εργατών. Ο Ρόκερ ήταν γνωστός για την ενεργό δράση του...

Η εξέγερση στο Κιλελέρ (Μάρτιος 1910) | Γνωστός – Άγνωστος

Η εξέγερση στο Κιλελέρ (Μάρτιος 1910) Το νέο βίντεο από το κανάλι Γνωστός - Άγνωστος που περιλαμβάνει animated βίντεο ιστορίας (ελληνικής και παγκόσμιας), ψυχολογίας και κοινωνικών θεμάτων. https://www.youtube.com/watch?v=JLN5UWxPdIk Oι έλληνες τσιφλικάδες που...

Συνέντευξη με την Claudia Pinelli, κόρη του Giuseppe του αναρχικού

Συνέντευξη με την Claudia Pinelli, κόρη του Giuseppe του αναρχικού. Αναδημοσίευση από την Αέναη Κίνηση. Σφαγή Capaci, ξεκινά η «στρατηγική της έντασης» με δυναμίτη, δεύτερο επεισόδιο, από τα χέρια του οργανωμένου εγκλήματος με άρωμα μαφίας. Στις 19 ιουλίου, πάντα...

Τοποθέτηση στην εκδήλωση για την “οργάνωση των αναρχικών” από την Πρωτοβουλία Αναρχικών Αγ. Αναργύρων – Καματερού

Τοποθέτηση στην εκδήλωση για την “οργάνωση των αναρχικών” από την Πρωτοβουλία Αναρχικών Αγ. Αναργύρων - Καματερού Tην Παρασκευή 1η Μαρτίου παρευρεθήκαμε ως καλεσμένοι ομιλητές, μαζί και με την συλλογικότητα Πέλοτο από την Ξάνθη, στην εκδήλωση που διοργάνωσε η...

Ψυχιατρική Γενικού Νοσοκομείου Χανίων: Η τελευταία πράξη

Ψυχιατρική Γενικού Νοσοκομείου Χανίων: Η τελευταία πράξη Ανακοίνωση ειδικευόμενων ψυχιάτρων του Γενικού Νοσοκομείου Χανίων για την κατάσταση που επικρατεί στην Ψυχιατρική Κλινική του νοσοκομείου και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν διαχρονικά όπως φαίνεται από τις...

Στις πόσες έρευνες φαίνεται αν είμαστε κορόιδα;

Στις πόσες έρευνες φαίνεται αν είμαστε κορόιδα; Από την Πρωτοβουλία ενάντια στα ΕΛΠΕ. Ανακοινώθηκε η διεξαγωγή 2 νέων ερευνών (1) σχετικά με τη δυσοσμία στην περιοχή με τη συνεργασία, μεταξύ άλλων φορέων, του Δήμου Κορδελιού- Ευόσμου  και του ΑΠΘ. Χρηματοδότης της μια...

ΠΡΩΤΕΑΣ: τα πολλά πρόσωπα του ΠΑΣΟΚ (και «εμείς»)

ΠΡΩΤΕΑΣ: τα πολλά πρόσωπα του ΠΑΣΟΚ (και «εμείς») «Ο Χέγκελ κάνει κάπου την παρατήρηση ότι όλα τα μεγάλα κοσμοϊστορικά γεγονότα και πρόσωπα παρουσιάζονται σαν να λέμε, δυο φορές. Ξέχασε όμως να προσθέσει: τη μια φορά σαν τραγωδία, την άλλη σαν φάρσα» Κ. Μαρξ, Η 18η...