Όταν ακούγονται φωνές διαμαρτυρίας και αλληλεγγύης από το Κασμίρ για την καταστροφική βαρβαρότητα του Ισραήλ εναντίον των Παλαιστινίων, οι αρχές απαντάνε με απειλές, συλλήψεις και αυξημένη επιτήρηση
Καθώς ο κόσμος έχει παρακολουθήσει το Ισραήλ να σκοτώνει Παλαιστίνιους με βαρβαρότητα και ατιμωρησία, και καθώς οι ισραηλινές βόμβες ισοπεδώνουν την Γάζα, η αστυνομία του Τζαμού και Κασμίρ έστειλε μια δήλωση μέσω Twitter σχετικά με τη χρήση των κοινωνικών μέσων. .
«Η αστυνομία της J&K παρακολουθεί πολύ προσεκτικά στοιχεία που προσπαθούν να αξιοποιήσουν την ατυχή κατάσταση στην Παλαιστίνη για να διαταράξουν τη δημόσια ειρήνη και τάξη στην κοιλάδα του Κασμίρ… Όλα τα ανεύθυνα σχόλια των κοινωνικών μέσων μαζικής ενημέρωσης που οδηγούν σε πραγματική βία και παραβίαση του νόμου, συμπεριλαμβανομένου του πρωτοκόλλου Covid θα υποστούν νομική δράση », αναφέρεται στη δήλωση. Μια καλυμμένη απειλή στο όνομα του νόμου και της τάξης.
Παρά την καταστολή , το κάλεσμα για ελευθερία – από το Κασμίρ στην Παλαιστίνη – συνεχίζει να επαναλαμβάνεται
Αυτή η προειδοποίηση ήρθε καθώς πραγματοποιήθηκαν διαμαρτυρίες σε τμήματα στο Κασμίρ, παράλληλα με την έκρηξη υποστήριξης προς την Παλαιστίνη από χρήστες των κοινωνικών μέσων του Κασμίρ. Η περιοχή, η οποία καταλαμβάνεται στρατιωτικά από την Ινδία και συχνά παρομοιάζεται με την Παλαιστίνη, εκφράζει συχνά αλληλεγγύη προς τους Παλαιστινίους που πολεμούν την ισραηλινή αποικιοκρατία, ακόμη και όταν οι κάτοικοι του Κασμίρ παλεύουν τη δική τους μάχη ενάντια στην Ινδία.
Πρόσφατα, στο Σριναγκάρ, εμφανίστηκε γκράφιτι που έγραφε « Είμαστε Παλαιστίνη », με το πρόσωπο μιας γυναίκας που φοράει την παλαιστινιακή σημαία ως μαντίλα. Η αστυνομία αργότερα το κάλυψε με μαύρο χρώμα. Ο καλλιτέχνης του γκράφιτι και άλλα 20 άτομα που συμμετείχαν σε διαμαρτυρίες συνελήφθησαν . Υπάρχουν αναφορές ότι ορισμένοι απελευθερώθηκαν με προειδοποίηση να μην επιδοθούν σε τέτοιες δραστηριότητες.
Ένας θρησκευτικός ιεροκήρυκας, ο Sarjan Barkati , συνελήφθη επίσης επειδή προσευχόταν για την Παλαιστίνη και περιέλαβε συνθήματα υπέρ της ελευθερίας για την Παλαιστίνη και το Κασμίρ κατά τη διάρκεια του ιερού κηρύγματος στο χωριό του. Ο Barkati, διάσημος για το μοναδικό του συνθηματολογικό στυλ για τη στήριξη της ελευθερίας του Κασμίρ, είχε αφεθεί ελεύθερος τον Οκτώβριο του περασμένου έτους μετά απο κράτηση τεσσάρων ετών.
Προκαλώντας την καταπίεση
Όταν μια εξέγερση, υποστηριζόμενη από τη μαζική λαϊκή υποστήριξη, εμφανίστηκε στο Κασμίρ στα τέλη της δεκαετίας του 1980, ένας Παλαιστίνιος άνδρας είναι γνωστό ότι ταξίδεψε εκεί για να ενταχθεί σε μια τοπική μαχητική ομάδα. Αργότερα συνελήφθη και πέθανε στη φυλακή.
Το 2014, όταν βομβαρδίστηκε η Γάζα από το Ισραήλ, ένα 14χρονο αγόρι σκοτώθηκε από τις ινδικές δυνάμεις στο Κασμίρ σε διαμαρτυρία υπέρ της Παλαιστίνης. Αυτές οι διαμαρτυρίες, που συμμετείχαν χιλιάδες σε ολόκληρο το Κασμίρ, είδαν πλακάτ όπως «Σώστε τη Γάζα» και «Κάτω με το Ισραήλ», εν μέσω του συνθήματος «Go India, Go Back». Νεαρά αγόρια ενεπλάκησαν σε μάχες με πέτρες εναντίον των ινδικών δυνάμεων καταστολής, οι οποίοι πυροβόλησαν εναντίον διαδηλωτών
Τα συνθήματα για την Παλαιστίνη και το Κασμίρ, που αντικατοπτρίζουν την καταπίεση και θέτουν μια πρόκληση των κρατικών πολιτικών σε κάθε περιοχή, συνδυάζονται εύκολα μεταξύ τους, ανοίγοντας το δρόμο για μια «συναισθηματική αλληλεγγύη», όπως το θέτει ο μελετητής του Κασμίρ Ather Zia .
Μετά την απόφαση της Ινδίας το 2019 να διευκολύνει τη διαδικασία εγκατάστασης των Ινδών πολιτών στο Κασμίρ, οι παραλληλισμοί με τον εποικισμό-αποικιοκρατία του Ισραήλ στην Παλαιστίνη ενισχύθηκαν. Το παλαιστινιακό κίνημα μποϊκοτάζ, εκποίησης και κυρώσεων (BDS) ζήτησε αλληλεγγύη με τους κάτοικους του Κασμίρ «υπό στρατιωτική καταστολή που σε πολλές περιπτώσεις είναι παρόμοιες με τις ισραηλινές μορφές υποταγής και ελέγχου».
Τον Νοέμβριο του 2019, ενώ το Κασμίρ εξακολούθησε να υφίσταται πλήρες αποκλεισμό επικοινωνιών, ο γενικός πρόξενος της Ινδίας στις Ηνωμένες Πολιτείες εμφανίστηκε σε ένα βίντεο που ζητούσε να εφαρμοστεί το ισραηλινό μοντέλο στο Κασμίρ.
Στρατιωτικοί δεσμοί Ισραήλ-Ινδίας
Το 2015, η Ινδία απείχε επίσης όταν το Συμβούλιο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων των Ηνωμένων Εθνών ψήφισε ένα ψήφισμα που καταδικάζει τις παραβιάσεις του Ισραήλ στη Γάζα, σε αυτό που φάνηκε να θεωρείται μέρος του ρομάντζο Ισραήλ-Ινδίας . Το Ισραήλ είναι ένας σημαντικός αμυντικός εταίρος για την Ινδία, με ετήσιες πωλήσεις όπλων κατά μέσο όρο 1 δισ. Δολάρια, και η Ινδία είναι ο μεγαλύτερος αγοραστής ισραηλινών οπλικών συστημάτων. Σύμφωνα με πληροφορίες, η Ινδία υπέγραψε μυστική αμυντική συμφωνία με το Ισραήλ πέρυσι, ύψους 200 εκατομμυρίων δολαρίων.
Ενώ η στρατιωτική κατοχή και η αποικιοκρατία στην Παλαιστίνη και το Κασμίρ έχουν τις δικές τους ξεχωριστές ιστορίες, τροχιές και συγκεκριμένους σκοπούς για το Ισραήλ και την Ινδία, και οι δύο χώρες βασίζονται σε παρόμοιες μορφές βίας και κατάληψης, οι οποίες προκαλούνται σε μεγάλο βαθμό από την ισλαμοφοβία και την ανάγκη πειθαρχίας και ελέγχου των Μουσουλμάνων «άλλων».
Οι κατεδαφίσεις σπιτιών, η πολιτιστική επιθετικότητα, η διαγραφή της ιστορίας, η άρνηση παράδοσης σωμάτων για νεκρικές τελετές, η ποινικοποίηση της διαμαρτυρίας και η ενίσχυση της αρχιτεκτονικής επιτήρησης είναι πολιτικές που αντηχούν και στις δύο χώρες ως « ενσωματωμένες εμπειρίες αποικιακής κατοχής ». Αυτό υπάρχει επιπλέον των δολοφονιών, των σφαγών, των βασανιστηρίων, της σεξουαλικής βίας, των αυθαίρετων κρατήσεων και άλλων παραβιάσεων των ανθρωπίνων δικαιωμάτων που ενσωματώνονται στην καθημερινή στρατιωτικοποιημένη σειρά.
Ωστόσο, δεν είναι απλώς η άνοδος της δεξιάς πτέρυγας που βλέπει την Ινδία να ευθυγραμμίζεται με το αποικιοκρατικό σχέδιο του Ισραήλ. Όπως η Nakba της Παλαιστίνης , την οποία συνεχίζουν να ζουν οι άνθρωποι, οι περισσότερες από αυτές τις μορφές βίας υφίστανται εδώ και δεκαετίες στο Κασμίρ, ανεξάρτητα από το καθεστώς στην Ινδία. Εξακολουθούν να ενισχύονται μέσω πιο εμφανών μορφών αντεπαναστατικού και ψηφιακού μιλιταρισμού.
“Τοπογραφίες πόνου”
Όσο η συμμαχία των εποίκων-αποικιακών καθεστώτων της Ινδίας και του Ισραήλ έχει ενισχυθεί με τα χρόνια, οι « παρόμοιες τοπογραφίες πόνου » που μοιράζονται οι κάτοικοι του Κασμίρ και οι Παλαιστίνιοι ανοίγουν δυνατότητες για ριζοσπαστικές φαντασίες απελευθέρωσης, παράλληλα με την ισχυρή αλληλεγγύη. Όταν ανακύπτουν κραυγές από το Κασμίρ για την καταστροφική βαρβαρότητα του Ισραήλ εναντίον των Παλαιστινίων και του τζαμιού al-Aqsa , οι αρχές ανταποκρίνονται με απειλές, συλλήψεις και περισσότερη παρακολούθηση των κοινωνικών μέσων μαζικής ενημέρωσης.
Όταν ένας Κασμίρ φωνάζει «Παλαιστίνη» με αγάπη, θαυμασμό και οργή, είναι τόσο απειλή για τους κατέχοντες την εξουσία όσο το σύνθημα του « αζάντι » για το Κασμίρ. Είναι μια επείγουσα, οικεία προσευχή, μια έκκληση για συνένωση σε όλες τις κατεχόμενες πατρίδες. Απορρίπτει την κενότητα των διεθνών μέσων για τα ανθρώπινα δικαιώματα που συνεχίζουν να προστατεύουν τους ισχυρούς μέσω των αφηγήσεων «και των δύο πλευρών» και «συγκρούσεων» .
Παρά την καταστολή και τη διαγραφή, η έκκληση για ελευθερία – από το Κασμίρ στην Παλαιστίνη – συνεχίζει να επαναλαμβάνεται.