Φέτος δεν γιορτάζεται ή Παγκόσμια Μέρα τής Γης αλλά ή παγκόσμια νίκη της

από | 22 Απρ, 2020

Το άρθρο είναι του  Διονύση Παπάς

 

Δεν είμαστε ή ανώτερη ούτε ή κυρίαρχη μορφή ζωής στον πλανήτη.Ακόμα και ό τελευταίος μικροοργανισμός και το πιο ταπεινό μικρόβιο είναι πανίσχυρα όταν διεκδικούν το δικαίωμα στην ζωή.
Ποτέ δεν το μάθαμε αυτό σε κανένα σχολείο και σε κανένα πανεπιστήμιο,ποτέ δεν εκπαιδευτήκαμε να σεβόμαστε τον πλανήτη πού μας φιλοξενεί. Το αντίθετο μάλιστα εκπαιδευτήκαμε με το δεδομένο ότι είμαστε οι κυρίαρχοι πάνω σ΄αυτόν και εμείς αυτοί πού έχουν πάντα τον πρώτο λόγο ύπαρξης.
Οι ιοί ποτέ δεν βλάψανε τον φυσικό ξενιστή τους,αλλά όταν τούς αφανίζουμε τον “σύντροφό” τους είναι σίγουρο πώς θα αμυνθούν.
Mήπως τελικά ο κορονοιός είναι ή εκδίκηση τής νυχτερίδας και τού Πανγκολίνου ;
Σύμφωνα με μία τελευταία ενδελεχή επιστημονική μελέτη πού έγινε και δημοσιεύθηκε στον περιοδικό Nature στα τέλη Μαρτίου ο πανγκολίνος είναι μάλλον ό ενδιάμεσος ξενιστής τού Covid-19 πού μόλυνε τον άνθρωπο.
Η αλληλουχία τού γονιδιώματος στον κορωνοιό πού μεταφέρει αυτό το άκακο ζώο είναι κατά 99% ίδια με τον Covid-19 πού προσβάλλει τον άνθρωπο.
Αυτό το ευγενικό και μοναχικό θηλαστικό είναι είναι τό άγριο ζώο πού κυνηγιέται περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο στον πλανήτη.
Παραφράζοντας τό όνομα είναι ό πανκ-ολίνος,το πανκιό τής φύσης,τρομερό στην εμφάνιση για τούς εχθρούς του,αλλά στην πραγματικότητα ένα ευγενικό και μοναχικό πλάσμα πού διεκδικεί την διαφορετικότητά του και την ελευθερία του.Η συμβολή του στο οικοσύστημα τεράστια,είναι ένας πρώτης τάξεως καθαριστής παρασίτων.
Τό 2016 ανακοινώθηκε ότι είναι το Νο1 πλάσμα στον κόσμο πού απειλείται με εξαφάνιση εξαιτίας τής ανελέητης λαθροθηρίας.
Το διάστημα μεταξύ 2005-2016 περισσότεροι από 1 εκατομμύριο πανγκολίνοι κατέληξαν σαν ακριβό πιάτο σε τραπέζια κινέζων πλουσίων και σε φαρμακευτικές αγορές σχεδόν όλου τού κόσμου.
Οί φολίδες του πιστεύεται ότι δήθεν θεραπεύουν πολλές ανθρώπινες ασθένειες αλλά αυτό ποτέ δεν αποδείχθηκε επιστημονικά,κι όμως το κυνήγι του συνεχίζεται σε Αφρική και Ασία αποφέροντας τεράστια κέρδη στους εξολοθρευτές του τροφοδοτώντας και μια μαύρη παραφαρμακευτική αγορά πού πλουτίζει βασισμένη στο ψέμα.
Άσχετα όμως αν τελικά είναι πανγκολίνος ή νυχτερίδα ή κάποιος άλλος ενδιάμεσος ο ξενιστής πού μόλυνε για μια ακόμα φορά το ανθρώπινο είδος μέχρι τώρα τίποτε δεν φαίνεται να αλλάζει στον τρόπο ζωής μας,κανένα μάθημα δεν πήραμε από την επιδημία.
Το μόνο πού μας ενδιαφέρει είναι να γυρίσουμε στην κανονικότητα τής κυριαρχίας μας.
Να ξεχάσουμε την ήττα μας και την ντροπή μας μέχρι το καινούργιο ιό πού θα μας έρθει από τις αποψιλωμένες ζούγκλες  τα κατεστραμμένα τροπικά δάση και τα μολυσμένα οικοσυστήματα.
Το πιο μικρό όν στην γη έχει τούς δικούς νόμους και κανόνες επιβίωσής του,μεταλλάσσεται όπως μεταλλαχθήκαμε και εμείς στους αιώνες διαμέσου τού δικού μας ξενιστή,τον πλανήτη αυτό,και όπως φαίνεται ξεπερνώντας τα όριά του υπερβολικά και ..είς βάρος του.Κόβουμε σιγά σιγά όλο το δένδρο τής γης για τις ανάγκες μας αντί για ένα ένα κλαδί του την φορά..και για όσο χρειαζόμαστε.Είμαστε χειρότεροι κι από όλους τού ιούς μαζί.
Tό περασμένο μήνα κυνηγοί στην Κένυα σκότωσαν την μητέρα και το παιδί τής τελευταίας οικογένειας άσπρης καμηλοπάρδαλης πού υπάρχει στην γη,και ένας αμερικανός εκατομμυριούχος ταξίδεψε στο Πακιστάν και πλήρωσε 100.000 δολάρια για να σκοτώσει έναν άγριο αίγαγρο πού είναι στην παγκόσμια λίστα εξαφάνισης ειδών.
Σε τι τελικά διαφέρουμε λοιπόν από τούς ιούς αυτούς;
Η διαφορά είναι ότι οι κορωνοιοί και οι κάθε ιοί περικλείουν μια σοφία,αποκωδικοποιούν τις ανάγκες και την φυσιογνωμία τού ξενιστή τους,με σκοπό την αρμονική συμβίωση με όρους και κατανόηση χωρίς να βλάπτει ό ένας τον άλλον στα καίρια κύτταρα για την ζωή.Η φύση δεν ξεκινά ολοκληρωτικό πόλεμο ανάμεσα σε οργανισμούς παρά μόνο όταν απειληθεί όλη ή ομάδα.
Όταν οι λαϊκές αγορές αγρίων ζώων στην Κίνα εξάντλησαν τα “τοπικά αποθέματα”,δηλαδή αφάνισαν τον κινεζικό πανγκολίνο στράφηκαν στους παγκολίνους τής Αφρικής. Μιά μπίζνα κολοσσιαίων οικολογικών διαστάσεων πού αποκρύβεται από την πλειοψηφία των ΜΜΕ και τού καθεστωτικού τύπου.
Χάσαμε λοιπόν την σοφία μας και την εγκράτεια μας εδώ και πολύ καιρό.
Εμείς δεν έχουμε συνειδητοποιήσει ακόμα ότι είμαστε ένα είδος ιού για τον πλανήτη, και ότι με όποιο υπαρξιακό πολιτιστικό θρησκευτικό και κοινωνικό μανδύα κι αν δικαιολογήσουμε τον λόγο διαιωνισής μας μας τα γεγονότα και ή ιστορία αποδεικνύουν ότι είμαστε ο πιο επικίνδυνος ιός για την ύπαρξη τού οικοσυστήματος τής  ζωής.
Τί αποκωδικοποίηση κάναμε στον ξενιστή μας; Κατανοήσαμε τις δικές του ανάγκες;
Συνήθως κάνουμε υποχωρήσεις και συμβιβασμούς τού χειρίστου είδους μάλιστα,για την δική μας επιβίωση,τί κάνουμε όμως για τα μη ανθρώπινα είδη και τον φυσικό κόσμο πού μας περιβάλλει ?
Μήπως οί “ανθρώπινοι συμβιβασμοί” μεταξύ μας είναι αυτοί πού επεκτείνονται και στον φυσικό κόσμο?
Αν πχ επιτεθούμε στο μαλακό υπογάστριο τού ξενιστή μας,ας πούμε σε ένα ποτάμι ένα δάσος ένα οικοσύστημα μια λίμνη, άν τούς κλέψουμε ένα άγριο ζώο, μιά πεταλούδα ένα σκορπιό,ένα φίδι άν τα κάνουμε όλα αυτά δηλ. νά επιτεθούμε στις αναγκαίες ομάδες κυττάρων αλληλοεξάρτησης τού πλανήτη τί περιμένουμε νά συμβεί?
Είμαστε ένα υποκείμενο νόσημα για την γη, ας το καταλάβουμε αυτό για να προχωρήσουμε παρακάτω.
Μάλιασε ή γλώσσα μερικών σπουδαίων επιστημόνων ανθρωπολόγων και φιλοσόφων από την δεκαετία τού 70 και μέχρι σήμερα ότι ό πολιτισμός μας συντρίβει την φυσική ιστορία τού πλανήτη σαν οδοστρωτήρας…και το μόνο πού κάναμε ήταν να  κλείσουμε τις ιδέες τους και τα λεγόμενά τους σε ιντερνετικά κελιά διασκέδασης με τον ίδιο τρόπο πού κλείσαμε τα ζώα σε κλουβιά για πώληση είμαστε μια παγκόσμια λαϊκή αγορά φρίκης.
Δεν έχουμε καταφέρει για χιλιάδες χρόνια να αποκωδικοποιήσουμε τις ανάγκες τού ξενιστή μας,τού υπέροχου γαλάζιου πλανήτη,δεν τού αναγνωρίζουμε κανένα δικαίωμα ύπαρξης,ή μόνη αναγνώριση πού τού επιτρέπουμε είναι σε σχέση με τι δίνει αυτός σε μας και όχι τι τού δίνουμε εμείς. Και τού τα πήραμε όλα.
Τού στερούμε τον αέρα και την ελευθερία,τού προκαλούμε πυρετό και δύσπνοια και αυτός μας την επιστρέφει σαν μπούμερανγκ.Η γενικευμένη επίθεση στον ξενιστή θα φέρει και την αντίδρασή του.
Δεν συζητάμε εδώ για το ήθος τού ξενιστή αν είναι δίκαιος ή άδικος κακός ή καλός ή φύση τα περιέχει όλα.
Το Σύμπαν δεν είναι δίκαιο ούτε άδικο είναι χαώδες,κατά τύχη ζούμε ακόμα.
Οί τεχνητοί θεοί μας κατασκευάστηκαν μόνο για καθαγιάζουν το κτήνος μας.
Τεράστιες πυρκαγιές καίνε τα τελευταία χρόνια τον πλανήτη, ή Φουκουσίμα μόλυνε τον μισό ωκεανό,απλώσαμε τις πόλεις μας τα σπίτια μας τις φάρμες μας τα εργοστάσια και τούς αυτοκινητόδρομους πάνω στον γήινο φλοιό σαν καρκινικά κύτταρα ξεχνώντας ότι από κάτω ζούσαν χιλιάδες είδη μικροοργανισμών και πλασμάτων πρίν από μας αρχαίοι σπόροι που ποτέ δεν γνωρίσαμε ούτε ενδιαφερθήκαμε να μάθουμε,ποικιλίες από δένδρα και φυτά πού εξαφανίστηκαν γιατί δεν άντεξαν τον επεκτατικό ιό μας.
Οργανώσαμε την ζωή μας με τέτοιο τρόπο ώστε να προφυλαχθούμε από τον άγριο κόσμο, να κρατήσουμε την άγνοιά μας και την “χαριτωμένη συμπάθεια” για αυτόν έξω από τα κλειστά όρια τής δικής μας επιβίωσης.
Εξορίσαμε τον φυσικό κόσμο εκεί πού θα μπορούμε να τον ελέγχουμε,το απέραντο όμως σχολείο πού λέγεται Γ ή θέλει κατανόηση και αναγνωρισιμότητα,θρανία και βιβλία και τίποτε άλλο,ώστε να μην μας επιτεθεί ξανά..
Δεν είναι λοιπόν σήμερα ή Παγκόσμια μέρα τής γής αλλά ή παγκόσμια νίκη της,όχι σε ένα πόλεμο,αλλά σε μιά ιστορική συνάντηση σε μιά ηχηρή υπενθύμιση της και σε μιά διαδικασία συνεχούς μάθησης..
Ένα ταπεινό μικρόβιο μιά νυχτερίδα και ένας πανγκολίνος κατόρθωσαν μέσα σε δύο μήνες να πραγματοποιήσουν ότι δεν μπόρεσαν να κάνουν εκατοντάδες οικολογικά κινήματα μαζί σε 50 χρόνια :
Γονάτισαν τον παγκοσμιοποιημένο καπιταλισμό εν ριπή οφθαλμού
Έκαναν τα καταποντισμένα χρηματιστήρια να μοιάζουν νεκροί ναοί σκουπιδιών
καθήλωσαν τα αεροπλάνα
το πετρελαικό λόμπι πληρώνει για να αγοράσουμε τον αδιάθετο μαύρο χρυσό
σταμάτησαν την μόλυνση των θαλασσών
καθάρισε ό αέρας και ή ατμόσφαιρα στις πόλεις όλου τού κόσμου
επέστρεψε ή άγρια φύση στα πάρκα και στους δρόμους,
όλων των ειδών τα ψάρια εμφανίζονται στις ακτές και τα λιμάνια
ο φυσικός κόσμος επανακάμπτει
ανέτρεψαν τα φετινά σχέδια τού μαζικού καταστροφικού τουρισμού
ή γή σταμάτησε να τρέμει από την άσκοπη φασαρία πού κάνουμε πάνω της

Κι άν όλα αυτά “τα λίγα” δεν θα γίνουν ένας οδηγός για την αντιμετώπιση τής κλιματικής αλλαγής και τής οικολογικής κρίσης τότε οι θυσία των εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων,και ο άδικος θάνατος τόσων ηλικιωμένων απόμαχων τής ζωής θάναι σελίδες ενός επιπλέον βιβλίου πού θα μπεί στο ράφι τής εξουσιαστικής βιβλιοθήκης πού αποθηκεύει στο σκοτάδι τής σαπίλας της ότι της είναι “άχρηστο”…

Το alerta.gr αποτελεί μια πολιτική προσπάθεια διαρκούς παρουσίας και παρέμβασης, επιδιώκει να γίνει κόμβος στο πολύμορφο δικτυακό τοπίο για την διασπορά ριζοσπαστικών αντιλήψεων, δράσεων και σχεδίων στην κατεύθυνση της κοινωνικής απελευθέρωσης… Η συνεισφορά είναι ξεκάθαρα ένα δείγμα της κατανόησης της φύσης του μέσου και της ανάγκης που υπάρχει για να μπορεί να συνεχίσει να υπάρχει και να μεγαλώνει. Για όποιον/α θέλει να συνδράμει ας κάνει κλικ εδώ

Πώς να διαβάσουμε τον πόλεμο πολιτικά

Πώς να διαβάσουμε τον πόλεμο πολιτικά “Αυτό το πράγμα που αποκαλούμε Ντονμπάς στην πραγματικότητα δεν υπάρχει... δεν είναι παρά ένας ορισμός που μας επιβλήθηκε από την Ρωσική Ομοσπονδία”. Oleksyi Danilov, 24/03/2021i “Ο στόχος των Συμφωνιών του Μινσκ είναι να...

Παρέλαση: Με παλαιστινιακές σημαίες έβαλαν τα σώματά τους μπροστά στα άρματα στην Πανεπιστημίου [Βίντεο]

Παρέλαση: Με παλαιστινιακές σημαίες έβαλαν τα σώματά τους μπροστά στα άρματα στην Πανεπιστημίου [Βίντεο] Με παλαιστινιακές σημαίες στα χέρια έβαλαν τα σώματά τους μπροστά στα άρματα στην Πανεπιστημίου στα Προπύλαια, κατά τη διάρκεια της παρέλασης της 25ης Μαρτίου στην...

1821: Το ουρλιαχτό της ελευθερίας

1821: Το ουρλιαχτό της ελευθερίας Κανένας δεν επαναστατεί επειδή έτσι του κάπνισε, επειδή δεν είχε τίποτα καλύτερο να κάνει, επειδή βαριόταν αφόρητα μια κάποια μέρα της ζωής του. Κανένας δεν εξεγείρεται επειδή το διάβασε σε κάποια βιβλίο, επειδή πέρασε χρόνια να...

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο αναρχικός Ρούντολφ Ρόκερ

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο αναρχικός Ρούντολφ Ρόκερ Στις 25 Μαρτίου του 1873 γεννήθηκε στο Μάϊντς της Δυτικής Γερμανίας, ο αναρχικός θεωρητικός και ιστορικός Ρούντολφ Ρόκερ από μια οικογένεια Kαθολικών ειδικευμένων εργατών. Ο Ρόκερ ήταν γνωστός για την ενεργό δράση του...

Η εξέγερση στο Κιλελέρ (Μάρτιος 1910) | Γνωστός – Άγνωστος

Η εξέγερση στο Κιλελέρ (Μάρτιος 1910) Το νέο βίντεο από το κανάλι Γνωστός - Άγνωστος που περιλαμβάνει animated βίντεο ιστορίας (ελληνικής και παγκόσμιας), ψυχολογίας και κοινωνικών θεμάτων. https://www.youtube.com/watch?v=JLN5UWxPdIk Oι έλληνες τσιφλικάδες που...

Συνέντευξη με την Claudia Pinelli, κόρη του Giuseppe του αναρχικού

Συνέντευξη με την Claudia Pinelli, κόρη του Giuseppe του αναρχικού. Αναδημοσίευση από την Αέναη Κίνηση. Σφαγή Capaci, ξεκινά η «στρατηγική της έντασης» με δυναμίτη, δεύτερο επεισόδιο, από τα χέρια του οργανωμένου εγκλήματος με άρωμα μαφίας. Στις 19 ιουλίου, πάντα...

Τοποθέτηση στην εκδήλωση για την “οργάνωση των αναρχικών” από την Πρωτοβουλία Αναρχικών Αγ. Αναργύρων – Καματερού

Τοποθέτηση στην εκδήλωση για την “οργάνωση των αναρχικών” από την Πρωτοβουλία Αναρχικών Αγ. Αναργύρων - Καματερού Tην Παρασκευή 1η Μαρτίου παρευρεθήκαμε ως καλεσμένοι ομιλητές, μαζί και με την συλλογικότητα Πέλοτο από την Ξάνθη, στην εκδήλωση που διοργάνωσε η...

Ψυχιατρική Γενικού Νοσοκομείου Χανίων: Η τελευταία πράξη

Ψυχιατρική Γενικού Νοσοκομείου Χανίων: Η τελευταία πράξη Ανακοίνωση ειδικευόμενων ψυχιάτρων του Γενικού Νοσοκομείου Χανίων για την κατάσταση που επικρατεί στην Ψυχιατρική Κλινική του νοσοκομείου και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν διαχρονικά όπως φαίνεται από τις...

Στις πόσες έρευνες φαίνεται αν είμαστε κορόιδα;

Στις πόσες έρευνες φαίνεται αν είμαστε κορόιδα; Από την Πρωτοβουλία ενάντια στα ΕΛΠΕ. Ανακοινώθηκε η διεξαγωγή 2 νέων ερευνών (1) σχετικά με τη δυσοσμία στην περιοχή με τη συνεργασία, μεταξύ άλλων φορέων, του Δήμου Κορδελιού- Ευόσμου  και του ΑΠΘ. Χρηματοδότης της μια...

ΠΡΩΤΕΑΣ: τα πολλά πρόσωπα του ΠΑΣΟΚ (και «εμείς»)

ΠΡΩΤΕΑΣ: τα πολλά πρόσωπα του ΠΑΣΟΚ (και «εμείς») «Ο Χέγκελ κάνει κάπου την παρατήρηση ότι όλα τα μεγάλα κοσμοϊστορικά γεγονότα και πρόσωπα παρουσιάζονται σαν να λέμε, δυο φορές. Ξέχασε όμως να προσθέσει: τη μια φορά σαν τραγωδία, την άλλη σαν φάρσα» Κ. Μαρξ, Η 18η...