Υφανέτ

Συγκέντρωση υπεράσπισης της κατάληψης Φάμπρικα Υφανέτ

από | 18 Ιαν, 2022

Συγκέντρωση υπεράσπισης της κατάληψης Φάμπρικα Υφανέτ

Συγκέντρωση υπεράσπισης της κατάληψης Φάμπρικα Υφανέτ είναι κανονισμένη για σήμερα, 18/1, στις 18.00, έξω από τον ραδιοφωνικό σταθμό RadioNorth 98.0 (Μητροπόλεως 34) , οι ραδιοφωνικοί παραγωγοί του οποίου, εν μέσω της κατασταλτικής μανίας του κράτους απέναντι στην κατάληψη του Στεκιού στο Βιολογικό και στην συνέχεια πίσω από το Χημικό, βρήκαν ευκαιρία να ανακινήσουν το θέμα της εκκένωσης της Υφανέτ.

Ακολουθούν η αφίσα και τα καλέσματα στην συγκέντρωση:

ΣΤΟ RADIONORTH ΖΟΥΝΕ ΣΕ ΑΛΛΗ ΠΟΛH – Η ΦΑΜΠΡΙΚΑ ΥΦΑΝΕΤ ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ ΧΩΡΟΣ ΑΝΟΙΧΤΟΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ, ΖΩΝΤΑΝΟΣ. ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ ΚΑΤΑΛΗΨΗ.

«Βρήκαμε παπά, ας θάψουμε 5-6». Κάπως έτσι θα μπορούσε να συνοψιστεί η πρόθεση των ραδιοφωνικών παραγωγών του Radionorth 98.0, να ανοίξουν το ζήτημα της εκκένωσης της κατάληψης Υφανέτ, στον απόηχο της κατασταλτικής επιχείρησης στο στέκι στο βιολογικό. Οι τυχοδιώκτες εκπομπάρχες είδαν ότι το μηντιακό σούσουρο που έστησε η κυβέρνηση γύρω από το στέκι στο βιολογικό έχει ψωμί και έσπευσαν να ταΐσουν το δεξιό ακροατήριό τους με περισσότερο δόγμα «νόμος και τάξη», βάζοντας και αυτοί ένα λιθαράκι στη βαρβαρότητα των ημερών. Γιατί περί βαρβαρότητας πρόκειται, η στοχοποίηση των ελάχιστων χώρων ελευθερίας, δημιουργικότητας και αλληλεγγύης στην πόλη, μέσα σε αυτήν τη συγκυρία.

Σε μια περίοδο όπου υπάρχουν δεκάδες κοινωνικά μέτωπα ανοιχτά, όπου η πανδημία κορυφώνεται, όπου κόσμος πεθαίνει καθημερινά μέσα και έξω από τα νοσοκομεία, όπου οι αυξήσεις τιμών δεν έχουν ταβάνι, όπου οι μετανάστες δολοφονούνται κατά δεκάδες, όπου τα περιστατικά έμφυλης βίας συνεχώς πληθαίνουν, κάποιοι επιλέγουν να στρέψουν τα φώτα της δημοσιότητας στις καταλήψεις για να ισχυριστούν ότι αυτές είναι το πραγματικό πρόβλημα της κοινωνίας. Επιχειρούν λοιπόν, να διαγράψουν την ιστορία αγώνων δεκαετιών, τις συλλογικές και ατομικές διαδρομές εκατοντάδων ανθρώπων, χαρακτηρίζοντας τις καταλήψεις ως χώρους περιθωριοποίησης και εγκληματικότητας προκειμένου να ευθυγραμμιστούν με το κρατικό αφήγημα του «εσωτερικού εχθρού».

Οι ραδιοφωνικοί παραγωγοί του radionorth βεβαία, δεν ήταν μόνοι τους. Είχαν και τη συνδρομή διάφορων καλοθελητών που έσπευσαν να αναδείξουν τη δική τους ατζέντα. Από βουλευτές της κυβέρνησης και νεοεκλεχθέντες τοπικούς παράγοντες που θέλουν να δώσουν τα διαπιστευτήρια τους, μέχρι ψωνισμένους μεγαλο-αρχιτέκτονες με επενδυτικές ευαισθησίες. Αυτοί όμως, μέσα στην πρεμούρα τους να αυτοπροβληθούν, προδίδονται από την ίδια τους τη γλώσσα και φανερώνουν τις βαθύτερες ανασφάλειές τους. Όπως μας λέει ο βουλευτής της κυβέρνησης Θόδωρος Καράογλου «η Υφανέτ αποτελεί στοίχημα για την κυβέρνηση». Και έχει δίκαιο! Αποτελεί στοίχημα γιατί ξέρουν ότι η υπεράσπιση των καταλήψεων παραμένει μια ανοιχτή υπόθεση. Αποτελεί στοίχημα γιατί ξέρουν πως δεν έχουμε πει την τελευταία λέξη. Αποτελεί στοίχημα γιατί ξέρουν πως η κατάληψη Υφανέτ δεν αποτελεί έναν απονεκρωμένο χώρο, όπως θέλουν να την παρουσιάσουν, αλλά είναι γεμάτη ζωή.

Στην καταληψιακή συλλογική καθημερινότητα της Φάμπρικας συναντιόμαστε εκατοντάδες εργαζόμενοι, άνεργες, φοιτητές, μετανάστριες, χαμένα παιδιά ορίζοντας από κοινού τους τρόπους της ζωής μας στον κοινό τόπο της κατάληψης. Τρόποι οι όποιοι αμφισβητούν στην πράξη, τις καπιταλιστικές προσταγές, τις θεαματικές επιτελέσεις και τις εμπορευματικές σχέσεις. Τρόποι που αμφισβητούν στην πράξη τον ρατσισμό, τον σεξισμό και την πατριαρχία. Τρόποι ζωντανοί και σε διαρκή κίνηση που απορρίπτουν τις νεκρολογίες της κατασταλτικής επιβολής.

Οι επίδοξοι «αξιοποιητές» κλαψουρίζουν λέγοντας πως η Υφανέτ δεν είναι ανοιχτή για όλους και εννοούν πως δεν μπορούν να κάνουν μπίζνες όπως έχουν συνηθίσει. Και σε αυτό έχουν δίκαιο. Όσοι το μόνο που σκέφτονται είναι πως θα βγάλουν φράγκα, όσοι θαμπώνονται από τα ντουβάρια και τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό του κτιρίου, αδιαφορώντας για τους ανθρώπους του, όσοι νοιάζονται μόνο για τα πολιτικά βιογραφικά τους και όσοι φαντασιώνονται να αποικούν τους τόπους της συλλογικής μας ζωής με τη σαπίλα τους, θα βρίσκουν τοίχο.

Γιατί απλά είμαστε δύο διαφορετικοί κόσμοι. Δυο κόσμοι σε σύγκρουση.

Συγκέντρωση υπεράσπισης της Φάμπρικα Υφανέτ Τρίτη 18.02.2022 στις 18.00, Μητροπόλεως 34.

Κοινότητα κατάληψης Φάμπρικα Υφανέτ

Υφανέτ

Υφανέτ

Υφανέτ


Εν μέσω μίας σοβαρότατης έξαρσης των κρουσμάτων, ενώ ο θάνατος έχει γίνει καθημερινότητα, το κράτος επιλέγει παραμονή πρωτοχρονιάς να χτυπήσει την επί 34 χρόνια εντός του πανεπιστημιακού ασύλου κατάληψη «Στέκι στο Βιολογικό». Καμώνεται πως «πατάσσει την ανομία στα πανεπιστήμια» και προσπαθεί να αποπροσανατολίσει την κοινωνική οργή από την δολοφονική πέρα ως πέρα διαχείριση της υγειονομικής κρίσης, από την οικονομική ανέχεια, από το ζοφερό μέλλον που κράτος και αφεντικά ετοιμάζουν. Παράλληλα βρίσκει την ευκαιρία να εισβάλει στον χώρο του πανεπιστημιακού ασύλου, προετοιμάζοντας το έδαφος για την εφαρμογή της εκπαιδευτικής αναδιάρθρωσης και της εγκαθίδρυσης της ΟΠΠΙ στις σχολές. Πρόκειται για μια επίθεση στο κίνημα, που έχει ιδιαίτερη σημασία για τον κρατικό μηχανισμό μετά τις αναγκαστικές υποχωρήσεις που έκανε περισυ, ερχόμενο αντιμέτωπο με το φοιτητικό κίνημα. Τα ΜΜΕ προπαγανδίζουν με φαμφάρες την επικείμενη εισβολή, ο υπουργός δημοσίας τάξης κάνει βαρύγδουπες δηλώσεις, ο Πρύτανης σπεύδει να συγχαρεί περιχαρής την αστυνομία.

Λίγες μέρες μετά την επιχείρηση στο βιολογικό και την εκκένωση της νέας κατάληψης στο χημικό, στοχοποιείται η κατάληψη «Φάμπρικα Υφανέτ» μέσω των ραδιοφωνικών παραγωγών του Radionorth 98.0, οι οποίοι επιλέγουν να ανοίξουν το ζήτημα της εκκένωσης της κατάληψης.

Η ιδέα της κατάληψης εν τη γενέσει της αποτελεί μία ηχηρή εναντίωση στον κόσμο της εξουσίας. Αμφισβητώντας στην πράξη την έννοια της ιδιοκτησίας και των καπιταλιστικά δομημένων σχέσεων, οι καταλήψεις οραματίζονται και χτίζουν έναν νέο κόσμο , λειτουργώντας ως κύτταρα ριζοσπαστικοποίησης που δίνουν έδαφος στον αγώνα ενάντια στους καταπιεστές αυτού του κόσμου. Γι αυτόν τον λόγο, κράτος και κεφάλαιο πασχίζουν να τις εκκενώσουν, σπεύδοντας να επικαλεστούν την «τάξη και την ασφάλεια» ή ενίοτε σερβίρουν πλάνα αξιοποίησης των κατειλημμένων χώρων με σκοπό την κερδοφορία.

Οι καταλήψεις και οι δομές αγώνα δεν παραδίδονται, αλλά μάχονται υψώσουμε ξανά οδοφράγματα αλληλεγγύης και αντίστασης, στις σχολές και τις γειτονιές μας.

Όλα μας ανήκουν γιατί όλα είναι κλεμμένα, κατάληψη σε βίλες και εγκαταλελειμμένα.

Πίσω από τα κράτη η τρομοκρατία, μέσα στις καταλήψεις η ελευθερία.

10, 100, 1000 καταλήψεις ενάντια σε έναν κόσμο οργανωμένης σήψης .

Κατάληψη Mundo Nuevo

Υφανέτ

Το alerta.gr αποτελεί μια πολιτική προσπάθεια διαρκούς παρουσίας και παρέμβασης, επιδιώκει να γίνει κόμβος στο πολύμορφο δικτυακό τοπίο για την διασπορά ριζοσπαστικών αντιλήψεων, δράσεων και σχεδίων στην κατεύθυνση της κοινωνικής απελευθέρωσης… Η συνεισφορά είναι ξεκάθαρα ένα δείγμα της κατανόησης της φύσης του μέσου και της ανάγκης που υπάρχει για να μπορεί να συνεχίσει να υπάρχει και να μεγαλώνει. Για όποιον/α θέλει να συνδράμει ας κάνει κλικ εδώ

Πώς να διαβάσουμε τον πόλεμο πολιτικά

Πώς να διαβάσουμε τον πόλεμο πολιτικά “Αυτό το πράγμα που αποκαλούμε Ντονμπάς στην πραγματικότητα δεν υπάρχει... δεν είναι παρά ένας ορισμός που μας επιβλήθηκε από την Ρωσική Ομοσπονδία”. Oleksyi Danilov, 24/03/2021i “Ο στόχος των Συμφωνιών του Μινσκ είναι να...

Παρέλαση: Με παλαιστινιακές σημαίες έβαλαν τα σώματά τους μπροστά στα άρματα στην Πανεπιστημίου [Βίντεο]

Παρέλαση: Με παλαιστινιακές σημαίες έβαλαν τα σώματά τους μπροστά στα άρματα στην Πανεπιστημίου [Βίντεο] Με παλαιστινιακές σημαίες στα χέρια έβαλαν τα σώματά τους μπροστά στα άρματα στην Πανεπιστημίου στα Προπύλαια, κατά τη διάρκεια της παρέλασης της 25ης Μαρτίου στην...

1821: Το ουρλιαχτό της ελευθερίας

1821: Το ουρλιαχτό της ελευθερίας Κανένας δεν επαναστατεί επειδή έτσι του κάπνισε, επειδή δεν είχε τίποτα καλύτερο να κάνει, επειδή βαριόταν αφόρητα μια κάποια μέρα της ζωής του. Κανένας δεν εξεγείρεται επειδή το διάβασε σε κάποια βιβλίο, επειδή πέρασε χρόνια να...

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο αναρχικός Ρούντολφ Ρόκερ

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο αναρχικός Ρούντολφ Ρόκερ Στις 25 Μαρτίου του 1873 γεννήθηκε στο Μάϊντς της Δυτικής Γερμανίας, ο αναρχικός θεωρητικός και ιστορικός Ρούντολφ Ρόκερ από μια οικογένεια Kαθολικών ειδικευμένων εργατών. Ο Ρόκερ ήταν γνωστός για την ενεργό δράση του...

Η εξέγερση στο Κιλελέρ (Μάρτιος 1910) | Γνωστός – Άγνωστος

Η εξέγερση στο Κιλελέρ (Μάρτιος 1910) Το νέο βίντεο από το κανάλι Γνωστός - Άγνωστος που περιλαμβάνει animated βίντεο ιστορίας (ελληνικής και παγκόσμιας), ψυχολογίας και κοινωνικών θεμάτων. https://www.youtube.com/watch?v=JLN5UWxPdIk Oι έλληνες τσιφλικάδες που...

Συνέντευξη με την Claudia Pinelli, κόρη του Giuseppe του αναρχικού

Συνέντευξη με την Claudia Pinelli, κόρη του Giuseppe του αναρχικού. Αναδημοσίευση από την Αέναη Κίνηση. Σφαγή Capaci, ξεκινά η «στρατηγική της έντασης» με δυναμίτη, δεύτερο επεισόδιο, από τα χέρια του οργανωμένου εγκλήματος με άρωμα μαφίας. Στις 19 ιουλίου, πάντα...

Τοποθέτηση στην εκδήλωση για την “οργάνωση των αναρχικών” από την Πρωτοβουλία Αναρχικών Αγ. Αναργύρων – Καματερού

Τοποθέτηση στην εκδήλωση για την “οργάνωση των αναρχικών” από την Πρωτοβουλία Αναρχικών Αγ. Αναργύρων - Καματερού Tην Παρασκευή 1η Μαρτίου παρευρεθήκαμε ως καλεσμένοι ομιλητές, μαζί και με την συλλογικότητα Πέλοτο από την Ξάνθη, στην εκδήλωση που διοργάνωσε η...

Ψυχιατρική Γενικού Νοσοκομείου Χανίων: Η τελευταία πράξη

Ψυχιατρική Γενικού Νοσοκομείου Χανίων: Η τελευταία πράξη Ανακοίνωση ειδικευόμενων ψυχιάτρων του Γενικού Νοσοκομείου Χανίων για την κατάσταση που επικρατεί στην Ψυχιατρική Κλινική του νοσοκομείου και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν διαχρονικά όπως φαίνεται από τις...

Στις πόσες έρευνες φαίνεται αν είμαστε κορόιδα;

Στις πόσες έρευνες φαίνεται αν είμαστε κορόιδα; Από την Πρωτοβουλία ενάντια στα ΕΛΠΕ. Ανακοινώθηκε η διεξαγωγή 2 νέων ερευνών (1) σχετικά με τη δυσοσμία στην περιοχή με τη συνεργασία, μεταξύ άλλων φορέων, του Δήμου Κορδελιού- Ευόσμου  και του ΑΠΘ. Χρηματοδότης της μια...

ΠΡΩΤΕΑΣ: τα πολλά πρόσωπα του ΠΑΣΟΚ (και «εμείς»)

ΠΡΩΤΕΑΣ: τα πολλά πρόσωπα του ΠΑΣΟΚ (και «εμείς») «Ο Χέγκελ κάνει κάπου την παρατήρηση ότι όλα τα μεγάλα κοσμοϊστορικά γεγονότα και πρόσωπα παρουσιάζονται σαν να λέμε, δυο φορές. Ξέχασε όμως να προσθέσει: τη μια φορά σαν τραγωδία, την άλλη σαν φάρσα» Κ. Μαρξ, Η 18η...