Οι λόγοι που μισώ το Κράτος

από | 2 Δεκ, 2021

Οι λόγοι που μισώ το Κράτος

Άρθρο που μας έστειλε ο αναγνώστης του site μας, Αντώνης Γκαιρώ.

Βοηθάει να παρακολουθείτε το κανάλι της βουλής που και που, για να καταλαβαίνετε τι εστί πολιτική στην Ελλάδα και όχι μόνο.

Ζούμε στην αιώνια δημοκρατία του τίποτα, εκεί που οι ουσιαστικές αλλαγές μετατρέπονται σε ευκαιρίες ψηφοθηρίας, κι αναπαράγονται μέσα σε ένα ανταγωνιστικό πεδίο δίχως τέλος. Ο ένας κατηγορεί τον άλλον, κι η συζήτηση δεν πάει πουθενά, κανένα θέμα δεν συζητιέται διεξοδικά και επί τούτου. Το ζήτημα δεν είναι η κοινωνία, οι άνθρωποι, η ευημερία. Το ζήτημα μετατρέπεται σε παιχνίδι εξουσίας και επιρροής. Ένα πινγκ-πονγκ αναμασημένης φρασεολογίας πλημμυρίζει τις συζητήσεις, “εσείς φταίτε”, “όχι εσείς φταίτε”. Το πραγματικό θέμα/αίτημα παραμερίζεται και δίνει χώρο στις διακομματικές κόντρες και αφηγήσεις, “τόσα χρόνια εσείς τι κάνατε”, “εμείς έτσι τα βρήκαμε από σας” κτλπ. Οι κόντρες ύστερα γίνονται προσωποκεντρικές, κι αρχίζουμε κι ασχολούμαστε με τα πρόσωπα, Μητσοτάκης, Τσίπρας, Γεωργιάδης, Κουτσούμπας τα πλάθουμε ως “φίλους” ή “εχθρούς” αγνοώντας την μέθοδο ενός συστήματος που συσσωρεύει την ευθύνη των αποφάσεων σε μερικά μόνο πρόσωπα μετατρέποντάς τα σε ηγετικές φυσιογνωμίες…

Παρακολουθώ χρόνια το κανάλι της βουλής, κι αυτό που καταλαβαίνω είναι ότι, σε επίπεδο συζήτησης, οι αντιπαραθέσεις δεν είναι ποτέ γόνιμες, δεν γεννούν ευημερία, ούτε πρόοδο, όπως δηλαδή φανταζόμαστε ότι κάνει το πολίτευμα μας. Μιλάνε τα προσωπεία δεν μιλάνε τα πρόσωπα. Η προσέγγιση δεν είναι ολιστική και η βουλή δεν αντιπροσωπεύει εμάς, τον λαό, τα κατεξοχήν πολιτικά όντα. Αντιπροσωπεύει εσωτερικά συμφέροντα της ίδιας της δημοκρατικής διαδικασίας όπως αυτή παρουσιάζεται σήμερα. Δεν υπάρχει πολιτική αναθεώρηση, ούτε δυναμική, κάθε αναστοχασμός παρουσιάζεται ως ήττα. Και δεν εννοώ αναστοχασμός ως προοδευτικότητα, εννοώ ουσιαστικό επαναπροσδιορισμό θεσμικών πρακτικών με βάση τις άμεσες ανάγκες των πολιτών, κάτι ανύπαρκτο δηλαδή.

Το ΕΣΥ είναι σε άθλια κατάσταση αυτήν την στιγμή. Τι χρειάζεται; Χρηματοδότηση! Είναι τόσο απλό; Η απάντηση είναι: θα έπρεπε. Κι όμως η βουλή δεν μπορεί σύσσωμη να το αποφασίσει. Δεν φτάνει ως εκεί! Βλέπουμε πιο καθαρά από ποτέ τα ιδιωτικά συμφέροντα να ξετυλίγονται εις βάρος του συλλογικού καλού. Αντί να εξοπλίζονται οι υποδομές της υγείας, αγοράζουμε πολεμικά εφόδια και μπατσικά. Το κοινοβούλιο δείχνει έτσι να μην έχει την παραμικρή επαφή με τις άμεσες ανάγκες του πληθυσμού. Τα πάντα αλέθονται από την εκάστοτε γραφειοκρατία και γίνονται ένας κιμάς χρονοβόρας πολυπλοκότητας.

Και για να τα κάνω πιο λιανά, δεν μιλάω μόνο για νέο-φιλελεύθερες πολιτικές, μιλάω γενικότερα για κοινοβουλευτικές πολιτικές. Το ότι ο κομμουνισμός αποφάσισε να ασχοληθεί με την σύγχρονη αστική κοινοβουλευτική διαδικασία – η οποία από τα μέσα του 17ου αιώνα, ξεκινώντας από την Αγγλία, μετασχημάτισε την δημοκρατία των πολλών σε ένα κατασκεύασμα για τους λίγους – είναι και η μεγαλύτερη του ήττα.

Όταν μπαίνεις στο κτίριο της βουλής, μπαίνεις στον χώρο των συμφερόντων και των επιρροών, μπαίνεις στην διευθέτηση οικονομικών συμβολαίων τεράστιων μεγεθών, φεύγεις από την σφαίρα των απλών ανθρώπων και μπαίνεις στα πλαίσια της σύγχρονης καπιταλιστικής κυριαρχίας. Μπαίνεις σε ένα καθαρά οχυρωμένο θεσμικό όργανο φτιαγμένο και εδραιωμένο πάνω στα μέτρα και τα σταθμά της επιχειρηματικής νοοτροπίας και της βιομηχανικής παραγωγής. Με το που τα κοινωνικά αιτήματα διασχίσουν το κατώφλι της βουλής φιλτράρονται και μεταφράζονται σε οικονομικό συμφέρον, χάνοντας έτσι την κοινωνική τους αξία και απεύθυνση.

Στην δεκαετία του εβδομήντα και πιο νωρίς, παρατηρούμε πολιτικούς να μιλάνε σαν τραπεζίτες, σαν μάνατζέρ μιας επιχείρησης (το κράτος) που η μόνη του ασχολία και έγνοια είναι πως θα ισορροπήσει τα κέρδη με τις ζημιές. Ένα παζάρι, μια αγορά, ένας τόπος υλικοτεχνικής θεώρησης του κόσμου μέσα στον οποίο η ανθρώπινη ύπαρξη είναι ιδωμένη ως μια αναγκαία θυσία, μια ζημιά στην οποία πρέπει να αντισταθμίσουμε ένα κέρδος. Με άλλα λόγια, στα μάτια των αντιπροσώπων μας, το κοινωνικό αίτημα γίνεται μια ευκαιρία!

Η πραγματική δημοκρατία είναι η συν-έλευση ενός αιτήματος στο σώμα των πολιτών, είναι μια άμεση διαδικασία, είναι η αρτηρία της κοινωνίας, ο θεσμός που καθορίζει την καθημερινότητα μας, την ζωή μας. Δημοκρατία είναι να αναγεννάς τα πλαίσια της συζήτησης.

Η σημερινή βουλή από την άλλη είναι ένα θέατρο, μια παράσταση στην οποία σεναριογράφοι και διάφοροι λομπίστες έχουν κάνει επάγγελμα τους την υποκριτική, το φαίνεσθαι και την επιρροή. Οι σύγχρονοι κοινοβουλευτικοί πρωταγωνιστές ανταγωνίζονται διηνεκώς, μέσα στα αυστηρά πλαίσια κανόνων που έχει θεσπίσει η σύγχρονη οικονομική ανάπτυξη και θεωρία.

Ας μην έχουμε ψευδαισθήσεις.

Η ουσιαστική πολιτική αλλαγή δεν συμβαίνει μέσα στο σύγχρονο κοινοβούλιο, συμβαίνει έξω από αυτό, στα πλαίσια μιας κοινωνίας που αυτο-θεσμίζεται ως ο βασικός πρωταγωνιστής, ως ένα σώμα ανθρώπων με αξία, κι όχι ως ένα εξάρτημα συμφερόντων και επιρροών. Η ουσιαστική αλλαγή είναι, σήμερα περισσότερο από ποτέ, μια αντίσταση, ένας αγώνας ανατροπής απέναντι στην απόλυτη εξάλειψη της ανθρώπινης υπόστασης, υποκειμενικότητας και επικοινωνίας.

Αυτή η αλλαγή δεν θα έρθει από κανένα κοινοβούλιο, αυτή η αλλαγή θα εκφραστεί στον τρόπο που δρούμε μεταξύ μας, στις συζητήσεις και τις διαδράσεις με τα άτομα γύρω μας. Κι αν δεις τον κάθε άνθρωπο, όχι ως εργαλείο, όπως το κράτος, αλλά ως ένα ανοιχτό πεδίο συζήτησης και υποκειμενικότητας, η αλλαγή αυτή θα γεννήσει, σταδιακά, νοοτροπίες αλληλεγγύης, κατανόησης και συλλογικότητας, με βάση τις συναντήσεις μας. Με βάση αυτές τις άμεσες ανάγκες που συναντάμε ως εμπόδια στον δρόμο προς την επικοινωνία, όχι εκείνες που εργαλειοποιούνται και καταλήγουν να ευτελίζονται μέσω των “αντιπροσώπων” μας.

Άρα:

Μισώ το κράτος γιατί δεν με αντιπροσωπεύει. Μισώ το κράτος γιατί θεωρεί δεδομένη την αντιπροσώπευση μου από αυτό.

Μισώ το κράτος γιατί μπορώ να αντιπροσωπεύσω τον εαυτό μου, τις ανάγκες μου και τις απόψεις μου δίχως φόβο, πλάι σε ανθρώπους με ίδια ή διαφορετικά αιτήματα.

Μισώ το κράτος γιατί είμαι ανοιχτός να συζητήσω με όλους, εκτός από το κράτος και τα τσιράκια του, γιατί το κράτος είναι για κάψιμο και αν δεν το κάψουμε δεν θα μάθουμε ποτέ να συζητάμε, και κάπως έτσι θα μας κάψει αυτό.

Το alerta.gr αποτελεί μια πολιτική προσπάθεια διαρκούς παρουσίας και παρέμβασης, επιδιώκει να γίνει κόμβος στο πολύμορφο δικτυακό τοπίο για την διασπορά ριζοσπαστικών αντιλήψεων, δράσεων και σχεδίων στην κατεύθυνση της κοινωνικής απελευθέρωσης… Η συνεισφορά είναι ξεκάθαρα ένα δείγμα της κατανόησης της φύσης του μέσου και της ανάγκης που υπάρχει για να μπορεί να συνεχίσει να υπάρχει και να μεγαλώνει. Για όποιον/α θέλει να συνδράμει ας κάνει κλικ εδώ

Αποκλεισμός του εμπορικού λιμανιού Περάματος υπέρ του Παλαιστινιακού Λαού (15/04)

Αποκλεισμός του εμπορικού λιμανιού Περάματος υπέρ του Παλαιστινιακού Λαού (15/04) Δευτέρα 15 Απριλίου 2024, και εκατομμύρια άνθρωποι στη Λωρίδα της Γάζας αντιμετωπίζουν το λιμό και το θάνατο σε συνθήκες γενοκτονίας, αποτελέσματα της αποικιοκρατικής βίας, του...

Αθήνα | Ανοιχτή Συνέλευση για την συγκρότηση απεργιακού μπλοκ την ημέρα της Πρωτομαγιάς

Αθήνα | Ανοιχτή Συνέλευση για την συγκρότηση απεργιακού μπλοκ την ημέρα της Πρωτομαγιάς Σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της Γης, ως τάξη των καταπιεσμένων είμαστε η αιχμή του δόρατος για την κοινωνική και πολιτική αλλαγή. Αγωνιζόμαστε για ελεύθερες και όχι εξαρτημένες και...

Ρουβίκωνας: Κάλεσμα στη γενική απεργία της 17ης Απρίλη

Ρουβίκωνας: Κάλεσμα στη γενική απεργία της 17ης Απρίλη Ρουβίκωνας: Κάλεσμα στη γενική απεργία της 17ης Απρίλη με το μπλοκ του Ρουβίκωνα – 11:00 στα Προπύλαια. Η γενική απεργία, το "υπερόπλο" του εργάτη όπως το αποκαλούσαν κάποτε οι ταξικοί μας πρόγονοι γεμάτοι...

Ο Ευαγγελισμός απειλείται ξανά, δεν παραδίνεται, μάχεται!

Ο Ευαγγελισμός απειλείται ξανά, δεν παραδίνεται, μάχεται! Τις τελευταίες μέρες έχουν φτάσει στ’ αυτιά μας πληροφορίες για επικείμενη εκκένωση της Κατάληψης Ευαγγελισμού, μόλις λίγες μέρες μετά τις εκκενώσεις στο Λόφο Καστέλλι στα Χανιά, σε μια συνολική επίθεση ενάντια...

Κριτικές Έρευνες στον Νέο Ποινικό Κώδικα | Επ. 2: Ανήλικοι – Μέρος Α’

Κριτικές Έρευνες στον Νέο Ποινικό Κώδικα | Επ. 2: Ανήλικοι - Μέρος Α' https://www.youtube.com/watch?v=h6gt0TqXuJc&t=313s&ab_channel=Alerta Οι 'Κριτικές Έρευνες στον Νέο Ποινικό Κώδικα' αποτελούν μια σειρά βίντεο-συνεντεύξεων από την Συνέλευση ενάντια στον Νέο...

Αθήνα | Εργαστήρι: Εργατική Έρευνα & Αποστολές

Από: Πρωτοβουλία για ένα Ελευθεριακό Κοινωνικό Μέτωπο        Είμαστε μια νέα πρωτοβουλία για ένα ελευθεριακό κοινωνικό μέτωπο και κάνουμε αυτά τα εργαστήρια για να δημιουργήσουμε ένα κοινό περιβάλλον ζύμωσης και ανταλλαγής ιδεών με όσα άτομα και συλλογικότητες...

‘Όχι μετρό στην πλ. Εξαρχείων’-Η επέκταση του εργοταξίου ξεκινά

'Όχι μετρό στην πλ. Εξαρχείων'-Η επέκταση του εργοταξίου ξεκινά ΜΠΙΖΝΕΣ, ΜΙΖΕΣ ΚΑΙ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠ΄ ΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ Λήγει σήμερα η προθεσμία που έδωσε ο δήμος Αθηναίων σε μαγαζιά της πλατείας Εξαρχείων, προκειμένου να μαζέψουν τα τραπεζοκαθίσματα και οι...

Μια πόλη που εθίστηκε στην απογοήτευση

Μια πόλη που εθίστηκε στην απογοήτευση Εδώ και πολλά χρόνια, όποτε εμφανίζεται μία μεγάλη είδηση στη Θεσσαλονίκη είναι βέβαιο ότι κατά 80-90% θα αφορά κάποιο αρνητικό γεγονός. Τα γεγονότα δεν λένε ψέματα φίλε αναγνώστη: Το χουντογλέντι στη Θέρμη την άνοιξη του 1993, η...

Νέα κινητοποίηση στο ΕΚΕΤΑ στη Θεσσαλονίκη ενάντια στις απολύσεις

Νέα κινητοποίηση στο ΕΚΕΤΑ στη Θεσσαλονίκη ενάντια στις απολύσεις. Νέα κινητοποίηση ενάντια στις απολύσεις Τετάρτη 10/4 στις 8:30! Συνάδελφοι/Συναδέλφισσες, συνεχίζουμε να παλεύουμε για το μπλοκάρισμα των απολύσεων και την επαναπρόσληψη όλων των απολυμένων συναδέλφων...

Καταγγελία για τον αποκλεισμό του ΣΕΡΕΤΕ – Παράρτημα Θεσσαλονίκης από τον χώρο της τακτικής γενικής συνέλευσης

Καταγγελία για τον αποκλεισμό του ΣΕΡΕΤΕ -  Παράρτημα Θεσσαλονίκης από τον χώρο της τακτικής γενικής συνέλευσης Για άλλη μια φορά, ως σωματείο στην έρευνα και την τριτοβάθμια εκπαίδευση, γινόμαστε μάρτυρες των αυταρχικών και αντιδημοκρατικών πρακτικών της κυβέρνησης...