Aναρχισμός, Αμοιβαία βοήθεια και Αυτο-Οργάνωση: Από την Εξέγερση για τον George Floyd στην Εξέγερση των αγροτών της Ινδίας
Το ακόλουθο δοκίμιο εξετάζει την έκρηξη μαζικών αγώνων στην Ινδία υπό την ακροδεξιά κυβέρνηση Modi, συγκρίνοντάς τη με την εξέγερση του George Floyd στις Ηνωμένες Πολιτείες, επισημαίνοντας τον ρόλο που έπαιξαν η αμοιβαία βοήθεια και η αυτοοργάνωση.
του Pranav Jeevan P. Από το itsgoingdown.org
Η Ινδία γνώρισε την άνοδο δύο μεγάλων κινημάτων διαμαρτυρίας τα τελευταία 2 χρόνια, τα οποία είδαν εκατομμύρια να βγαίνουν στους δρόμους ενάντια στους καταπιεστικούς νόμους που εκδίδει η κυβέρνηση. Αυτές ήταν οι διαμαρτυρίες κατά της CAA κατά του νόμου διακρίσεων για την τροποποίηση της ιθαγένειας (CAA) και οι διαμαρτυρίες των αγροτών εναντίον μιας σειράς υπέρ των μεγάλων αγροτικών εταιριών, νόμων για τις γεωργικές εκμεταλλεύσεις. Κατά τη διάρκεια των διαμαρτυριών κατά της CAA, οι πιο δυνατές φωνές διαφωνίας ήταν οι γυναίκες. Από νοικοκυρές έως γιαγιάδες, δικηγόρους έως φοιτήτριες, γυναίκες σε όλη την Ινδία ήταν στην πρώτη γραμμή αυτού του αγώνα. Αυτή η πολιτική αφύπνιση που βασίζεται στις γυναίκες, βρίσκει την επιτομή της στις καθιστικές διαμαρτυρίες που ξεκίνησαν στο Shaheen Bagh, μια γειτονιά στο Νέο Δελχί, δημιουργώντας ένα διασυνοριακό, σε μεγάλο βαθμό γυναικείο πλήθος που δεν έχει δει ποτέ στην Ινδία [1]. Τότε ήρθαν οι αγροτικές διαμαρτυρίες όπου εκατομμύρια αγρότες βγήκαν στους δρόμους για να πολεμήσουν την αντι-αγροτική νομοθεσία που ψηφίστηκε στο ινδικό κοινοβούλιο και να επισημάνουν τα θέματα της αγροτικής κρίσης που αναπτύσσεται στην Ινδία τις τελευταίες δεκαετίες. Σε αυτές τις διαμαρτυρίες, υπήρξε μια πρωτοφανής αλληλεγγύη στις καθημερινές συγκεντρώσεις που προσέλκυσαν χιλιάδες ανθρώπους σε όλες τις πόλεις της Ινδίας. Δεν υπήρξαν ορατοί ηγέτες που καλούσαν τους ανθρώπους να διαμαρτυρηθούν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, ωστόσο η χώρα βρήκε έναν τρόπο να πει την αλήθεια στην εξουσία [2].
Οι διαμαρτυρίες του Shaheen Bagh ηγήθηκαν κυρίως από μουσουλμάνες γυναίκες, ως απάντηση στο ψήφισμα που εισήγαγε το Κοινοβούλιο της Ινδίας με διακρίσεις και αντισυνταγματικά και στην επίθεση της αστυνομίας σε φοιτητές στο Πανεπιστήμιο Jamia Millia Islamia. Οι διαδηλωτές αγωνίστηκαν όχι μόνο εναντίον του CAA, του Εθνικού Μητρώου Πολιτών (NRC) και του Εθνικού Μητρώου Πληθυσμού (NPR), αλλά και κατά της οικονομικής κρίσης, της αυξανόμενης ανισότητας, της αστυνομικής βίας, της ανεργίας, της φτώχειας και ενάντια σε επιθέσεις κατά των γυναικών. Οι διαδηλωτές υποστήριξαν επίσης αγροτικά συνδικάτα που αντιτάχθηκαν στην αντι-εργατική πολιτική της κυβέρνησης και διαμαρτυρήθηκαν για επιθέσεις εναντίον ακαδημαϊκών ιδρυμάτων. Οι διαδηλώσεις ξεκίνησαν με 10-15 ντόπιες γυναίκες, ως επί το πλείστον από μουσουλμάνες νοικοκυρές που φορούσαν χιτζαμπ, αλλά μέσα σε λίγες μέρες προσέλκυσαν πλήθη εκατοντάδων χιλιάδων, καθιστώντας τες μία από τις μεγαλύτερες καθιστικές διαμαρτυρίες αυτού του μεγέθους στη σύγχρονη Ινδία. Οι διαμαρτυρίες του Shaheen Bagh ενέπνευσαν επίσης παρόμοιες συγκεντρώσεις σε όλη τη χώρα, όπως εκείνες στο Gaya, στην Καλκούτα, στο Prayagraj, στη Βομβάη, στα Τσενάι και στο Μπανγκαλόρ. Οι διαδηλωτές στο Shaheen Bagh, από τις 14 Δεκεμβρίου 2019, συνέχισαν τη διαμαρτυρία τους στο Νέο Δελχί χρησιμοποιώντας μη βίαιη αντίσταση για 101 ημέρες έως τις 24 Μαρτίου 2020, όταν έληξε λόγω της επιδημίας COVID-19.
Οι Περισσότερες Από Τις Γυναίκες Που Ήρθαν Στη Διαμαρτυρία Στο Shaheen Bagh Ήταν Διαδηλωτές Για Πρώτη Φορά, Κυρίως Νοικοκυρές, Οι Οποίες Διαμαρτύρονταν Ενάντια Στην Κυβέρνηση. Αυτή Ήταν Η Πρώτη Φορά Που Βγήκαν Για Ένα Εθνικό Ζήτημα Που Ξεπερνούσε Τις Θρησκευτικές Γραμμές.
Οι περισσότερες από τις γυναίκες που ήρθαν στη διαμαρτυρία στο Shaheen Bagh ήταν διαδηλωτές για πρώτη φορά, κυρίως νοικοκυρές, οι οποίες αντιστέκονταν στην κυβέρνηση [3] Αυτή ήταν η πρώτη φορά που βγήκαν για ένα εθνικό ζήτημα που ξεπερνούσε τις θρησκευτικές γραμμές. Κάποιες ήρθαν με τα νεογέννητα παιδιά τους και κάποιες ήταν γιαγιάδες. Οι γυναίκες ήταν στο κέντρο των διαμαρτυριών και οι άνδρες τις υποστήριξαν από το περιθώριο. Ήταν δημιουργικές και με στρατηγική. Κυβέρνησαν τους κόσμους τους ήσυχα από τα παρασκήνια και ήξεραν πότε μια κρίση τις έφερνε να περάσουν από τα αόρατα όρια και να μπουν στο προσκήνιο. Αναδύθηκαν στο δημόσιο χώρο για να αντιμετωπίσουν συλλογικά μια επικείμενη κρίση [2]. Οπλισμένες με χοντρές κουβέρτες, ζεστά φλιτζάνια τσάι και τραγούδια αντίστασης, αυτές οι γυναίκες έχουν γεννηθεί σε έναν από τους πιο κρύους χειμώνες που αντιμετώπισε το Δελχί τα τελευταία 118 χρόνια [4]. Αυτές οι γυναίκες ήταν οδηγοί αυτής της διαμαρτυρίας, και συμμετείχαν ανεξάρτητα από την κάστα και τη θρησκεία τους, παίρνοντας τη σειρά τους στην καθιστική διαμαρτυρία . Έσπασαν το ιστορικά επικρατούμενο δυαδικό φύλο της πατριαρχίας και ανέλαβαν τον έλεγχο. Κατέστρεψαν επίσης τη δημοφιλή φαντασία που ισχυριζόταν ότι οι μουσουλμάνες ήταν αδύναμες και στερούμενες εξουσίας.
Το Shaheen Bagh χαρακτηρίζει με πολλούς τρόπους το κίνημα διαμαρτυρίας που ξέσπασε σε όλη την Ινδία καθώς ήταν χωρίς ηγέτες. Κανένα πολιτικό κόμμα ή οργανισμός δεν μπορούσε να ισχυριστεί ότι ηγείται της διαμαρτυρίας. Αντ ‘αυτού, τροφοδοτήθηκε κυρίως από αυτές τις γυναίκες που ήταν κάτοικοι γειτονιών εργατικής τάξης του Shaheen Bagh. Δεδομένου ότι ήταν μια διαδήλωση χωρίς ηγέτες, δεν μπορούσε να τερματιστεί από μερικούς εξέχοντες διοργανωτές [5]. Όταν προσπάθησαν να τους «διακόψουν» τη διαμαρτυρία επικαλούμενοι παρέμβαση πολιτικών κομμάτων και απειλές για την ασφάλεια, οι γυναίκες της Shaheen Bagh τις απέρριψαν και αποφάσισαν να συνεχίσουν τις διαδηλώσεις. Το κίνημα δεν είχε επίσημους διοργανωτές και ευδοκίμησε χάρη σε μια εναλλασσόμενη ομάδα εθελοντών και την αντοχή των τοπικών γυναικών. Η έλλειψη ηγετών μπέρδεψε επίσης την αστυνομία που ήταν ανίδεη στο σε ποιον έπρεπε να πλησιάσει για να κάνει αυτές τις γυναίκες να εγκαταλείψουν την καθιστική διαμαρτυρία.
Οι διαδηλωτές υποστηρίχθηκαν και συντονίστηκαν από μια διαφορετική ομάδα περισσότερων από εκατό εθελοντών, συμπεριλαμβανομένων των κατοίκων της περιοχής, των μαθητών και των επαγγελματιών. Αυτοί οι εθελοντές οργανώθηκαν γύρω από διαφορετικά καθήκοντα όπως η δημιουργία αυτοσχέδιων σκηνών ομιλίας, καταφυγίων και κλινοσκεπασμάτων. παροχή τροφίμων, νερού, φαρμάκων και πρόσβασης σε τουαλέτες · εγκατάσταση καμερών CCTV, μεταφορά ηλεκτρικών θερμαντήρων, εξωτερικών ηχείων και συλλογή δωρεών [6]. Οι δωρεές περιλάμβαναν στρώματα, μια σειρά από τραπέζια που αποτέλεσαν την βάση της σκηνής και ατελείωτα φλιτζάνια τσαγιού στον ατμό που παρείχανν ζεστασιά τις κρύες χειμερινές μέρες. Οι κάτοικοι δημιούργησαν άτυπες ομάδες που συντόνιζαν την ασφάλεια, τους ομιλητές, τα τραγούδια και τα πολιτιστικά προγράμματα που συνέβησαν σε αυτές τις αυτοσχέδιες σκηνές. Οι άνθρωποι διάνεμαν τσάι, σνακ, biryani, γλυκά και άλλα φαγητά στο χώρο της διαμαρτυρίας. Μερικοί δώρισαν ξύλα για να διατηρήσουν τους διαδηλωτές ζεστούς. Οι μονάδες συλλογής για κουβέρτες και άλλα απαραίτητα οργανώθηκαν μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Δημιουργήθηκε επίσης ένα στρατόπεδο υγείας δίπλα στους διαδηλωτές που τους παρείχε φάρμακα. Γιατροί και νοσοκόμες μαζί με φοιτητές ιατρικής από διαφορετικά ιατρικά ινστιτούτα και νοσοκομεία προσχώρησαν οικειοθελώς για το σκοπό αυτό [7]. Μια ομάδα Σιχ αγροτών από το Πουντζάμπ ήρθε και δημιούργησε ένα γκαζόν (δωρεάν κοινοτική κουζίνα) στην περιοχή.
Κανένα Πολιτικό Κόμμα Ή Οργανισμός Δεν Μπορούσε Να Ισχυριστεί Ότι Ηγείται Της Διαμαρτυρίας. Αντ ‘Αυτού, Τροφοδοτήθηκε Κυρίως Από Αυτές Τις Γυναίκες Που Ήταν Κάτοικοι Γειτονιών Της Εργατικής Τάξης Του Shaheen Bagh.
Ο χώρος ήταν διακοσμημένος με έργα τέχνης και εγκαταστάσεις [8]. Σκάλες που οδηγούσαν στα κλειστά καταστήματα κοντά στον κύκλο διαμαρτυρίας μετατράπηκαν σε δημόσια βιβλιοθήκη και κέντρο τέχνης από φοιτητές εθελοντές από τη Jamia μαζί με τα μικρά παιδιά του Shaheen Bagh. Η διαμαρτυρόμενη τέχνη έγινε η φωνή της αντίστασης και της διαφωνίας κατά τη διάρκεια των εκδηλώσεων, και η περιοχή ήταν καλυμμένη με τοιχογραφίες, γκράφιτι, αφίσες και πανό [9]. Δημιουργήθηκε ένας χώρος ανάγνωσης με τίτλο «Read for Revolution» με εκατοντάδες βιβλία που προέρχονται από το πλήθος, καθώς και υλικό γραφής [10]. Μια κοντινή στάση λεωφορείου μετατράπηκε στη βιβλιοθήκη Fatima Sheikh-Savitribai Phule, η οποία παρείχε υλικό για το σύνταγμα της χώρας, την επανάσταση, τον ρατσισμό, τον φασισμό, την καταπίεση και διάφορα κοινωνικά ζητήματα [11]. Οι δημόσιοι χώροι ανάγνωσης δημιουργήθηκαν για την ενίσχυση και τεκμηρίωση της αιτίας της διαμαρτυρίας και για την ενίσχυση της ιδέας της εκπαίδευσης μεταξύ των διαδηλωτών του Shaheen Bagh. Δεδομένου ότι η πλειονότητα των γυναικών του Shaheen Bagh βγήκαν έξω από τα σπίτια τους για πρώτη φορά, αυτή ήταν μια προσπάθεια να φέρουν αυτές τις γυναίκες πιο κοντά, ώστε να διαβάζουν και να διευκολύνουν την κοινωνική αλλαγή που αποτελούσαν φωτεινό παράδειγμα. Εκτός από μικρά παιδιά, ηλικιωμένοι, εργάτες, οικιακοί εργαζόμενοι και πολλοί από το Shaheen Bagh και τις γειτονικές περιοχές, πλημύριζαν την περιοχή, επιλέγοντας βιβλία ή μαζεύοντας χρώματα και χαρτογραφίες, ενώ μερικοί έρχονται επίσης να δωρίσουν τα παλιά τους βιβλία και χαρτικά.
लड़ो पढ़ाई करने को , पढ़ो समाज बदलने को (Πάλη Για Ανάγνωση, Ανάγνωση Για Αλλαγή)
Τα παιδιά που ήταν παρόντα μαζί με τους γονείς συμμετείχαν επίσης στη διαμαρτυρία. Τα περισσότερα από αυτά τα παιδιά επισκέπτονταν το σχολείο το πρωί πριν πάνε να συναντήσουν τους γονείς τους στο χώρο διαμαρτυρίας, ο οποίος έγινε χώρος τέχνης για πολλά παιδιά [12]. Θα εξέφραζαν τις σκέψεις τους και θα συμμετείχαν στη διαμαρτυρία μέσω της αφήγησης, της ποίησης, της μαριονέτας, του τραγουδιού και της ζωγραφικής. Οι μαθητές εθελοντές παρότρυναν τα παιδιά της περιοχής να διαβάζουν, να ζωγραφίζουν και να τραγουδούν και πραγματοποίησαν άτυπα μαθήματα ανάγνωσης.
Ομιλίες, διαλέξεις, αναγνώσεις ραπ και ποίησης shayari πραγματοποιήθηκαν καθημερινά [13]. Ακτιβιστές, καλλιτέχνες και κοινωνικοί λειτουργοί ήρθαν και έδωσαν ομιλίες για διάφορα ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι Μουσουλμάνοι, οι Ντάλιτς, ο Αντίβασις, τα άτομα με ειδικές ανάγκες, οι ΛΟΑΤΚ και όλοι όσοι είναι καταπιεσμένοι. Η σκηνή είναι δημοκρατική και φιλοξενεί ποιητές και καθηγητές, νοικοκυρές και πρεσβύτερους, ομάδες της κοινωνίας των πολιτών και ηγέτες των πολιτών, ηθοποιούς και διασημότητες και φυσικά μαθητές – από τη Jamia, JNU έως τα σχολεία της τοπικής αυτοδιοίκησης. Ένας μεγάλος αριθμός γυναικών πήρε τα ανοιχτά μικρόφωνα για να εκφράσουν τις σκέψεις τους, πολλές μιλώντας δημόσια για πρώτη φορά. Οι διαδηλωτές διάβαζαν το προοίμιο του Συντάγματος που τους υπενθυμίζει τα δικαιώματά τους για ελευθερία, ισότητα και δικαιοσύνη. Οι φωνές του «Ινκιλάμπ Ζιντάμπαντ (ζήστε την επανάσταση!)» Και «σώστε το Σύνταγμα» γέμισαν την καθιστική διαμαρτυρία. Το βράδυ οι άνθρωποι παρακολουθούσαν ταινίες και ντοκιμαντέρ που προβλήθηκαν στον περιοχή της διαμαρτυρίας, σχετικά με την προσφυγική κρίση, τους αντιφασιστικούς αγώνες και την επανάσταση. Μουσικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις πραγματοποιήθηκαν επίσης σε αλληλεγγύη με τις διαμαρτυρίες κατά της CAA. Αυτή η διαμαρτυρία αποτελεί ένα παράδειγμα για το πώς να δημιουργήσετε μια κοινότητα χωρίς κυβερνητική υποστήριξη από εθελοντική ένωση και αμοιβαία βοήθεια, να λαμβάνετε αποφάσεις με δημοκρατικό τρόπο όπου όλοι συμμετέχουν και αποκεντρώνουν την εξουσία χωρίς να έχουν διοργανωτές ή ηγέτες που ελέγχουν τα πάντα. Αυτά τα στοιχεία της αναρχικής οργάνωσης είναι επίσης ορατά στη διαμαρτυρία των αγροτών.
Αυτή Η Διαμαρτυρία Αποτελεί Ένα Παράδειγμα Για Το Πώς Να Δημιουργήσετε Μια Κοινότητα Χωρίς Κυβερνητική Υποστήριξη Από Εθελοντική Ένωση Και Αμοιβαία Βοήθεια, Να Λάβετε Αποφάσεις Με Δημοκρατικό Τρόπο Όπου Όλοι Συμμετέχουν Και Αποκεντρώνουν Την Εξουσία Χωρίς Να Έχουν Διοργανωτές Ή Ηγέτες Που Ελέγχουν Τα Πάντα. Αυτά Τα Στοιχεία Της Αναρχικής Οργάνωσης Είναι Επίσης Ορατά Στη Διαμαρτυρία Των Αγροτών.
Οι μικροί και οριακοί αγρότες με λιγότερα από δύο εκτάρια γης αντιπροσωπεύουν το 86,2% του συνόλου των αγροτών στην Ινδία, αλλά κατέχουν μόλις το 47,3% της καλλιεργητικής έκτασης. Συνολικά 2.96.438 αγρότες αυτοκτόνησαν στην Ινδία από το 1995-2015 [14]. 28 άτομα που εξαρτώνται από τη γεωργία πεθαίνουν καθημερινά από αυτοκτονία στην Ινδία [15]. Η Ινδία αντιμετωπίζει ήδη μια τεράστια αγροτική κρίση και οι 3 νέοι νόμοι έχουν ανοίξει την πόρτα για την εταιρική σχέση της γεωργίας με την κατάργηση της ελάχιστης τιμής στήριξης (MSP) αφήνοντας τους αγρότες στο έλεος των μεγάλων καπιταλιστικών επιχειρήσεων.
Η διαμαρτυρία των αγροτών ξεκίνησε με τα συνδικάτα των αγροτών να πραγματοποιούν τοπικές διαμαρτυρίες ενάντια στους λογαριασμούς των αγροτών κυρίως στο Punjab. Μετά από δύο μήνες διαμαρτυριών, οι αγρότες από το Punjab και τη Haryana ξεκίνησαν ένα κίνημα με το όνομα Dilli Chalo (Go to Delhi), στο οποίο δεκάδες χιλιάδες αγρότες βάδισαν προς την πρωτεύουσα του έθνους [16]. Η ινδική κυβέρνηση χρησιμοποίησε αστυνομία για να επιτεθεί στους διαδηλωτές χρησιμοποιώντας κανόνια νερού, μπαστούνια και δακρυγόνα για να τους εμποδίσει να εισέλθουν στο Δελχί. Στις 26 Νοεμβρίου 2020, πραγματοποιήθηκε η μεγαλύτερη γενική απεργία στον κόσμο με πάνω από 250 εκατομμύρια ανθρώπους για την υποστήριξη των αγροτών [17]. Ένα πλήθος από 200.000 έως 300.000 αγρότες συγκεντρώθηκαν σε διάφορα συνοριακά σημεία στο δρόμο προς το Δελχί. Ως διαμαρτυρία, οι αγρότες μπλόκαραν τους αυτοκινητόδρομους που περιβάλλουν το Δελχί καθισμένοι στους δρόμους [18]. Τα σωματεία μεταφορών που εκπροσωπούν 14 εκατομμύρια οδηγούς φορτηγών βγήκαν επίσης υπέρ των αγροτών. Οι αγρότες έχουν πει στο Ανώτατο Δικαστήριο της Ινδίας ότι δεν θα ακούσουν τα δικαστήρια εάν τους ζητηθεί να υποχωρήσουν. Διοργάνωσαν μια διαδήλωση με τρακτέρ με πάνω από 200.000 οχήματα την ημέρα της Δημοκρατίας και εισέβαλαν στο ιστορικό Κόκκινο Φρούριο [19]. Η κυβέρνηση μπλοκάρισε τους πρωτεύοντες δρόμους με τσιμεντένια καρφιά και χαρακώματα για να σταματήσει τους αγρότες και η ηλεκτρική ενέργεια, το Διαδίκτυο και η παροχή νερού διακόπηκαν από τους χώρους διαμαρτυρίας.
Πολλές λέγγρες, δηλ. Δωρεάν κοινοτικές κουζίνες έχουν συσταθεί από οργανώσεις αγροτών και ΜΚΟ για να καλύψουν τις ανάγκες διατροφής των εκατοντάδων χιλιάδων αγροτών στα στρατόπεδα αγροτών που έχουν ξεσπάσει στα σύνορα του Δελχί [20]. Οι αγρότες ήρθαν πλήρως εξοπλισμένοι για να προετοιμάζουν μαζικά γεύματα σε αυτές τις κοινοτικές κουζίνες με προμήθειες που προέρχονται από τα χωριά τους καθημερινά. Τρακτέρ και φορτηγά με σάκους λαχανικών και αλευριού καθώς και δοχεία λαδιού και γάλα φτάνουν καθημερινά από χωριά και πόλεις όπου η συγκέντρωση πόρων για κοινά γεύματα είναι ένας τρόπος ζωής. Αυτές οι κοινοτικές κουζίνες λειτουργούν όλο το εικοσιτετράωρο και παρέχουν δωρεάν φαγητό χωρίς διάκριση κάστας, τάξης ή θρησκείας. Οι υποστηρικτές της διαμαρτυρίας από τα αγροκτήματα φέρνουν συχνά αμύγδαλα, μήλα, γλυκά και συσκευασμένο νερό. Προμήθευαν ακόμη και ένα μηχάνημα που ξεδιπλώνει χίλια “rotis” (πίττες) κάθε ώρα. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης χρησιμοποιούνται για να συλλέγουν κουβέρτες και άλλα απαραίτητα για αυτές τις διαμαρτυρίες που αντιμετωπίζουν τον σκληρό χειμώνα. Πολλοί διαδηλωτές στρατοπεδεύουν στην άκρη του δρόμου τον κρύο χειμώνα του Δελχί και περνούν νύχτες κουλουριασμένοι με ρυμουλκούμενα τρακτέρ. Οι εθελοντές δημιούργησαν κινητά σημεία φόρτισης με ηλιακή ενέργεια, χώρους πλυντηρίων, ιατρικούς πάγκους για φάρμακα, ομάδες ιατρών και νοσοκόμων, οδοντιατρικές κατασκηνώσεις και έφεραν καρέκλες μασάζ ποδιών για ηλικιωμένους διαδηλωτές [21].
Δημιουργήθηκε ένα αυτοσχέδιο σχολείο στο στρατόπεδο, που ονομάστηκε «Sanjhi Sathh» (ένα κοινό μέρος) για να αναδημιουργήσει μια παράδοση του χωριού που διεξάγει συζητήσεις για σημαντικά θέματα. Παιδιά από μειονεκτούσες οικογένειες που δεν μπορούν να φοιτήσουν στο σχολείο λόγω οικονομικών προβλημάτων και της συνεχιζόμενης πανδημίας Covid-19 έρχονται σε αυτό το σχολείο. Διέθετε βιβλιοθήκη, η οποία περιλάμβανε βιογραφίες του Ινδού μαχητή της ελευθερίας Bhagat Singh, του επαναστάτη Τσε Γκεβάρα, και άλλων βιβλίων διαφόρων ειδών και εφημερίδων σε Αγγλικά, Χίντι και Πουντζάμπ. Δεκάδες αφίσες με συνθήματα γραμμένα πάνω τους καλύπτουν κάθε ίντσα των μουσαμαδένιων σκηνών [22]. Οι αγρότες εγκατέστησαν επίσης κάμερες CCTV για να παρακολουθούν τον τόπο διαμαρτυρίας και να διατηρούν αρχείο για το τι συμβαίνει και να αντιμετωπίζουν οποιαδήποτε προσπάθεια δυσφήμησης της διαμαρτυρίας τους. Οι απεργοί αγρότες στηρίχτηκαν επίσης με τη συμμετοχή γυναικών που διαμαρτύρονταν σε μεγάλο αριθμό. Αγρότισσες από διάφορες περιοχές αψηφώντας το κρύο κατευθύνθηκαν στους χώρους διαμαρτυρίας σε ένδειξη αλλυλεγγύης
Όπως και η διαμαρτυρία του Shaheen Bagh, αυτή είναι μια αποκεντρωμένη διαδήλωση χωρίς ηγέτες από εκατοντάδες αγροτικά σωματεία. Παρόλο που στις διαπραγματεύσεις με την κυβέρνηση συμμετέχουν εκπρόσωποι 32 αγροτικών ενώσεων, ενεργούν ως ομιλητές που παρουσιάζουν τη συλλογική απαίτηση όλων των αγροτών. Κάθε φορά που η κυβέρνηση εισάγει μια νέα πρόταση, οι εκπρόσωποι επιστρέφουν στα συνδικάτα όπου κάθονται μαζί, συζητούν, συζητούν και αποφασίζουν μαζί τη μελλοντική πορεία δράσης με δημοκρατικό τρόπο. Οι αγρότες διεξάγουν Kisan Mahapanchayats (δημόσιες συναντήσεις) στις οποίες συμμετέχουν εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι σε χωριά γύρω από το Δελχί, το UP, το Punjab, το Rajasthan και το Haryana για να συζητήσουν στρατηγικές και τρόπους άσκησης πίεσης στην κυβέρνηση. Ήταν αυτή η αποκέντρωση που έκανε τη διαμαρτυρία ισχυρή και ξεπέρασε την καταδίκη για τη βία κατά τη διάρκεια της ημέρας Truck Rally. Παρόλο που πολλοί ηγέτες των αγροτικών ενώσεων ζήτησαν να τερματιστεί η διαμαρτυρία, οι αγρότες παρέμειναν σταθεροί στην απόφασή τους να μην επιστρέψουν μέχρι να καταργηθούν οι νόμοι.
Οι τοποθεσίες των δύο διαμαρτυριών που αναφέρονται παραπάνω μπορούν να συγκριθούν με την Αυτόνομη Ζώνη του Καπιτολ Χιλ (CHAZ) που δημιουργήθηκε στη γειτονιά του Κάπιτολ Χιλ στο Σιάτλ της Ουάσιγκτον από διαδηλωτές της Black Lives Matter (BLM) κατά τη διάρκεια της δολοφονίας του Τζορτζ Φλόιντ από Αστυνομία [23]. Το CHAZ ήταν μια νεοσύστατη κοινότητα, χτισμένη μέσω αμοιβαίας βοήθειας όπου δεν επιτρέπονταν η παρουσία της αστυνομίας και σχεδόν όλα ήταν δωρεάν.
Οι διαμαρτυρίες CHAZ, Shaheen Bagh και των Αγροτών ήταν διαδηλώσεις κατάληψης όπου οι διαδηλωτές ίδρυσαν μια κοινότητα και δημιούργησαν μια αυτόνομη ζώνη. Κάποιοι ήταν ενάντια στο ρατσισμό και την αστυνομική βαρβαρότητα, άλλοι εναντίον των θρησκευτικών διακρίσεων και της αγροτικής κρίσης. Οι διαδηλώσεις ήταν κυρίως αυτοοργανωμένες και χωρίς επίσημη ηγεσία. Οι κατασκηνώσεις ήταν γεμάτες με έργα τέχνης διαμαρτυρίας, πίνακες ζωγραφικής, προβολές ταινιών και μουσικές παραστάσεις [24]. Όπως και ο συνεταιρισμός αμοιβαίας βοήθειας στο CHAZ, παρέχονται δωρεάν φαγητό, νερό, σνακ και άλλες προμήθειες σε όλους. Οι περιοχές δημιουργήθηκαν για συνελεύσεις και για τη διευκόλυνση του λόγου [25].
Το CHAZ ήταν μια ζώνη χωρίς ηγέτες, όπου οι κάτοικοι ευνόησαν τη συναίνεση στη λήψη αποφάσεων με τη μορφή γενικής συνέλευσης, με καθημερινές συναντήσεις και συζητήσεις [26]. Κοιμήθηκαν σε σκηνές, αυτοκίνητα και γύρω κτίρια, βασιζόμενοι σε δωρεές από τοπικούς ιδιοκτήτες καταστημάτων και ακτιβιστές. Μάζεψαν δωρεές για τους άστεγους και δημιούργησαν κοινοτικούς κήπους [27]. Οι ιατρικοί σταθμοί ιδρύθηκαν για να παρέχουν βασική υγειονομική περίθαλψη.
Εμείς Οι Αναρχικοί Δεν Θέλουμε Να Απελευθερώσουμε Τους Ανθρώπους. Θέλουμε Οι Άνθρωποι Να Χειραφετηθούν.
Το Μόνο Όριο Στην Καταπίεση Της Κυβέρνησης Είναι Η Δύναμη Με Την Οποία Οι Λαοί Δείχνουν Ότι Είναι Σε Θέση Να Αντιτίθενται Σε Αυτήν.
– Ερρίκο Μαλατέστα
Ο αναρχισμός προσπαθεί να δημιουργήσει θεσμούς μιας νέας κοινωνίας «μέσα στο κέλυφος της παλαιάς», για να εκθέσει, και να υπονομεύσει τις δομές κυριαρχίας, αλλά πάντα, κάνοντας το με τέτοιο τρόπο, που να δείχνει ότι αυτές οι δομές είναι περιττές [28]. Οι αναρχικοί κοιτάζουν εκείνους που δημιουργούν βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις, προσπαθούν να καταλάβουν ποιες μπορεί να είναι οι μεγαλύτερες επιπτώσεις αυτού που ήδη κάνουν, και στη συνέχεια προσφέρουν αυτές τις ιδέες πίσω, όχι ως συνταγές, αλλά ως συνεισφορές [28].
Η άμεση δημοκρατική λήψη αποφάσεων, η αποκέντρωση της εξουσίας, η αλληλεγγύη, η αμοιβαία βοήθεια και η εθελοντική ένωση είναι οι βασικές αρχές της αναρχικής οργάνωσης. Οι αναρχικοί χρησιμοποιούν άμεση δράση, διαταράσσουν και διαμαρτύρονται ενάντια στην άδικη ιεραρχία και αυτοδιαχειρίζονται τη ζωή τους μέσω της δημιουργίας αντι-θεσμών, όπως οι κοινότητες και οι μη ιεραρχικές συλλογικότητες. Η λήψη αποφάσεων αντιμετωπίζεται με αντι-αυταρχικό τρόπο, με όλους να έχουν το ίδιο λόγο σε κάθε απόφαση. Συμμετέχουν σε όλες τις συζητήσεις για να δημιουργήσουν μια σκληρή συναίνεση μεταξύ των μελών της ομάδας χωρίς την ανάγκη ενός ηγέτη ή μιας ηγετικής ομάδας. Οι αναρχικοί οργανώνονται για να καταλάβουν και να ανακτήσουν δημόσιους χώρους όπου η τέχνη, η ποίηση και η μουσική συνδυάζονται για να εμφανίσουν τα αναρχικά ιδανικά. Η κατάληψη είναι ένας τρόπος για να ανακτηθεί ο δημόσιος χώρος από την καπιταλιστική αγορά ή από ένα αυταρχικό κράτος και επίσης αποτελεί παράδειγμα άμεσης δράσης. Μπορούμε να βρούμε αυτά τα στοιχεία σε όλες αυτές τις διαμαρτυρίες και αυτός είναι ο λόγος για την αντοχή και την επιτυχία τους. Αποδομούν το μύθο ότι χρειάζεστε μια κεντρική αλυσίδα διοίκησης με μια μικρή ομάδα ηγετών στην κορυφή που αποφασίζουν τις στρατηγικές και μια πολύ μεγάλη ομάδα οπαδών που υπακούουν τυφλά σε αυτές τις αποφάσεις για τη διατήρηση και την επιτυχία της μεγάλης κλίμακας οργάνωσης. Όλες αυτές οι διαμαρτυρίες ήταν διαμαρτυρίες χωρίς ηγέτες, όπου οι ίδιοι οι άνθρωποι αποφάσισαν και κατέληξαν σε συναίνεση σχετικά με την πορεία δράσης που πρέπει να ακολουθηθεί με δημοκρατικό τρόπο. Όταν οι άνθρωποι αποφασίζουν να πάρουν οι ίδιοι αποφάσεις και να συντονιστούν μεταξύ τους σε μικρές κοινότητες παρέχοντας βοήθεια ο ένας στον άλλο, δημιουργούν την ισχυρότερη μορφή δημοκρατίας και αλληλεγγύης.
Το Γεγονός Ότι Συνέβησαν Αυτές Οι Διαμαρτυρίες, Με Τόσους Πολλούς Ανθρώπους Να Οργανώνουν Και Να Συνεργάζονται Συλλογικά, Για Τόσο Μεγάλο Χρονικό Διάστημα, Μας Δείχνει Ότι Μπορούμε Να Οργανώσουμε Μόνοι Μας Και Να Δημιουργήσουμε Κοινότητες Χωρίς Εξουσιαστικούς Θεσμούς Που Να Είναι Δημοκρατικότερες Χωρις Την Ανάγκη Των Αυταρχικών Γραφειοκρατιών Και Των Αυταρχικών Κυβερνήσεων Που Συγκεντρώνουν Όλη Τη Δύναμη Και Καταπιέζουν Τους Ανθρώπους.
Το γεγονός οτι συνέβησαν αυτές οι διαμαρτυρίες, με τόσους πολλούς ανθρώπους να οργανώνουν και να συνεργάζονται συλλογικά, για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα, μας δείχνει οτι μπορούμε να οργανώσουμε μόνοι μας και να δημιουργήσουμε κοινότητες χωρίς εξουσιαστικούς θεσμούς που να ειναι δημοκρατικότερες χωρίς την ανάγκη των αυταρχικών γραφειοκρατιών και των αυταρχικών κυβερνήσεων που συγκεντρώνουν ολη τη δύναμη και καταπιέζουν τους ανθρώπους.
.Αυτές οι διαμαρτυρίες οδηγήθηκαν κυρίως από αμόρφωτες γυναίκες, φτωχούς αγρότες και ανθρώπους από άλλες περιθωριοποιημένες κοινότητες, οι οποίες έδειξαν ότι μπορούν να δημιουργήσουν κοινότητες που είναι πιο ηθικές και ισότιμες, από αυτές που υπάρχουν σε ιεραρχικές κοινωνίες με τους εύπορους και υψηλά μορφωμένους.
Αυτό που μας δείχνουν αυτές οι διαδηλώσεις είναι ότι μπορούμε να σχηματίσουμε κοινότητες και να οργανώσουμε συλλογικά διάφορες μορφές δημοκρατικής λήψης αποφάσεων, παρέχοντας ταυτόχρονα σε όλους τις βασικές τους ανάγκες. Οι εκεί διαμαρτυρίες μας δείχνουν μοντέλα κοινότητας που οργανώνωνται σε μεγάλες κλίμακες που περιλαμβάνουν εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους. Παρόλο που δεν είναι τέλειες, μπορούμε να μάθουμε από τις ιδέες που υλοποιούν αυτές οι διαμαρτυρίες – αλληλεγγύη, αμοιβαία βοήθεια, άμεση δημοκρατία, αποκέντρωση εξουσίας και προσπάθεια να τα αναδημιουργήσουμε στη ζωή και τις κοινότητές μας.
Βιβλιογραφικές Αναφορές
[1]
Ο ΑΕ Petersen και ο S. Azizur Rahman, «Ο Modi φοβάται»: οι γυναίκες ηγούνται των διαδηλώσεων για την ιθαγένεια της Ινδίας », The Guardian, 21 Ιανουαρίου 2020.
[2]
N. Badwar, «Μιλώντας για την εξουσία στην εξουσία, στο Shaheen Bagh και πέρα από αυτό», Livemint, 17 Ιανουαρίου 2020.
[3]
B. Kuchay, «Οι διαδηλωτές Shaheen Bagh δεσμεύονται να πολεμήσουν, να επιδιώξουν την ανατροπή του νόμου της CAA», Al Jazeera, 15 Ιανουαρίου 2020.
[4]
«Shaheen Bagh: Οι γυναίκες που καταλαμβάνουν το Δελχί κατά του νόμου περί ιθαγένειας -« Δεν θέλω να πεθάνω αποδεικνύοντας ότι είμαι Ινδός »», BBC, 4 Ιανουαρίου 2020.
[5]
K. Sarfaraz, «Ο διοργανωτής διαμαρτυρίας Shaheen Bagh το αποβάλλει, δεν μπορεί να κάνει τους ανθρώπους να αδειάσουν», οι The Hindustan Times, 2 Ιανουαρίου 2020.
[6]
«Οι εθελοντές του Shaheen Bagh», The Telegraph (Culcutta), 24 Δεκεμβρίου 2019.
[7]
«Πίσω από τις γυναίκες της Shaheen Bagh, ένας στρατός φοιτητών, γιατρών και ντόπιων», The Quint, 14 Ιανουαρίου 2020.
[8]
R. Venkataramakrishnan, «Η τέχνη της αντίστασης: Χτυπάει τη νέα χρονιά με διαδηλωτές της CAA στο Shaheen Bagh του Δελχί», Scroll.in, 6 Ιανουαρίου 2020.
[9]
A. Bakshi, «Πορτρέτα ανθεκτικότητας: η νέα χρονιά στο Shaheen Bagh», 2 Ιανουαρίου 2020.
[10]
J. Thakur, «Οι μαθητές Shaheen Bagh και Jamia κάνουν χώρο για τέχνη, ανάγνωση και επανάσταση», The Citizen, 11 Ιανουαρίου 2020.
[11]
F. Ameen, «Η Βιβλιοθήκη στο Shaheen Bagh», The Telegraph (Culcutta), 20 Ιανουαρίου 2020.
[12]
A. Purkait, «Στο Shaheen Bagh, τα παιδιά χρωματίζουν τη διαμαρτυρία τους ενώ οι μητέρες κρατούν τη Dharna», Makers India, 22 Ιανουαρίου 2020.
[13]
S. Chakrabarti, “Shaheen Bagh Heralds a New Year With Songs of Azaadi,” The Wire, 31 Δεκεμβρίου 2019.
[14]
P. Sainath, «Η Μαχαράστρα διασχίζει 60.000 αυτοκτονίες στο αγρόκτημα», People’s People of Rural India (PARI), 21 Ιουλίου 2014.
[15]
R. Sengupta, «Κάθε μέρα, 28 άτομα που εξαρτώνται από τη γεωργία πεθαίνουν από αυτοκτονία στην Ινδία», Down to Earth, 3 Σεπτεμβρίου 2020.
[16]
“Dilli Chalo | Η διαμαρτυρία των αγροτών μπαίνει στην πέμπτη ημέρα, ” The Hindu, 30 Νοεμβρίου 2020.
[17]
S. Joy, «Τουλάχιστον 25 εκατομμύρια εργαζόμενοι συμμετείχαν σε γενική απεργία. ορισμένα κράτη είδαν πλήρη διακοπή λειτουργίας: συνδικάτα », Deccan Herald, 26 Νοεμβρίου 2020.
[18]
«Τα κυριότερα σημεία διαμαρτυρίας των αγροτών: Οι διαμαρτυρόμενοι αγρότες αρνούνται να υποχωρήσουν, λένε ότι οι απαιτήσεις δεν είναι διαπραγματεύσιμες», The Indian Express, 1 Δεκεμβρίου 2020.
[19]
G. Bhatia, “Tractors to Delhi,” Reuters, 29 Ιανουαρίου 2021.
[20]
«Η παράδοση του Langar εμφανίζεται στη διαμαρτυρία των αγροτών, οι μαθητές χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να οργανώσουν τα απαραίτητα», Ινδία Σήμερα, 2 Δεκεμβρίου 2020.
[21]
J. Sinha, «Ο ιστότοπος διαμαρτυρίας σχεδιάζει το« Sewa »- έρχονται ιατρικοί πάγκοι, υπηρεσία πλυντηρίου, ναός και βιβλιοθήκη», Indian Express, 11 Δεκεμβρίου 2020.
[22]
B. Kuchay, «Ένα σχολείο για τους μειονεκτούντες στο χώρο διαμαρτυρίας των Ινδών αγροτών», AlJazeera, 24 Ιανουαρίου 2021.
[23]
D. Silva και M. Moschella, «Οι διαδηλωτές του Σιάτλ δημιούργησαν« αυτόνομη ζώνη »μετά την εκκένωση της αστυνομίας από την αστυνομία», NBC News, 11 Ιουνίου 2020.
[24]
C. Burns, “Το Capitol Hill Autonomous Zone μετονομάζει, επεκτείνει και προσθέτει τον προγραμματισμό ταινιών”, The Stranger, 10 Ιουνίου 2020.
[25]
H. Allam, «Θυμηθείτε ποιος παλεύουμε»: Η άβολη ύπαρξη του στρατοπέδου διαμαρτυρίας του Σιάτλ », NPR, 18 Ιουνίου 2020.
[26]
Ο Κ. Μπερνς, «εξήγησε η νέα γειτονιά χωρίς αστυνομία του Σιάτλ», Vox, 16 Ιουνίου 2020.
[27]
η. Weinberger, «Στο CHAZ του Σιάτλ, ριζώνει ένας κοινοτικός κήπος | Crosscut, ” Crosscut, 15 Ιουνίου 2020.
[28]
D. Graeber, Θραύσματα Αναρχικής Ανθρωπολογίας, 2004
αγροτών αγροτών αγροτών αγροτών αγροτών αγροτών αγροτών αγροτών αγροτών αγροτών αγροτών αγροτών αγροτών αγροτών αγροτών αγροτών αγροτών αγροτών αγροτών αγροτών αγροτών αγροτών αγροτών αγροτών