Η κατάργηση της αστυνομίας και άλλα επαναστατικά μαθήματα από τη Rojava

από | 7 Ιούν, 2020

Εκατοντάδες χιλιάδες διαδηλωτές βγήκαν στους δρόμους στις Ηνωμένες Πολιτείες και πέραν αυτής ως απάντηση στην δολοφονία του Τζορτζ Φλόιντ από την αστυνομία. Οι διαδηλωτές στη Μινεάπολη, τη Νέα Υόρκη, το Λος Άντζελες και δεκάδες άλλες πόλεις που απαιτούν δικαιοσύνη αντιμετωπίστηκαν με ακραία αστυνομική βία, με αποτέλεσμα περισσότερους θανάτους και πολυάριθμους τραυματισμούς.

Οι τέσσερις αστυνομικοί που είναι υπεύθυνοι για τη δολοφονία του Φλόιντ κατηγορούνται από τότε , αλλά μόνο μετά από μέρες ταραχών και διαμαρτυριών, που ανάγκασαν το δικαστικό σύστημα να ενεργοποιηθεί. Άλλοι αστυνομικοί απολύθηκαν ή τέθηκαν σε αναστολή ως απάντηση στη βίαιη και εγκληματική συμπεριφορά τους εναντίον ειρηνικών διαδηλωτών, αλλά και πάλι, μόνο αφού οι ενέργειές τους καταγράφηκαν στην κάμερα και προκάλεσαν σημαντική κοινωνική κατακραυγή. Πολλές ακόμη περιπτώσεις αστυνομικής βίας δεν καταγράφονται, με τη συντριπτική πλειονότητα των αστυνομικών να μην έχουν καμία απολύτως καταδίκη για τις πράξεις τους.

Ένα κοινό σύνθημα που ακούστηκε στις διαμαρτυρίες είναι «Χωρίς δικαιοσύνη, χωρίς ειρήνη!», Εγείροντας το ουσιαστικό ερώτημα για το πώς ένα πολιτικό σύστημα που βασίζεται σε μια αιματηρή ιστορία λευκής υπεροχής, καπιταλισμού και αποικιοκρατίας μπορεί ποτέ να παρέχει αληθινή και ουσιαστική δικαιοσύνη. Κάποιοι ζητούν αστυνομικές μεταρρυθμίσεις. Άλλοι ζητούν την αναδιανομή των κεφαλαίων. Ακόμα άλλοι υποστηρίζουν ότι η κατάργηση της αστυνομίας είναι η καλύτερη επιλογή, αλλά πολλοί άνθρωποι – ακόμη και στα αριστερά – δυσκολεύονται να φανταστούν τη βιωσιμότητα ενός τέτοιου συστήματος.

Προστασία της γειτονιάς

Ωστόσο, ένα τέτοιο σύστημα υπάρχει ήδη στη Rojava, την αυτόνομη αυτοδιοιηκούμενη περιοχή της Βόρειας Συρίας. Στη Rojava, οι δυνάμεις Asayish (Εσωτερικής Ασφάλειας) και HPC ( Δυνάμεις Άμυνας Πολιτών ) συνεργάζονται σε μια συμβιωτική σχέση για την παροχή ασφάλειας και προστασίας στην κοινότητα.

Οι Asayish εργάζονται ως ελεγκτές της κυκλοφορίας, συλλαμβάνουν εγκληματίες, προστατεύουν τα θύματα ενδοοικογενειακής βίας, χρησιμεύουν ως φύλακες στα κύρια κτίρια και ελέγχουν τη μετακίνηση ανθρώπων και αγαθών από το ένα καντόνι στο άλλο. Η HPC σε αντίθεση, είναι άτομα εκπαιδευμένα σε βασική ασφάλεια που περιπολούν μόνο τη γειτονιά τους. Ο σκοπός και των δύο δυνάμεων είναι ρητά η προστασία του λαού από εξωτερικές απειλές, όπως τρομοκρατικές δυνάμεις. Είναι πάντα η HPC που προστατεύει μια γειτονιά, και ποτέ οι Asayish. Οι Asayish προστατεύουν την πόλη, ενώ η HPC προστατεύει την κοινότητα. Και οι δύο οργανισμοί έχουν ποσόστωση φύλου τουλάχιστον 40 τοις εκατό γυναικών, αν όχι περισσότερο.

Μέσω αυτής της εναλλακτικής μεθόδου, μειώνεται σημαντικά η δυνατότητα καθιέρωσης ιεραρχικών δομών εξουσίας και κατάχρησης. Οι άνθρωποι προστατεύονται. Οι δυνάμεις ασφαλείας προστατεύουν όσους ζουν και αλληλεπιδρούν καθημερινά στη γειτονιά. Αυτή η εγγύτητα διασφαλίζει ότι οι παραβιάσεις συμβαίνουν  σπάνια. Όταν συμβούν, οι κοινότητες γειτονιάς ενεργοποιούν άμεσα κοινοτικούς μηχανισμούς δικαιοσύνης, τιμής και αποκατάστασης.

Οι πιθανότητες μιας ομάδας να δημιουργήσει μονοπώλιο σε αυτήν τη διαδικασία μειώνονται περαιτέρω από την ενθάρρυνση όλων στην κοινότητα να συμμετάσχουν σε ένα σύστημα εναλλαγής. Ο καθένας μπορεί να προσφερθεί εθελοντικά. Αυτό περιλαμβάνει ρητά τους ηλικιωμένους, οι οποίοι πρέπει να αναλάβουν περισσότερη ευθύνη λόγω του γεγονότος ότι οι περισσότεροι νεαροί άνδρες και γυναίκες αγωνίζονται στις πρώτες γραμμές στον πόλεμο κατά του ISIS. Ιδιαίτερα οι γυναίκες δραστηριοποιούνται στην πολιτική προστασία. Τίποτα δεν αποκαθιστά και ενδυναμώνει την ψυχή μιας τραυματισμένης, πολυσύχναστης κοινότητας περισσότερο από το να βλέπει τις μητέρες της γειτονιάς να στέκονται με αυτοπεποίθηση στις γωνίες του δρόμου, κρατώντας τουφέκια AK-47 για την προστασία των ανθρώπων. Αυτές οι εικόνες δεν εμπνέουν φόβο και τρόμο. εμπνέουν την κοινοτική εμπιστοσύνη, την υπερηφάνεια, την αξιοπρέπεια, και τον αυτοσεβασμό .

Η κοινωνική οικολογία αυτού του συστήματος προστατεύεται με την προώθηση της συμμετοχής των γυναικών, τον βαθύ σεβασμό της πολυπολιτισμικότητας και την αναγνώριση της ιερότητας της φύσης. Δεν αρκεί η δημιουργία εναλλακτικών ιδρυμάτων χωρίς σημαντικές εκπαιδευτικές προσπάθειες για την αναίρεση πατριαρχικών, κοινωνικοπολιτικών, οικονομικών και πολιτικών ιεραρχιών. Αυτό το σύστημα καθιερώνεται μέσω συντονισμένων προσπαθειών προς τον εκδημοκρατισμό, την εκπαίδευση και την εκμάθηση της κοινωνίας. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος που μπορεί να συμβεί ουσιαστική, μακροπρόθεσμη και οργανική αλλαγή.

Προκειμένου να επανεκπαιδεύσουν την κοινωνία, οι άνθρωποι στη Rojava εισέρχονται σε ακαδημίες για έναν, δύο ή ακόμα και τρεις μήνες κάθε φορά. Αυτό γίνεται σε εθελοντική βάση, αλλά περιλαμβάνει και κυβερνητικά ιδρύματα. Για παράδειγμα, το Υπουργείο Παιδείας κατατάσσει ομάδες έως και τριάντα εκπαιδευτικών κάθε φορά για να εισέλθουν σε ακαδημίες. Κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας, οι εργαζόμενοι συνεχίζουν να αμείβονται. Οι γυναίκες με παιδιά μπορούν να πάρουν μαζί τα παιδιά τους και να έχουν δωρεάν παιδική φροντίδα καθώς περνούν εβδομάδες μαθαίνοντας για τα πολιτικά καθήκοντα, τα δημοκρατικά δικαιώματα, την απελευθέρωση των φύλων, την οικολογική βιωσιμότητα, την ιστορία του καπιταλισμού και πολλά άλλα.

Ενώ βρίσκονται στις ακαδημίες, όλοι συμμετέχουν στον καθημερινό καθαρισμό, το μαγείρεμα και τη διαχείριση του εκπαιδευτικού κέντρου. Αυτή η κοινοτική συνύπαρξη προωθείται ως μια συνειδητή προσπάθεια για την αναδιοργάνωση και αναδιαμόρφωση της κοινωνίας. Αυτοί οι άνθρωποι στη συνέχεια επιστρέφουν στις κοινότητές τους και εντάσσονται στο Asayish, στην HPC, καθώς και στις κοινότητες, τους συνεταιρισμούς και τα τοπικά συμβούλια.

Ενάντια σε όλες τις μορφές ιεραρχίας

Ωστόσο, πριν καταστεί δυνατή η καθιέρωση αυτού του συστήματος, χρειάστηκε να αναπτυχθεί μια εναλλακτική ιδεολογία που να παρέχει ένα σχέδιο για μια ιδανική, δημοκρατική κοινωνία. Το σύστημα της Rojava βασίζεται στο δημοκρατικό συνομοσπονδισμό , μια θεωρία που αναπτύχθηκε από τον κουρδικό ηγέτη Αμπντουλάχ Οτσαλάν και είναι εμπνευσμένη από την κοινωνική οικολογία του Murray Bookchin .

Μία από τις θεμελιώδεις αξίες του δημοκρατικού συνομοσπονδισμού είναι μια αντι-ιεραρχική προσέγγιση στις κοινοτικές δομές και τη συνύπαρξη. Ουσιαστικά, για να λειτουργήσει αυτό το αντι-ιεραρχικό σύστημα , πρέπει να βασίζεται στην ενεργή προώθηση της ισότητας μεταξύ των εθνικών, θρησκευτικών και διαδικασιών λήψης αποφάσεων. Αυτή η προσέγγιση ξεκινά με το δύσκολο έργο της προώθησης της απελευθέρωσης των γυναικών και της συμμετοχής σε ολόκληρη τη δημόσια αρένα. Υπάρχει ποσόστωση 40 έως 60 τοις εκατό της συμμετοχής των γυναικών σε όλες τις διοικητικές δομές και τις δομές λήψης αποφάσεων.

Το σύστημα συμπροέδρου της Rojava απαιτεί όλες οι ηγετικές θέσεις να κατέχουν ένα αρσενικό και ένα θηλυκό. Αυτό το σύστημα βασίζεται στη θεμελιώδη αναγνώριση ότι οι πολιτικοί θεσμοί με υψηλό βαθμό συμμετοχής των γυναικών τείνουν να είναι πιο περιεκτικοί και δημοκρατικοί. Σύμφωνα με τον Öcalan:

Ο βαθμός στον οποίο η κοινωνία μπορεί να μετασχηματιστεί διεξοδικά καθορίζεται από την έκταση του μετασχηματισμού που επιτυγχάνεται από τις γυναίκες. Ομοίως, το επίπεδο της ελευθερίας και της ισότητας των γυναικών καθορίζει την ελευθερία και την ισότητα όλων των τμημάτων της κοινωνίας. Έτσι, ο εκδημοκρατισμός των γυναικών είναι καθοριστικός για τη μόνιμη εγκαθίδρυση της δημοκρατίας και του κοσμικού. Για ένα δημοκρατικό έθνος, η ελευθερία των γυναικών έχει επίσης μεγάλη σημασία, καθώς η απελευθερωμένη γυναίκα αποτελεί απελευθερωμένη κοινωνία. Η απελευθερωμένη κοινωνία με τη σειρά της αποτελεί δημοκρατικό έθνος.

Η ιδεολογία της Rojava προσπαθεί να ανατρέψει ό, τι γνωρίζουμε για το κράτος, την ειρήνη, την απελευθέρωση και τη συνύπαρξη. είναι σαφώς ενάντια στις ιεραρχίες όλων των μορφών. Από την άνοδο του εθνικού κράτους τον 17ο αιώνα, οι διαιρεμένες και αποικισμένες μειονότητες ζούσαν υπό τεχνητό και συχνά αυταρχικό κανόνα. Αυτό το αποκλειστικό, βίαιο και ιεραρχικό σύστημα διδάσκει ότι η διαφορετικότητα είναι η αντίθεση του πατριωτισμού και της εθνικής ενότητας. Η πολυμορφία πρέπει να θυσιάζεται στην αιματηρή αλλαγή του εθνικού κράτους με την ιδεολογία του για μία γλώσσα, μία σημαία, μία ταυτότητα και έναν εθνικό μύθο.

Μέσω αυτού του συστήματος, οι καταπιεσμένοι, στερημένοι και ανιθαγενείς λαοί έχουν συχνά πιστέψει ότι η απελευθέρωση μπορεί να επιτευχθεί μόνο έχοντας το δικό τους ανεξάρτητο κράτος. Αυτή η διαδικασία, ωστόσο, οδηγεί φυσικά στην καταπίεση άλλων μειονοτήτων που εμπίπτουν στα σύνορα αυτού του κράτους. Μέσω του ριζοσπαστικού λαϊκού μοντέλου της δημοκρατικής συνομοσπονδίας, προκύπτει ένα εναλλακτικό σχέδιο στο οποίο μπορούν να αντιμετωπιστούν αρχέγονα μίσους και μακροχρόνιες εθνο-θρησκευτικές διασπάσεις. Στη Ροζάβα, ο δημοκρατικός συνομοσπονδισμός ενώνει ένα πλούσιο μωσαϊκό πολιτισμών και θρησκειών σε μια εμπλουτισμένη κοινωνία που ευδοκιμεί στην πολυμορφία και όχι στον διαχωρισμό της.

Πολλοί αριστεροί έχουν κάνει το λάθος να λένε ότι ο δημοκρατικός συνομοσπονδισμός συνεπάγεται ότι πρέπει να διαγραφούν όλες οι εκφράσεις της εθνικής ταυτότητας – ότι δεν πρέπει να εκφράζονται όλοι οι Κούρδοι, οι Αρμένιοι, οι Ασύριοι, οι Γιζίδες και άλλοι «εθνικισμοί». Αυτή είναι μια βαθιά ανατολίτικη και ευρωκεντρική προοπτική. Ζητώντας από έναν Γιεζίδη να σταματήσει να είναι Γιεζίδη ή απο ένα Κούρδο  να σταματήσει να είναι Κούρδος, θα εξυπηρετούσε απλώς αυτοκρατορικές και γενοκτονικές δυνάμεις που έχουν δημιουργηθεί για τον διαχωρισμό των καταπιεσμένων μειονοτήτων.

Αντίθετα, στη Ροζάβα, ο δημοκρατικός συμμοσπονδισμός σημαίνει ότι όλοι οι πολιτισμοί πρέπει να ζουν ελεύθερα, εκφράζοντας την πλούσια ομορφιά των αρχαίων παραδόσεων και των χρωμάτων τους ο ένας δίπλα στο άλλο. Αυτό σημαίνει ότι αισθάνεστε υπερηφάνεια για την ταυτότητά σας, ενώ αποκεντρωμένοι μηχανισμοί συνύπαρξης διαλύουν ενεργά τις ιεραρχίες εξουσίας. Σημαίνει ρητό σεβασμό για την πολυπολιτισμικότητα, χωρίς να ζητάμε από τις αποικισμένες και καταπιεσμένες εθνο-θρησκευτικές μειονότητες να σχηματίσουν εναλλακτικές «υπηκοότητες» αρνούμενες όλα όσα αγωνίστηκαν για να διατηρήσουν για αιώνες της αναγκαστικής αφομοίωσης. Η Rojava υποστηρίζει ότι η πολυμορφία είναι η ραχοκοκαλιά ενός δημοκρατικού έθνους.

Στην πράξη, αυτό σημαίνει ότι η εκπαίδευση στη Rojava παρέχεται στις τρεις πιο διαδεδομένες γλώσσες της περιοχής: Κουρδικά, Αραβικά και Συριακά. Οι πινακίδες είναι γλωσσικές. Οι μειονότητες όπως οι Αρμένιοι έχουν επιπλέον ικανότητα λήψης αποφάσεων και επιπλέον θέσεις στα συμβούλια για να διασφαλίσουν ότι ο κανόνας της πλειοψηφίας δεν θα βλάψει τις μειονότητες. Εκκλησίες που είχαν καταστραφεί στο παρελθόν ξαναχτίζονται ενεργά και γίνονται ορατές, ενώ προωθούνται πολυπολιτισμικά φεστιβάλ. Οι τέχνες, ο πολιτισμός, η μουσική και η λογοτεχνία διαφορετικών πολιτισμών παρουσιάζονται δίπλα-δίπλα. Η πολυμορφία προωθείται, υποστηρίζεται, ενθαρρύνεται, γιορτάζεται παρά διαγράφεται ή εκφοβίζεται.

 

Αναδημιουργία ενός κοινοτικού εαυτού

Σε ένα δημοκρατικό συνομοσπονδιακό σύστημα, οι άνθρωποι ενθαρρύνονται να συμμετέχουν στην κοινωνία των πολιτών, έτσι ώστε τα συμφέροντα και οι ανάγκες των ανθρώπων να εκφράζονται μέσω μηχανισμών διαφορετικών από τις εθνοθρησκευτικές θέσεις και προτιμήσεις. Αυτός ο επαναπροσανατολισμός των πολιτών λειτουργεί μόνο όταν οι άνθρωποι δεν αισθάνονται ότι απειλούνται λόγω της πολιτιστικής τους ταυτότητας. Με αυτόν τον τρόπο, αποικιακή αποξένωση, κατακερματισμός και ανησυχίες αποφεύγονται ενώ δημιουργούνται νέες, αλληλένδετες λεωφόροι ιδιωτικότητας και πολιτικής έκφρασης. Παρομοίως, ενθαρρύνεται και ανανεώνεται η πολιτική και η πολιτική συμμετοχή. Η αποπολιτικοποίηση, η απάθεια και η μη ανάμιξη θεωρούνται ως η αντίθεση μιας δημοκρατικής κοινωνίας.

Αυτό το σύστημα λοιπόν επαναδημιουργεί το πολιτικό σώμα μαζί με μια ψυχολογία απελευθέρωσης. Αποσυναρμολογεί το εσωτερικευμένο μίσος και την καταπίεση απέναντι στον εαυτό και τους άλλους και αποσυναρμολογεί τις αποικιακές και καπιταλιστικές πρακτικές του Othering. Αποδόμηση, με τα λόγια του Eduardo Galeano, των «ευγενών». Κανείς δεν είναι λιγότερος από τους άλλους. είναι «παιδιά του κανενός, ιδιοκτήτες του τίποτα… οι κανένας, οι ευγενείς, τρέχουν σαν κουνέλια, πεθαίνουν μέσα από τη ζωή, βιδώνονται με κάθε τρόπο.»

Για να είναι επιτυχής οποιαδήποτε ιδεολογική απελευθέρωση, πρέπει να αναδημιουργήσει έναν Εαυτό, κάποιον από αυτούς που έχουν υποστεί αυτές τις μορφές διαγραφής.

Έχει καταργήσει η Ροζάβα όλες τις μορφές ρατσισμού ή ταξικής δομής ή προκατάληψης φύλου ή άλλων πρακτικών διακρίσεων; Σίγουρα όχι. Αλλά είναι ενεργή στην  αναδιάρθρωση της κοινωνίας, έτσι ώστε να μπορεί να αποφύγει και να εξαλείψει όλες τις  μορφές καταπίεσης στην αναζήτηση για μια πραγματικά δημοκρατική κοινωνία. Είναι σημαντικό να μην ρομαντικοποιήσετε την Rojava, να τη δείτε ορθολογικά για να δείτε πώς λειτουργούν τα πράγματα και να σκεφτείτε τι δεν λειτουργεί ή ποιες τροποποιήσεις χρειάζονται. Η καινοτομία είναι εξίσου απαραίτητη για την αποφυγή του δογματισμού στην επίτευξη μιας δίκαιης και δημοκρατικής κοινωνίας. Σύμφωνα με τα λόγια του Murray Bookchin, «Αν δεν κάνουμε το αδύνατο, θα είμαστε αντιμέτωποι με το αδιανόητο».

Το βασικό μάθημα της Rojava είναι ότι οι άνθρωποι χτίζουν ήδη ενεργά τον εναλλακτικό κόσμο που άλλοι προσπαθούν ακόμα να φανταστούν. Είναι τραυματισμένη και εγκαταλελειμμένη, αλλά εξακολουθεί να αναπνέει. Και το κάνει παρά την έλλειψη υποστήριξης από τη διεθνή αριστερά, επανειλημμένες εισβολές, προσθήκες, αποικισμό, εθνοκάθαρση και τη χρήση παράνομων χημικών όπλων εναντίον της από την Τουρκία και τις σύμμαχες προς αυτήν τρομοκρατικές δυνάμεις.

Η απανθρωπιά και η βία που βιώνει η μαύρη κοινότητα στις ΗΠΑ είναι βαθιά συγκλονιστική και τραυματική σε οποιονδήποτε με συνείδηση ​​και σε όσους επιθυμούν να χτίσουν κοινότητες με βάση τον αμοιβαίο σεβασμό, την ανθρωπότητα και τη συνεργασία. Προκειμένου να εμφανιστεί μια τέτοια εναλλακτική κοινωνία σε μέρη όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες, οι επαναστάσεις ανθρώπων στον Τρίτο Κόσμο πρέπει να εξεταστούν πιο σοβαρά, καθώς και να μελετηθούν και να μιμηθούν ενεργά. Πρέπει να μάθουμε μαθήματα, να θέσουμε ερωτήσεις, να ανταλλάξουμε ιδέες και να εφαρμόσουμε καινοτόμες αλλαγές που να ταιριάζουν στις συγκεκριμένες κοινωνικοπολιτικές δομές μιας δεδομένης κοινωνίας.

Ολόκληρη η κοινωνική οικολογία της αμερικανικής κοινωνίας έχει διαταραχθεί από τη μαζική φτώχεια, την τεράστια εισοδηματική ανισότητα, τη μαζική φυλάκιση, την έλλειψη υγειονομικής περίθαλψης και στέγασης, την οικολογική καταστροφή και ακόμη και το δηλητηριασμένο πόσιμο νερό. Η σύλληψη και φυλάκιση του αστυνομικού Ντέρεκ Μ. Τσάββιν μαζί με τους τρεις άλλους αστυνομικούς που είναι υπεύθυνοι για τη δολοφονία του Τζορτζ Φλόιντ μπορεί να λειτουργήσει μόνο ως ένδειξη «δικαιοσύνης». Η αστυνομική βαρβαρότητα είναι συνυφασμένη με πολλαπλά, τεμνόμενα στρώματα συστηματικής βίας, καταπίεσης και αδικίας . Τίποτα από το να ανατρέψουμε ολόκληρο το σύστημα που βασίζεται στο αντι-Μαύρο δεν μπορεί ποτέ να πλησιάσει την πραγματική, διαρκή και αποτελεσματική δικαιοσύνη.

Καθώς οι Κούρδοι ζουν σε όλη τη Μέση Ανατολή, παρακολουθούμε το πώς οι Μαύρες κοινότητες και σύμμαχοι τους σε όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες αναδύονται. Χαιρετίζουμε το επαναστατικό θάρρος τους, την ακλόνητη δέσμευσή τους στη δικαιοσύνη και την επιθυμία τους για ελευθερία. Η κραυγή τους για δικαιοσύνη αντηχεί στις καρδιές μας που χτυπούν το τύμπανο της ελευθερίας.

Αν και οι αλυσίδες μας μπορεί να φαίνονται διαφορετικές, οι Κούρδοι και οι Μαύροι Αμερικανοί τελικά αντιμετωπίζουν το ίδιο καταπιεστικό σύστημα που συνεχίζει να μας σκοτώνει και να μας επιβάλλει αμέτρητες μορφές βίας. Με τη Rojava, προσπαθούμε να δείξουμε ότι είναι δυνατός ένας εναλλακτικός κόσμος. Τώρα, η αλληλεγγύη πρέπει να γίνει η γέφυρα που μας ενώνει.

Η Hawzhin Azeez είναι Κούρδη ακαδημαϊκός, ακτιβίστρια και ποιήτρια. Είναι κάτοχος διδακτορικού τίτλου στην Πολιτική Επιστήμη και στις Διεθνείς Σχέσεις.

το κείμενο είναι απο το https://zcomm.org/znetarticle/police-abolition-and-other-revolutionary-lessons-from-rojava/

για την μετάφραση του χρησιμοποιήθηκε μηχανική υποστήριξη και ακολούθησε επιμέλεια.

Το alerta.gr αποτελεί μια πολιτική προσπάθεια διαρκούς παρουσίας και παρέμβασης, επιδιώκει να γίνει κόμβος στο πολύμορφο δικτυακό τοπίο για την διασπορά ριζοσπαστικών αντιλήψεων, δράσεων και σχεδίων στην κατεύθυνση της κοινωνικής απελευθέρωσης… Η συνεισφορά είναι ξεκάθαρα ένα δείγμα της κατανόησης της φύσης του μέσου και της ανάγκης που υπάρχει για να μπορεί να συνεχίσει να υπάρχει και να μεγαλώνει. Για όποιον/α θέλει να συνδράμει ας κάνει κλικ εδώ

Πώς να διαβάσουμε τον πόλεμο πολιτικά

Πώς να διαβάσουμε τον πόλεμο πολιτικά “Αυτό το πράγμα που αποκαλούμε Ντονμπάς στην πραγματικότητα δεν υπάρχει... δεν είναι παρά ένας ορισμός που μας επιβλήθηκε από την Ρωσική Ομοσπονδία”. Oleksyi Danilov, 24/03/2021i “Ο στόχος των Συμφωνιών του Μινσκ είναι να...

Παρέλαση: Με παλαιστινιακές σημαίες έβαλαν τα σώματά τους μπροστά στα άρματα στην Πανεπιστημίου [Βίντεο]

Παρέλαση: Με παλαιστινιακές σημαίες έβαλαν τα σώματά τους μπροστά στα άρματα στην Πανεπιστημίου [Βίντεο] Με παλαιστινιακές σημαίες στα χέρια έβαλαν τα σώματά τους μπροστά στα άρματα στην Πανεπιστημίου στα Προπύλαια, κατά τη διάρκεια της παρέλασης της 25ης Μαρτίου στην...

1821: Το ουρλιαχτό της ελευθερίας

1821: Το ουρλιαχτό της ελευθερίας Κανένας δεν επαναστατεί επειδή έτσι του κάπνισε, επειδή δεν είχε τίποτα καλύτερο να κάνει, επειδή βαριόταν αφόρητα μια κάποια μέρα της ζωής του. Κανένας δεν εξεγείρεται επειδή το διάβασε σε κάποια βιβλίο, επειδή πέρασε χρόνια να...

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο αναρχικός Ρούντολφ Ρόκερ

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο αναρχικός Ρούντολφ Ρόκερ Στις 25 Μαρτίου του 1873 γεννήθηκε στο Μάϊντς της Δυτικής Γερμανίας, ο αναρχικός θεωρητικός και ιστορικός Ρούντολφ Ρόκερ από μια οικογένεια Kαθολικών ειδικευμένων εργατών. Ο Ρόκερ ήταν γνωστός για την ενεργό δράση του...

Η εξέγερση στο Κιλελέρ (Μάρτιος 1910) | Γνωστός – Άγνωστος

Η εξέγερση στο Κιλελέρ (Μάρτιος 1910) Το νέο βίντεο από το κανάλι Γνωστός - Άγνωστος που περιλαμβάνει animated βίντεο ιστορίας (ελληνικής και παγκόσμιας), ψυχολογίας και κοινωνικών θεμάτων. https://www.youtube.com/watch?v=JLN5UWxPdIk Oι έλληνες τσιφλικάδες που...

Συνέντευξη με την Claudia Pinelli, κόρη του Giuseppe του αναρχικού

Συνέντευξη με την Claudia Pinelli, κόρη του Giuseppe του αναρχικού. Αναδημοσίευση από την Αέναη Κίνηση. Σφαγή Capaci, ξεκινά η «στρατηγική της έντασης» με δυναμίτη, δεύτερο επεισόδιο, από τα χέρια του οργανωμένου εγκλήματος με άρωμα μαφίας. Στις 19 ιουλίου, πάντα...

Τοποθέτηση στην εκδήλωση για την “οργάνωση των αναρχικών” από την Πρωτοβουλία Αναρχικών Αγ. Αναργύρων – Καματερού

Τοποθέτηση στην εκδήλωση για την “οργάνωση των αναρχικών” από την Πρωτοβουλία Αναρχικών Αγ. Αναργύρων - Καματερού Tην Παρασκευή 1η Μαρτίου παρευρεθήκαμε ως καλεσμένοι ομιλητές, μαζί και με την συλλογικότητα Πέλοτο από την Ξάνθη, στην εκδήλωση που διοργάνωσε η...

Ψυχιατρική Γενικού Νοσοκομείου Χανίων: Η τελευταία πράξη

Ψυχιατρική Γενικού Νοσοκομείου Χανίων: Η τελευταία πράξη Ανακοίνωση ειδικευόμενων ψυχιάτρων του Γενικού Νοσοκομείου Χανίων για την κατάσταση που επικρατεί στην Ψυχιατρική Κλινική του νοσοκομείου και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν διαχρονικά όπως φαίνεται από τις...

Στις πόσες έρευνες φαίνεται αν είμαστε κορόιδα;

Στις πόσες έρευνες φαίνεται αν είμαστε κορόιδα; Από την Πρωτοβουλία ενάντια στα ΕΛΠΕ. Ανακοινώθηκε η διεξαγωγή 2 νέων ερευνών (1) σχετικά με τη δυσοσμία στην περιοχή με τη συνεργασία, μεταξύ άλλων φορέων, του Δήμου Κορδελιού- Ευόσμου  και του ΑΠΘ. Χρηματοδότης της μια...

ΠΡΩΤΕΑΣ: τα πολλά πρόσωπα του ΠΑΣΟΚ (και «εμείς»)

ΠΡΩΤΕΑΣ: τα πολλά πρόσωπα του ΠΑΣΟΚ (και «εμείς») «Ο Χέγκελ κάνει κάπου την παρατήρηση ότι όλα τα μεγάλα κοσμοϊστορικά γεγονότα και πρόσωπα παρουσιάζονται σαν να λέμε, δυο φορές. Ξέχασε όμως να προσθέσει: τη μια φορά σαν τραγωδία, την άλλη σαν φάρσα» Κ. Μαρξ, Η 18η...