Fly Over = Game Over

Fly Over = Game Over

από | 6 Φεβ, 2024

Fly Over = Game Over

Εδώ και αρκετές δεκαετίες, κάθε σύγχρονη πόλη που σέβεται τον εαυτό της προσπαθεί να απομακρύνει το αυτοκίνητα από το κέντρο της με διάφορους τρόπους για μία σειρά από οικονομικούς, κοινωνικούς, πρακτικούς και αισθητικούς λόγους. Αυτή η τάση υπήρχε πολύ πριν εμφανιστεί η ανάγκη για πράσινη μετάβαση που θα κάνει πιο βιώσιμη την καθημερινότητά μας με σεβασμό στο φυσικό περιβάλλον.

Στο μαζεμένο και επίπεδο Άμστερνταμ το ένα τρίτο των ανθρώπων που έχουν αυτοκίνητο, το χρησιμοποιούν μία φορά την εβδομάδα και μόνο το 19% των κατοίκων του Άμστερνταμ χρησιμοποιούν αυτοκίνητο κάθε μέρα, σύμφωνα με την ολλανδική εφημερίδα Het Parool. Το ποδήλατο είναι ο προτιμώμενος τρόπος μεταφοράς για τη μεγάλη πλειοψηφία. Στο «χαοτικό» Λονδίνο, ένα τεράστιο και αξιόπιστο δίκτυο δημόσιων συγκοινωνιών προσφέρει ασφαλείς επιλογές μετακίνησης και όσοι οδηγούν στο κέντρο, ειδικά με αμάξια που δεν ανταποκρίνονται στα πρότυπα εκπομπών ρύπων, επιβαρύνονται με επιπλέον χρεώσεις.

Τα μέσα μαζικής μεταφοράς και το περπάτημα είναι σίγουρα οι καλύτερες επιλογές για μετακίνηση στο ιστορικό κέντρο της Πράγας και όσοι θέλουν να χρησιμοποιήσουν αυτοκίνητο ξέρουν ότι πιθανότατα δεν θα μπορέσουν να βρουν δωρεάν χώρο στάθμευσης και θα ταλαιπωρηθούν οδηγώντας με μικρές ταχύτητες σε στενούς δρόμους. Στο Παρίσι, όλο και αυξάνονται όσες και όσοι μετακινούνται με τα πόδια, το ποδήλατο και τα μέσα μαζικής μεταφοράς και αυτό έχει αλλάξει προς το καλύτερο την καθημερινή ζωή των κατοίκων καθώς η πόλη συνεχίζει να απομακρύνεται συνειδητά από την ξεπερασμένη αυτοκινητοκεντρική νοοτροπία της. Θα μπορούσα να αναφέρω αρκετά παραδείγματα ακόμη από πόλεις σε κάθε γωνιά του πλανήτη αλλά νομίζω ότι δεν χρειάζεται.

Δεν είναι μόνο η μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης, η βελτίωση της ποιότητας του αέρα και η μείωση των ρύπων. Είναι μία έμμεση ενθάρρυνση στην άσκηση, η μάχη για βελτίωση των συνθηκών στην πόλη, η καλύτερη ποιότητα ζωής στα αστικά κέντρα. Στην Ελλάδα βέβαια, υπάρχει ένα γαλατικό χωριό που αντιστέκεται και επιμένει να μπουκώνει το κέντρο του με αμάξια και να επιβαρύνει συνεχώς το κυκλοφοριακό πρόβλημα, ακόμη και αν έχει κυριολεκτικά πνιγεί. Μόνο στη Θεσσαλονίκη, τη μόνη πόλη της Ευρώπης με 1+ εκατομμύριο πληθυσμό με μοναδικό μέσο μαζικής μεταφοράς τον ξεπερασμένο ΟΑΣΘ, τη μόνη πόλη του κόσμου που δεν έχει καταφέρει να ολοκληρώσει μέσα σε είκοσι (20) χρόνια μία γαμημένη βασική γραμμή του μετρό μήκους μόλις 9,6 χιλιομέτρων, θα μπορούσε να ξεκινήσει αυτό που ονομάζεται Fly Over χωρίς να ξεσηκωθεί το σύμπαν.

Φυσικά και ο κόσμος πρέπει να καταλάβει ότι η ελληναράδικη εποχή που έπαιρνες το αμάξι για να πας στο απέναντι περίπτερο και το πάρκαρες ακριβώς μπροστά στο μέρος που ήθελες, ακόμη και μπροστά στο ψυγείο του σούπερ μάρκετ με τα αλλαντικά αν γινόταν, έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Για να κάνεις τα βασικά όμως, η διαδικασία πάει κάπως έτσι: Πρώτα θα ολοκληρώσεις το μετρό, τη βασική γραμμή του και την επέκταση προς Καλαμαριά-Αεροδρόμιο και Δυτικά, μετά θα ενισχύσεις τη συχνότητα των δρομολογίων του ΟΑΣΘ, μετά θα δοκιμάσεις και τις θαλάσσιες συγκοινωνίες με καραβάκια (πχ όπως κάνει επιτυχημένα η Τουρκία στην Κωνσταντινούπολη εδώ και χρόνια) και μετά θα πεις ότι δεν θέλουμε αμάξια στο κέντρο της πόλης. Πρώτα θα προσφέρεις επιλογές και μετά θα πάρεις μέτρα. Το ανάποδο δεν δούλεψε ποτέ.

Στη Θεσσαλονίκη όμως γίνεται ακριβώς το ανάποδο. Σε μία πόλη που κυριαρχεί η απάθεια και απουσιάζει κάθε ίχνος λογικής, κάποιοι πόνταραν στην αδιαφορία των κατοίκων και αποφάσισαν ότι την ώρα που κανένα μεγάλο έργο δεν έχει ολοκληρωθεί, χρειάζεται να μπουκώσει ολόκληρη η πόλη για ένα έργο αμφίβολης χρησιμότητας και μάλιστα χωρίς να γίνει η απαραίτητη κυκλοφοριακή μελέτη! Η κυβέρνηση της ΝΔ θεωρεί δεδομένη την πόλη, οι σκοταδιστικές ρίζες και οι κερδοφόρες μίζες συνεργάζονται άψογα, τα τοπικά ΜΜΕ κοιμούνται τον ύπνο του δικαίου ή εξαγοράζονται με αστεία ποσά, η πλειοψηφία του μονίμως βαρεμένου κόσμου δεν υπάρχει καμία περίπτωση να αντιδράσει αν δεν πρόκειται για κάποιο αμφιλεγόμενο πέναλτι του ΠΑΟΚ και η ζωή συνεχίζεται, όπως συνεχίζεται και η καθημερινή ταλαιπωρία πεζών και οδηγών.

Το alerta.gr αποτελεί μια πολιτική προσπάθεια διαρκούς παρουσίας και παρέμβασης, επιδιώκει να γίνει κόμβος στο πολύμορφο δικτυακό τοπίο για την διασπορά ριζοσπαστικών αντιλήψεων, δράσεων και σχεδίων στην κατεύθυνση της κοινωνικής απελευθέρωσης… Η συνεισφορά είναι ξεκάθαρα ένα δείγμα της κατανόησης της φύσης του μέσου και της ανάγκης που υπάρχει για να μπορεί να συνεχίσει να υπάρχει και να μεγαλώνει. Για όποιον/α θέλει να συνδράμει ας κάνει κλικ εδώ

Υψηλή Κοινωνία: Η γοητεία του Κλασικού

Υψηλή Κοινωνία: Η γοητεία του Κλασικού. Η "Υψηλή Κοινωνία" (High Society), η λαμπερή μουσική κωμωδία του 1956, δεν είναι μόνο ένα αριστούργημα της χρυσής εποχής του Χόλιγουντ, αλλά και ένα πλούσιο κείμενο για ανάλυση μέσα από τα ποικίλα ρεύματα κριτικής που...

Εκδήλωση – Παρουσίαση της εφημερίδας “Μαυροκόκκινη Σημαία”

Παρουσίαση της εφημερίδας “Μαυροκόκκινη Σημαία” & Ρεμπέτικο γλέντι οικονομικής ενίσχυσης με την “Λαϊκή Οργή” Παρουσίαση της εφημερίδας “Μαυροκόκκινη Σημαία” & Ρεμπέτικο γλέντι οικονομικής ενίσχυσης με την “Λαϊκή Οργή” Συζήτηση: Ο αναρχικός τύπος στην ψηφιακή...

Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα της Πυροσβεστικής ή η απάτη του «νέου δόγματος»

Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα της Πυροσβεστικής ή η απάτη του «νέου δόγματος». Του Δρ. Ελευθέριου Σταματόπουλου. Αναδημοσίευση από το dasarxeio.com. Την ώρα που οι Δασικές Πυρκαγιές στο όρος Πάϊκο και στο Φαλακρό όρος μετά από οκτώ ημέρες δεν έχουν σβήσει ακόμα και...

23 Ιούλη 1996 | Δολοφονία Χριστόφορου Μαρίνου

23 Ιούλη 1996 | Δολοφονία Χριστόφορου Μαρίνου. Στις 23 Ιουλίου 1996, μονάδα των ΕΚΑΜ εισβάλει στο επιβατηγό Πήγασος, και επιχειρεί στην καμπίνα 53 που βρισκόταν ο αναρχικός Χριστόφορος Μαρίνος, και τον δολοφονεί. Ο Χ.Μαρίνος, φοιτητής του Πολυτεχνείου, γνωστός για τη...

Ανακοίνωση της Κατάληψης Ευαγγελισμού

Ανακοίνωση της Κατάληψης Ευαγγελισμού. Τις τελευταίες μέρες συγκεκριμένος δημοσιογραφικός όμιλος της Κρήτης αναπαράγει την είδηση ότι το πανεπιστήμιο είναι έτοιμο να αξιοποιήσει τον Ευαγγελισμό. Η ιδέα είναι ανάπλαση υπό την γενικόλογη διακήρυξη της σύνδεσης του...

Η γνωστή-άγνωστη αντίσταση στη χούντα

Η γνωστή-άγνωστη αντίσταση στη χούντα. Αναδημοσίευση από Ούτε Θεός - Ούτε Αφέντης. Πενήντα χρόνια από τη Μεταπολίτευση και πενήντα επτά χρόνια μετά το πραξικόπημα του ‘67, ακόμα και μια απλή καταγραφή της Αντίστασης στη χούντα δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση. Ανάμεσα...

Τραμπουκισμοί της αστυνομίας στη Rosa Nera

Τραμπουκισμοί της αστυνομίας στη Rosa Nera. Η Κατάληψη Rosa Nera, η οποία παραμένει ανοιχτή και σας περιμένει, καταγγέλει την χυδαία και σεξιστική επίθεση κατά της συντρόφισσας μας και την σύλληψη δύο μελών μας. Οι ενέργειες αυτές έγιναν από κουκουλωμένα υποκείμενα...

Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη | Ένα ακόμη εργατικό έγκλημα στον βωμό της εργοδοτικής ασυδοσίας «Jumbo Jet» της Seajets

Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη | Ένα ακόμη εργατικό έγκλημα στον βωμό της εργοδοτικής ασυδοσίας «Jumbo Jet» της Seajets. Ένα ακόμη εργατικό έγκλημα σημειώθηκε σήμερα το πρωί στα Ναυπηγεία της Σαλαμίνας με θύμα έναν 63χρονο μεταλλεργάτη, ο οποίος έχασε την ζωή του κατά την...

Πέθανε ο αναρχικός ανθρωπολόγος James C. Scott

Πέθανε ο αναρχικός ανθρωπολόγος James C. Scott. Αναδημοσίευση από το Κενό Δίκτυο. Με λύπη πληροφορηθήκαμε τον θάνατο του σπουδαίου αναρχικού ανθρωπολόγου James C. Scott συγγραφέα του σημαντικού βιβλίου "Η τέχνη του να μην κυβερνιέσαι. Μια αναρχική ιστορία της ορεινής...

Ντροπή!Η Vodafone απολύει καρκινοπαθή συνάδελφο

Ντροπή!Η Vodafone απολύει καρκινοπαθή συνάδελφο. Ανακοίνωση του Σωματείου Εργαζομένων στην Vodafone, 360 Connect και λοιπές θυγατρικές. Μόνο οργή μπορεί να μας προκαλέσει η συγκεκριμένη ενέργεια της Vodafone.Το «ντράπηκε και η ντροπή» είναι ίσως λίγο σαν έκφραση για...