Fly Over = Game Over

Fly Over = Game Over

από | 6 Φεβ, 2024

Fly Over = Game Over

Εδώ και αρκετές δεκαετίες, κάθε σύγχρονη πόλη που σέβεται τον εαυτό της προσπαθεί να απομακρύνει το αυτοκίνητα από το κέντρο της με διάφορους τρόπους για μία σειρά από οικονομικούς, κοινωνικούς, πρακτικούς και αισθητικούς λόγους. Αυτή η τάση υπήρχε πολύ πριν εμφανιστεί η ανάγκη για πράσινη μετάβαση που θα κάνει πιο βιώσιμη την καθημερινότητά μας με σεβασμό στο φυσικό περιβάλλον.

Στο μαζεμένο και επίπεδο Άμστερνταμ το ένα τρίτο των ανθρώπων που έχουν αυτοκίνητο, το χρησιμοποιούν μία φορά την εβδομάδα και μόνο το 19% των κατοίκων του Άμστερνταμ χρησιμοποιούν αυτοκίνητο κάθε μέρα, σύμφωνα με την ολλανδική εφημερίδα Het Parool. Το ποδήλατο είναι ο προτιμώμενος τρόπος μεταφοράς για τη μεγάλη πλειοψηφία. Στο «χαοτικό» Λονδίνο, ένα τεράστιο και αξιόπιστο δίκτυο δημόσιων συγκοινωνιών προσφέρει ασφαλείς επιλογές μετακίνησης και όσοι οδηγούν στο κέντρο, ειδικά με αμάξια που δεν ανταποκρίνονται στα πρότυπα εκπομπών ρύπων, επιβαρύνονται με επιπλέον χρεώσεις.

Τα μέσα μαζικής μεταφοράς και το περπάτημα είναι σίγουρα οι καλύτερες επιλογές για μετακίνηση στο ιστορικό κέντρο της Πράγας και όσοι θέλουν να χρησιμοποιήσουν αυτοκίνητο ξέρουν ότι πιθανότατα δεν θα μπορέσουν να βρουν δωρεάν χώρο στάθμευσης και θα ταλαιπωρηθούν οδηγώντας με μικρές ταχύτητες σε στενούς δρόμους. Στο Παρίσι, όλο και αυξάνονται όσες και όσοι μετακινούνται με τα πόδια, το ποδήλατο και τα μέσα μαζικής μεταφοράς και αυτό έχει αλλάξει προς το καλύτερο την καθημερινή ζωή των κατοίκων καθώς η πόλη συνεχίζει να απομακρύνεται συνειδητά από την ξεπερασμένη αυτοκινητοκεντρική νοοτροπία της. Θα μπορούσα να αναφέρω αρκετά παραδείγματα ακόμη από πόλεις σε κάθε γωνιά του πλανήτη αλλά νομίζω ότι δεν χρειάζεται.

Δεν είναι μόνο η μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης, η βελτίωση της ποιότητας του αέρα και η μείωση των ρύπων. Είναι μία έμμεση ενθάρρυνση στην άσκηση, η μάχη για βελτίωση των συνθηκών στην πόλη, η καλύτερη ποιότητα ζωής στα αστικά κέντρα. Στην Ελλάδα βέβαια, υπάρχει ένα γαλατικό χωριό που αντιστέκεται και επιμένει να μπουκώνει το κέντρο του με αμάξια και να επιβαρύνει συνεχώς το κυκλοφοριακό πρόβλημα, ακόμη και αν έχει κυριολεκτικά πνιγεί. Μόνο στη Θεσσαλονίκη, τη μόνη πόλη της Ευρώπης με 1+ εκατομμύριο πληθυσμό με μοναδικό μέσο μαζικής μεταφοράς τον ξεπερασμένο ΟΑΣΘ, τη μόνη πόλη του κόσμου που δεν έχει καταφέρει να ολοκληρώσει μέσα σε είκοσι (20) χρόνια μία γαμημένη βασική γραμμή του μετρό μήκους μόλις 9,6 χιλιομέτρων, θα μπορούσε να ξεκινήσει αυτό που ονομάζεται Fly Over χωρίς να ξεσηκωθεί το σύμπαν.

Φυσικά και ο κόσμος πρέπει να καταλάβει ότι η ελληναράδικη εποχή που έπαιρνες το αμάξι για να πας στο απέναντι περίπτερο και το πάρκαρες ακριβώς μπροστά στο μέρος που ήθελες, ακόμη και μπροστά στο ψυγείο του σούπερ μάρκετ με τα αλλαντικά αν γινόταν, έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Για να κάνεις τα βασικά όμως, η διαδικασία πάει κάπως έτσι: Πρώτα θα ολοκληρώσεις το μετρό, τη βασική γραμμή του και την επέκταση προς Καλαμαριά-Αεροδρόμιο και Δυτικά, μετά θα ενισχύσεις τη συχνότητα των δρομολογίων του ΟΑΣΘ, μετά θα δοκιμάσεις και τις θαλάσσιες συγκοινωνίες με καραβάκια (πχ όπως κάνει επιτυχημένα η Τουρκία στην Κωνσταντινούπολη εδώ και χρόνια) και μετά θα πεις ότι δεν θέλουμε αμάξια στο κέντρο της πόλης. Πρώτα θα προσφέρεις επιλογές και μετά θα πάρεις μέτρα. Το ανάποδο δεν δούλεψε ποτέ.

Στη Θεσσαλονίκη όμως γίνεται ακριβώς το ανάποδο. Σε μία πόλη που κυριαρχεί η απάθεια και απουσιάζει κάθε ίχνος λογικής, κάποιοι πόνταραν στην αδιαφορία των κατοίκων και αποφάσισαν ότι την ώρα που κανένα μεγάλο έργο δεν έχει ολοκληρωθεί, χρειάζεται να μπουκώσει ολόκληρη η πόλη για ένα έργο αμφίβολης χρησιμότητας και μάλιστα χωρίς να γίνει η απαραίτητη κυκλοφοριακή μελέτη! Η κυβέρνηση της ΝΔ θεωρεί δεδομένη την πόλη, οι σκοταδιστικές ρίζες και οι κερδοφόρες μίζες συνεργάζονται άψογα, τα τοπικά ΜΜΕ κοιμούνται τον ύπνο του δικαίου ή εξαγοράζονται με αστεία ποσά, η πλειοψηφία του μονίμως βαρεμένου κόσμου δεν υπάρχει καμία περίπτωση να αντιδράσει αν δεν πρόκειται για κάποιο αμφιλεγόμενο πέναλτι του ΠΑΟΚ και η ζωή συνεχίζεται, όπως συνεχίζεται και η καθημερινή ταλαιπωρία πεζών και οδηγών.

Το alerta.gr αποτελεί μια πολιτική προσπάθεια διαρκούς παρουσίας και παρέμβασης, επιδιώκει να γίνει κόμβος στο πολύμορφο δικτυακό τοπίο για την διασπορά ριζοσπαστικών αντιλήψεων, δράσεων και σχεδίων στην κατεύθυνση της κοινωνικής απελευθέρωσης… Η συνεισφορά είναι ξεκάθαρα ένα δείγμα της κατανόησης της φύσης του μέσου και της ανάγκης που υπάρχει για να μπορεί να συνεχίσει να υπάρχει και να μεγαλώνει. Για όποιον/α θέλει να συνδράμει ας κάνει κλικ εδώ

Ρουβίκωνας: Παρεμβάσεις σε σπίτια προέδρου & εκτελεστικών μελών της Hellenic Nickel

Ρουβίκωνας: Παρεμβάσεις σε σπίτια προέδρου & εκτελεστικών μελών της Hellenic Nickel. Ρουβίκωνας: Παρεμβάσεις σε σπίτια προέδρου & εκτελεστικών μελών της Hellenic Nickel, εταιρείας της κοινοπραξίας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και AD HOLDINGS που πρόσφατα εξαγόρασε τη ΛΑΡΚΟ....

Αναρχική Επαναστατική Γεωπολιτική 2024- Peter Gelderloos

Αναρχική Επαναστατική Γεωπολιτική 2024- Peter Gelderloos. Παρακαλώ να έχετε υπόψη σας ότι οι γεωπολιτικές αναλύσεις απαιτούν ανάλυση των ενεργειών των μεγάλων κρατών και των καπιταλιστών από την οπτική γωνία των δικών τους συμφερόντων, κάτι που αποτελεί  αρκετά...

Παρουσίαση του έργου “Γλωσσικό Αντάρτικο” στη Rosa Nera – Εισήγηση

Παρουσίαση του έργου "Γλωσσικό Αντάρτικο" στη Rosa Nera - Εισήγηση. Το παρακάτω κείμενο είναι η απομαγνητοφωνημένη εισήγησή μου, με μια μικρή επιμέλεια, στη βιβλιοπαρουσίαση του έργου μου ‘Γλωσσικό Αντάρτικο’ που πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία της Αντιφασιστικής...

Για τον πόλεμο “Χαμάς-Ισραήλ” | Σκέψεις του antirinfo με αφορμή εκδήλωση του Shades mag

Για τον πόλεμο "Χαμάς-Ισραήλ" | Σκέψεις του antirinfo με αφορμή εκδήλωση του Shades mag. Κείμενο της ομάδας του Antirinfo που παρήχθη με αφορμή τη συζήτηση με διοργανωτές το shades mag για το πόλεμο "Χαμάς-Ισραήλ" και ευκαιρίας να καταγράψουμε λίγες σκέψεις για ένα...

David Graeber / Η Ανθρωπολογία Των Ανθρώπινων Δυνατοτήτων- της δρ. Ayça Çubukçu (LSE)

David Graeber / Η Ανθρωπολογία Των Ανθρώπινων Δυνατοτήτων- της δρ. Ayça Çubukçu (LSE). Αναδημοσίευση από το Κενό Δίκτυο. Συνάντησα για πρώτη φορά τον David Graeber ένα ζεστό καλοκαίρι στη Νέα Υόρκη την γεμάτη γεγονότα χρονιά του 2001 στις συναντήσεις του Δικτύου...

Σχετικά με τις εξελίξεις για τους απολυμένους εργαζόμενους στο πρώην πρόγραμμα Philos του Ε.Ο.Δ.Υ. & την απαράδεκτη κατάσταση στα camps

Σχετικά με τις εξελίξεις για τους απολυμένους εργαζόμενους στο πρώην πρόγραμμα Philos του Ε.Ο.Δ.Υ. & την απαράδεκτη κατάσταση στα camps. Δελτίο τύπου του Σωματείου Εργαζομένων ΕΟΔΥ. 08 Ιουλίου 2024  Το Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου και πρωτίστως το Υπουργείο...

Ανθούπολη Περιστερίου: Η εξέγερση του κάρβουνου…

Ανθούπολη Περιστερίου: Η εξέγερση του κάρβουνου… Από τη σελίδα "Περιστέρι συνείδηση και αληταρία”. Χρέος μας να θυμόμαστε αυτά που στιγμάτισαν την γειτονιά μας , αυτά που δημιούργησαν την κουλτούρα μας , αυτά που ανήκουν στο κομματι του πολιτισμού μας που πολλοί δεν...

Η μεταπολιτική είναι η ουσία της πολιτικής

Η μεταπολιτική είναι η ουσία της πολιτικής. Η σαρωτική επικράτηση ενός νεαρού youtuber στις πρόσφατες κυπριακές εκλογές, επανέφερε εντόνως τη συζήτηση περί του όρου «μεταπολιτική» που εισήγαγε στην εγχώρια δημόσια συζήτηση η αναπάντεχη (για κάποιους) εκλογή Κασσελάκη...

Δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενοι σε απεργία διαρκείας στην Samsung Electronics στη Νότια Κορέα

Δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενοι σε απεργία διαρκείας στην Samsung Electronics στη Νότια Κορέα. Της Σοφίας Σπυριδωνίδου από το Infolibre. Το συνδικάτο εργαζόμενων στη Samsung Electronics κήρυξαν απεργία διαρκείας την Τετάρτη, πιέζοντας τη μεγαλύτερη εταιρεία της Νότιας...

«Για σένα, Λούη». Ο Ζήσης Παπανικόλας γράφει για τον Λούη Τίκα

«Για σένα, Λούη». Ο Ζήσης Παπανικόλας γράφει για τον Λούη Τίκα. Yiorgos Anagnostou (Γιώργος Αναγνώστου)*. Αναδημοσίευση από το Ούτε Θεός - Ούτε Αφέντης. «Για σένα, Λούη», γράφει η αφιέρωση στο βιβλίο του Zeese Papanikolas «Buried Unsung: Louis Tikas and the Ludlow...