Κρατικό και καπιταλιστικό έγκλημα στα Τέμπη

Κρατικό και καπιταλιστικό έγκλημα στα Τέμπη

από | 1 Μαρ, 2023

Κρατικό και καπιταλιστικό έγκλημα στα Τέμπη.

57 νεκροί και 85 τραυματίες είναι ο μέχρι τώρα απολογισμός της σύγκρουσης επιβατικής με εμπορική αμαξοστοιχία το βράδυ της 28ης Φλεβάρη στα Τέμπη. Ίσως η μεγαλύτερη σιδηροδρομική τραγωδία στην ιστορία της χώρας συνέβη λίγη ώρα πριν τα μεσάνυχτα στο ύψος του Ευαγγελισμού. Επιβάτες καταγγέλουν πως ένα λεπτό πριν τη μοιραία σύγκρουση, άκουσαν 2 υπαλλήλους να λένε “πού είναι αυτός ο υπεύθυνος;”. Άλλος επιβάτης καταγγέλει πως άκουσε από τον ασύρματο “πάμε κι όπου βγει”.

Το “πάμε κι όπου βγει” συμπυκνώνει με τον πιο αιματηρό τρόπο την ουσία των ιδιωτικοποιήσεων. Το ξεπούλημα του ΟΣΕ για 45 εκ. ευρώ από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ που υλοποίησε τη μνημονιακή υποχρέωση του 2010, η συνέχιση του εγκλήματος από την κυβέρνηση ΝΔ, τα εγκωμιαστικά ρεπορτάζ των πετσωμένων ΜΜΕ είναι όψεις των αιτιών της αποψινής τραγωδίας και σίγουρα δείχνουν με τον πιο εμφατικό τρόπο το που πρέπει να αναζητηθούν οι υπεύθυνοι. Οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι, διαχρονικά υποβαθμισμένοι σε σχέση με τους αντίστοιχους ευρωπαϊκούς, απαξιώθηκαν ακόμη περισσότερο τις τελευταίες δεκαετίες. Αυτή είναι μια κλασική τακτική για να παραδίδεται η δημόσια περιουσία στον πλήρη έλεγχο των καπιταλιστών. Πρώτη ερχεται η απαξίωση, ακολουθεί ο επικοινωνιακός βομβαρδισμός για το πόσο καλύτερα θα ήταν τα πράγματα αν επενέβαινε η ιδιωτική πρωτοβουλία και καταλήγουμε στο ξεπούλημα που πάει χέρι-χέρι με την περαιτέρω υποβάθμιση των υπηρεσιών, την αύξηση του κόστους, τις ελλείψεις στην ασφάλεια και τελικά σε τραγωδίες όπως αυτή των Τεμπών. Μια αλληλουχία που φαντάζει αναπόδραστη όσο η κοινωνική βάση δεν οργανώνεται και δεν αγωνίζεται για τις ανάγκες της.

Όσουι και όσες έχουν την ατυχία να μετακινούνται με τραίνο αλλά κι οι εργαζόμενοι γνωρίζουν από πρώτο χέρι την τραγική κατάσταση των σιδηροδρόμων της χώρας. Οι καθυστερήσεις, η ελλιπής πρόνοια για την ασφάλεια, τα συνεχή ατυχήματα (μικρά ή μεγαλύτερα) που συμβαίνουν σε καθημερινή βάση είχαν προαναγγείλει εδώ και καιρό το σημερινό δυστύχημα. Λίγες ώρες πριν, ένα καλώδιο υψηλής τάσης έπεσε πάνω σε αμαξοστοιχία. Ο γνωστός κωμικός Χριστόφορος Ζαραλίκος είχε καταγγείλει πριν λίγες βδομάδες την κατάσταση που επικρατεί στον ΟΣΕ και κυρίως την προχειρότητα και την ασάφεια με την οποία αντιμετωπίζει την κατάσταση η εταιρεία που έχει καθημερινά την ευθύνη για την ασφάλεια χιλιάδων ανθρώπων.

Τα σάπια τραίνα που πλασαρίστηκαν ως πολυτελής αναβάθμιση

Ένα χρόνο πριν, έρευνα του Investigate Europe αποκάλυπτε πως τα τραίνα ETR 470 που διαφημίστηκαν ως το μέλλον των ελληνικών σιδηροδρόμων, αποτελούσαν για χρόνια τον πονοκέφαλο των ελβετικών σιδηροδρόμων που δεν έβλεπαν την ώρα να απαλλαγούν από αυτά. Δυο δεκαετίες πριν τα συγκεκριμένα τραίνα είχαν χαρακτηριστεί από τον ελβετικό τύπο ως “τραίνα βλαβών. Όπως δήλωνε ο πρώην επικεφαλής των ελβετικών σιδηροδρόμων, Benedikt Weibel, “Σε ένα σημείο, το 50% των παραπόνων που λάβαμε αφορούσαν το [ETR ​​470] Pendolino, ενώ εξυπηρετούσε το 1% της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας”. Βλάβες, καθυστερήσεις, φωτιές και ατυχήματα ήταν στην καθημερινή διάταξη. Αυτά ήταν τα τραίνα που θα αναβάθμιζαν τους ελληνικούς σιδηρόδρομους που όπως μας έλεγαν τα διαφημιστικά σποτ (και σε καμία περίπτωση ρεπορτάζ) των καθεστωτικών ΜΜΕ. Τραίνα-σαπάκια που σε συνδυασμό με την οικτρή κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου μας κόστισαν δεκάδες νεκρούς.

Η Hellenic Train φάνηκε αντάξια του ονόματος που είχε δημιουργήσει τα τελευταία χρόνια. Η εταιρεία είναι άφαντη από την πρώτη στιγμή του δυστυχήματος. Για ώρες δεν υπήρχε καν επίσημη ενημέρωση για το πόσοι ακριβώς ήταν οι επιβαίνοντες. Στον σιδηροδρομικό σταθμό της Θεσσαλονίκης εκατοντάδες άνθρωποι, συγγενείς των επιβαινόντων της μοιραίας αμαξοστοιχίας είχαν συγκεντρωθεί για να μάθουν τι συμβαίνει με τα αγαπημένα τους πρόσωπα. Ο δημοσιογράφος Χρήστος Αβραμίδης αποκαλύπτει πως δεν υπήρχε κανένας απολύτως υπεύθυνος και καμιά απολύτως επικοινωνία με αυτούς τους ανθρώπους προκειμένου να ενημερωθούν για το αν οι αγαπημένοι τους είναι ζωντανοί ή όχι. Οικογένειες ξεκινούν από Θεσσαλονίκη με τα αυτοκίνητα για Λάρισα σε μια απεγνωσμένη προσπάθεια να βρουν τα παιδιά τους. Μια εικόνα διάλυσης, μια εικόνα χαρακτηριστική της πλήρους κυριαρχίας του νεοφιλελεύθερου καπιταλισμού. Όσο η κοινωνική βάση δεν δρα με βάση τις ανάγκες της θα βλέπουμε συνεχώς αυτές τις εικόνες, της απαξίωσης της ζωής και κάθε έννοιας κοινωνικού.

Το alerta.gr αποτελεί μια πολιτική προσπάθεια διαρκούς παρουσίας και παρέμβασης, επιδιώκει να γίνει κόμβος στο πολύμορφο δικτυακό τοπίο για την διασπορά ριζοσπαστικών αντιλήψεων, δράσεων και σχεδίων στην κατεύθυνση της κοινωνικής απελευθέρωσης… Η συνεισφορά είναι ξεκάθαρα ένα δείγμα της κατανόησης της φύσης του μέσου και της ανάγκης που υπάρχει για να μπορεί να συνεχίσει να υπάρχει και να μεγαλώνει. Για όποιον/α θέλει να συνδράμει ας κάνει κλικ εδώ

Υψηλή Κοινωνία: Η γοητεία του Κλασικού

Υψηλή Κοινωνία: Η γοητεία του Κλασικού. Η "Υψηλή Κοινωνία" (High Society), η λαμπερή μουσική κωμωδία του 1956, δεν είναι μόνο ένα αριστούργημα της χρυσής εποχής του Χόλιγουντ, αλλά και ένα πλούσιο κείμενο για ανάλυση μέσα από τα ποικίλα ρεύματα κριτικής που...

Εκδήλωση – Παρουσίαση της εφημερίδας “Μαυροκόκκινη Σημαία”

Παρουσίαση της εφημερίδας “Μαυροκόκκινη Σημαία” & Ρεμπέτικο γλέντι οικονομικής ενίσχυσης με την “Λαϊκή Οργή” Παρουσίαση της εφημερίδας “Μαυροκόκκινη Σημαία” & Ρεμπέτικο γλέντι οικονομικής ενίσχυσης με την “Λαϊκή Οργή” Συζήτηση: Ο αναρχικός τύπος στην ψηφιακή...

Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα της Πυροσβεστικής ή η απάτη του «νέου δόγματος»

Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα της Πυροσβεστικής ή η απάτη του «νέου δόγματος». Του Δρ. Ελευθέριου Σταματόπουλου. Αναδημοσίευση από το dasarxeio.com. Την ώρα που οι Δασικές Πυρκαγιές στο όρος Πάϊκο και στο Φαλακρό όρος μετά από οκτώ ημέρες δεν έχουν σβήσει ακόμα και...

23 Ιούλη 1996 | Δολοφονία Χριστόφορου Μαρίνου

23 Ιούλη 1996 | Δολοφονία Χριστόφορου Μαρίνου. Στις 23 Ιουλίου 1996, μονάδα των ΕΚΑΜ εισβάλει στο επιβατηγό Πήγασος, και επιχειρεί στην καμπίνα 53 που βρισκόταν ο αναρχικός Χριστόφορος Μαρίνος, και τον δολοφονεί. Ο Χ.Μαρίνος, φοιτητής του Πολυτεχνείου, γνωστός για τη...

Ανακοίνωση της Κατάληψης Ευαγγελισμού

Ανακοίνωση της Κατάληψης Ευαγγελισμού. Τις τελευταίες μέρες συγκεκριμένος δημοσιογραφικός όμιλος της Κρήτης αναπαράγει την είδηση ότι το πανεπιστήμιο είναι έτοιμο να αξιοποιήσει τον Ευαγγελισμό. Η ιδέα είναι ανάπλαση υπό την γενικόλογη διακήρυξη της σύνδεσης του...

Η γνωστή-άγνωστη αντίσταση στη χούντα

Η γνωστή-άγνωστη αντίσταση στη χούντα. Αναδημοσίευση από Ούτε Θεός - Ούτε Αφέντης. Πενήντα χρόνια από τη Μεταπολίτευση και πενήντα επτά χρόνια μετά το πραξικόπημα του ‘67, ακόμα και μια απλή καταγραφή της Αντίστασης στη χούντα δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση. Ανάμεσα...

Τραμπουκισμοί της αστυνομίας στη Rosa Nera

Τραμπουκισμοί της αστυνομίας στη Rosa Nera. Η Κατάληψη Rosa Nera, η οποία παραμένει ανοιχτή και σας περιμένει, καταγγέλει την χυδαία και σεξιστική επίθεση κατά της συντρόφισσας μας και την σύλληψη δύο μελών μας. Οι ενέργειες αυτές έγιναν από κουκουλωμένα υποκείμενα...

Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη | Ένα ακόμη εργατικό έγκλημα στον βωμό της εργοδοτικής ασυδοσίας «Jumbo Jet» της Seajets

Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη | Ένα ακόμη εργατικό έγκλημα στον βωμό της εργοδοτικής ασυδοσίας «Jumbo Jet» της Seajets. Ένα ακόμη εργατικό έγκλημα σημειώθηκε σήμερα το πρωί στα Ναυπηγεία της Σαλαμίνας με θύμα έναν 63χρονο μεταλλεργάτη, ο οποίος έχασε την ζωή του κατά την...

Πέθανε ο αναρχικός ανθρωπολόγος James C. Scott

Πέθανε ο αναρχικός ανθρωπολόγος James C. Scott. Αναδημοσίευση από το Κενό Δίκτυο. Με λύπη πληροφορηθήκαμε τον θάνατο του σπουδαίου αναρχικού ανθρωπολόγου James C. Scott συγγραφέα του σημαντικού βιβλίου "Η τέχνη του να μην κυβερνιέσαι. Μια αναρχική ιστορία της ορεινής...

Ντροπή!Η Vodafone απολύει καρκινοπαθή συνάδελφο

Ντροπή!Η Vodafone απολύει καρκινοπαθή συνάδελφο. Ανακοίνωση του Σωματείου Εργαζομένων στην Vodafone, 360 Connect και λοιπές θυγατρικές. Μόνο οργή μπορεί να μας προκαλέσει η συγκεκριμένη ενέργεια της Vodafone.Το «ντράπηκε και η ντροπή» είναι ίσως λίγο σαν έκφραση για...