Fly Over = Game Over

Fly Over = Game Over

από | 6 Φεβ, 2024

Fly Over = Game Over

Εδώ και αρκετές δεκαετίες, κάθε σύγχρονη πόλη που σέβεται τον εαυτό της προσπαθεί να απομακρύνει το αυτοκίνητα από το κέντρο της με διάφορους τρόπους για μία σειρά από οικονομικούς, κοινωνικούς, πρακτικούς και αισθητικούς λόγους. Αυτή η τάση υπήρχε πολύ πριν εμφανιστεί η ανάγκη για πράσινη μετάβαση που θα κάνει πιο βιώσιμη την καθημερινότητά μας με σεβασμό στο φυσικό περιβάλλον.

Στο μαζεμένο και επίπεδο Άμστερνταμ το ένα τρίτο των ανθρώπων που έχουν αυτοκίνητο, το χρησιμοποιούν μία φορά την εβδομάδα και μόνο το 19% των κατοίκων του Άμστερνταμ χρησιμοποιούν αυτοκίνητο κάθε μέρα, σύμφωνα με την ολλανδική εφημερίδα Het Parool. Το ποδήλατο είναι ο προτιμώμενος τρόπος μεταφοράς για τη μεγάλη πλειοψηφία. Στο «χαοτικό» Λονδίνο, ένα τεράστιο και αξιόπιστο δίκτυο δημόσιων συγκοινωνιών προσφέρει ασφαλείς επιλογές μετακίνησης και όσοι οδηγούν στο κέντρο, ειδικά με αμάξια που δεν ανταποκρίνονται στα πρότυπα εκπομπών ρύπων, επιβαρύνονται με επιπλέον χρεώσεις.

Τα μέσα μαζικής μεταφοράς και το περπάτημα είναι σίγουρα οι καλύτερες επιλογές για μετακίνηση στο ιστορικό κέντρο της Πράγας και όσοι θέλουν να χρησιμοποιήσουν αυτοκίνητο ξέρουν ότι πιθανότατα δεν θα μπορέσουν να βρουν δωρεάν χώρο στάθμευσης και θα ταλαιπωρηθούν οδηγώντας με μικρές ταχύτητες σε στενούς δρόμους. Στο Παρίσι, όλο και αυξάνονται όσες και όσοι μετακινούνται με τα πόδια, το ποδήλατο και τα μέσα μαζικής μεταφοράς και αυτό έχει αλλάξει προς το καλύτερο την καθημερινή ζωή των κατοίκων καθώς η πόλη συνεχίζει να απομακρύνεται συνειδητά από την ξεπερασμένη αυτοκινητοκεντρική νοοτροπία της. Θα μπορούσα να αναφέρω αρκετά παραδείγματα ακόμη από πόλεις σε κάθε γωνιά του πλανήτη αλλά νομίζω ότι δεν χρειάζεται.

Δεν είναι μόνο η μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης, η βελτίωση της ποιότητας του αέρα και η μείωση των ρύπων. Είναι μία έμμεση ενθάρρυνση στην άσκηση, η μάχη για βελτίωση των συνθηκών στην πόλη, η καλύτερη ποιότητα ζωής στα αστικά κέντρα. Στην Ελλάδα βέβαια, υπάρχει ένα γαλατικό χωριό που αντιστέκεται και επιμένει να μπουκώνει το κέντρο του με αμάξια και να επιβαρύνει συνεχώς το κυκλοφοριακό πρόβλημα, ακόμη και αν έχει κυριολεκτικά πνιγεί. Μόνο στη Θεσσαλονίκη, τη μόνη πόλη της Ευρώπης με 1+ εκατομμύριο πληθυσμό με μοναδικό μέσο μαζικής μεταφοράς τον ξεπερασμένο ΟΑΣΘ, τη μόνη πόλη του κόσμου που δεν έχει καταφέρει να ολοκληρώσει μέσα σε είκοσι (20) χρόνια μία γαμημένη βασική γραμμή του μετρό μήκους μόλις 9,6 χιλιομέτρων, θα μπορούσε να ξεκινήσει αυτό που ονομάζεται Fly Over χωρίς να ξεσηκωθεί το σύμπαν.

Φυσικά και ο κόσμος πρέπει να καταλάβει ότι η ελληναράδικη εποχή που έπαιρνες το αμάξι για να πας στο απέναντι περίπτερο και το πάρκαρες ακριβώς μπροστά στο μέρος που ήθελες, ακόμη και μπροστά στο ψυγείο του σούπερ μάρκετ με τα αλλαντικά αν γινόταν, έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Για να κάνεις τα βασικά όμως, η διαδικασία πάει κάπως έτσι: Πρώτα θα ολοκληρώσεις το μετρό, τη βασική γραμμή του και την επέκταση προς Καλαμαριά-Αεροδρόμιο και Δυτικά, μετά θα ενισχύσεις τη συχνότητα των δρομολογίων του ΟΑΣΘ, μετά θα δοκιμάσεις και τις θαλάσσιες συγκοινωνίες με καραβάκια (πχ όπως κάνει επιτυχημένα η Τουρκία στην Κωνσταντινούπολη εδώ και χρόνια) και μετά θα πεις ότι δεν θέλουμε αμάξια στο κέντρο της πόλης. Πρώτα θα προσφέρεις επιλογές και μετά θα πάρεις μέτρα. Το ανάποδο δεν δούλεψε ποτέ.

Στη Θεσσαλονίκη όμως γίνεται ακριβώς το ανάποδο. Σε μία πόλη που κυριαρχεί η απάθεια και απουσιάζει κάθε ίχνος λογικής, κάποιοι πόνταραν στην αδιαφορία των κατοίκων και αποφάσισαν ότι την ώρα που κανένα μεγάλο έργο δεν έχει ολοκληρωθεί, χρειάζεται να μπουκώσει ολόκληρη η πόλη για ένα έργο αμφίβολης χρησιμότητας και μάλιστα χωρίς να γίνει η απαραίτητη κυκλοφοριακή μελέτη! Η κυβέρνηση της ΝΔ θεωρεί δεδομένη την πόλη, οι σκοταδιστικές ρίζες και οι κερδοφόρες μίζες συνεργάζονται άψογα, τα τοπικά ΜΜΕ κοιμούνται τον ύπνο του δικαίου ή εξαγοράζονται με αστεία ποσά, η πλειοψηφία του μονίμως βαρεμένου κόσμου δεν υπάρχει καμία περίπτωση να αντιδράσει αν δεν πρόκειται για κάποιο αμφιλεγόμενο πέναλτι του ΠΑΟΚ και η ζωή συνεχίζεται, όπως συνεχίζεται και η καθημερινή ταλαιπωρία πεζών και οδηγών.

Το alerta.gr αποτελεί μια πολιτική προσπάθεια διαρκούς παρουσίας και παρέμβασης, επιδιώκει να γίνει κόμβος στο πολύμορφο δικτυακό τοπίο για την διασπορά ριζοσπαστικών αντιλήψεων, δράσεων και σχεδίων στην κατεύθυνση της κοινωνικής απελευθέρωσης… Η συνεισφορά είναι ξεκάθαρα ένα δείγμα της κατανόησης της φύσης του μέσου και της ανάγκης που υπάρχει για να μπορεί να συνεχίσει να υπάρχει και να μεγαλώνει. Για όποιον/α θέλει να συνδράμει ας κάνει κλικ εδώ

[Βίντεο] Για την ανακατάληψη της Ματρόζου 45 (Δίκη 22/10/2024)

[Βίντεο] Για την ανακατάληψη της Ματρόζου 45 (Δίκη 22/10/2024) Κάλεσμα για την Τρίτη 22/10/2024 στις 9:00 στην Ευελπίδων (κτ. 12, αιθ. 4) για το δικαστήριο της ανακατάληψης της Ματρόζου 45 Από το καλοκαίρι του 2019, με τον ερχομό μιας κυβέρνησης που είχε σαν κύριο...

Λιμενεργάτες στο λιμάνι Πειραιά εμποδίζουν την αποστολή πολεμικού υλικού στο Ισραήλ

Λιμενεργάτες στο λιμάνι Πειραιά εμποδίζουν την αποστολή πολεμικού υλικού στο Ισραήλ. Ανακοίνωση της Ένωση Εργαζομένων Διακίνησης Εμπ/τίων στις προβλήτες του Πειραιά: Συνάδελφοι, Ενημερώνουμε πως αυτή την στιγμή ετοιμάζεται να μπει στο λιμάνι του Πειραιά, πλοίο...

Βίντεο από την πρόσφατη παρέμβαση στον Σκλαβενίτη του Καματερού για τον θάνατο εργαζομένου στις αποθήκες

Βίντεο από την πρόσφατη παρέμβαση στον Σκλαβενίτη του Καματερού για τον θάνατο εργαζομένου στις αποθήκες Στις 24 Σεπτεμβρίου πραγματοποιήθηκε παρέμβαση απο την Πρωτοβουλία Αναρχικών Αγίων Αναργύρων-Καματερού στο υποκατάστημα του Σκλαβενίτη στο Καματερό όπου ένας...

Ο τζόγος του Syrskyi

Ο τζόγος του Syrskyi Την ώρα που ο Ουκρανός πλασίε του πολέμου πραγματοποίησε ένα ακόμα ταξίδι στις ΗΠΑ για να ικετέψει τα αφεντικά του για ακόμη περισσότερα όπλα και, κυρίως, ακόμη περισσότερα χρήματα, διαφημίζοντας δεξιά κι αριστερά κάποιο ανύπαρκτο “σχέδιο νίκης”...

Α.Σ.Φ. | Βάνα Νικολαΐδου: Ιδού η Ρόδος ιδού και το πήδημα

Α.Σ.Φ. | Βάνα Νικολαΐδου: Ιδού η Ρόδος ιδού και το πήδημα Αναδημοσιεύουμε την ανακοίνωση που μας έστειλε το Αναρχικό Στέκι Φιλοσοφικής (Αθήνα) σχετικά με τις μεθοδεύσεις της "καθηγήτριας" Βάνας Νικολαΐδου. Βάνα Νικολαΐδου: Ιδού η Ρόδος ιδού και το πήδημα [Μια απάντηση...

Θεσσαλονίκη | Διήμερο εγκαινίων του νέου χώρου του Ovradera

Διήμερο Εγκαινίων του νέου χώρου του Κοινωνικού Κέντρου Ovradera Το Κοινωνικό Κέντρο Ovradera, ένας χώρος ανοιχτός για πολιτικές και κοινωνικές δραστηριότητες από-τα-κάτω, που έχει φιλοξενήσει κατά τα τρία πρώτα χρόνια της διαδρομής του δεκάδες εκδηλώσεις,...

Ρουβίκωνας: Επίθεση στο ιατρείο που διατηρεί ο παιδοβιαστής Α. Μανιάτης

Ρουβίκωνας: Επίθεση στο ιατρείο που διατηρεί ο παιδοβιαστής Α. Μανιάτης Ρουβίκωνας: Επίθεση στο ιατρείο που διατηρεί ο παιδοβιαστής Αντώνης Μανιάτης. Σήμερα 10 Οκτωβρίου επιτεθήκαμε στο ιατρείο που διατηρεί ο Α Μανιάτης στα Πατήσια. Το εν λόγω κάθαρμα, καταδικασμένο...

Παραμένουν στη θέση τους οι αστυνομικοί που κατηγορούνται για τη δολοφονία Μανιουδάκη | Δήλωση της οικογένειάς του

Παραμένουν στη θέση τους οι αστυνομικοί που κατηγορούνται για τη δολοφονία Μανιουδάκη | Δήλωση της οικογένειάς του (7/10/2024). Όπως έχουμε ήδη ανακοινώσει, ο Εισαγγελέας Πρωτοδικών Χανίων άσκησε ποινική δίωξη για ανθρωποκτονία από πρόθεση με ενδεχόμενο δόλο από...

Σωματείο Εργαζομένων EFOOD – 24ωρη απεργία 11 Οκτωβρίου

Σωματείο Εργαζομένων EFOOD - 24ωρη απεργία 11 Οκτωβρίου Ακολουθεί η ανακοίνωση της 24ωρης απεργίας την Παρασκευή 11 Οκτωβρίου όπως δημοσιεύθηκε στη σελίδα του Σωματείου Εργαζομένων EFOOD. Συνάδελφοι – συναδέλφισσες, Το σωματείο στην τελευταία γενική συνέλευση...

[Βίντεο] Ως πότε; Θα σου ρίχνουν χημικά, θα σε τραυματίζουν, θα σε συλλαμβάνουν κι εσύ θα πρέπει να σωπαίνεις;

[Βίντεο] Ως πότε; Θα σου ρίχνουν χημικά, θα σε τραυματίζουν, θα σε συλλαμβάνουν κι εσύ θα πρέπει να σωπαίνεις; Όσα χρόνια και αν περάσουν, ποτέ δε συνηθίζεις τη βία από ένστολους που μπορούν ελεύθερα, νόμιμα και επί χρήμασι να τραυματίζουν σωματικά και ψυχικά...