Κρατικό και καπιταλιστικό έγκλημα στα Τέμπη.
57 νεκροί και 85 τραυματίες είναι ο μέχρι τώρα απολογισμός της σύγκρουσης επιβατικής με εμπορική αμαξοστοιχία το βράδυ της 28ης Φλεβάρη στα Τέμπη. Ίσως η μεγαλύτερη σιδηροδρομική τραγωδία στην ιστορία της χώρας συνέβη λίγη ώρα πριν τα μεσάνυχτα στο ύψος του Ευαγγελισμού. Επιβάτες καταγγέλουν πως ένα λεπτό πριν τη μοιραία σύγκρουση, άκουσαν 2 υπαλλήλους να λένε “πού είναι αυτός ο υπεύθυνος;”. Άλλος επιβάτης καταγγέλει πως άκουσε από τον ασύρματο “πάμε κι όπου βγει”.
Βίντεο που μόλις μας έστειλε επιζώντας.
Κραυγές επιβατών που προσπαθούν να σώσουν τους συνεπιβάτες τους.
"Είναι κανείς μέσα στο τρένο?"#τεμπη #οσε pic.twitter.com/xeYaU9oszv
— Chris Avramidis (@chris_avramidis) March 1, 2023
Το “πάμε κι όπου βγει” συμπυκνώνει με τον πιο αιματηρό τρόπο την ουσία των ιδιωτικοποιήσεων. Το ξεπούλημα του ΟΣΕ για 45 εκ. ευρώ από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ που υλοποίησε τη μνημονιακή υποχρέωση του 2010, η συνέχιση του εγκλήματος από την κυβέρνηση ΝΔ, τα εγκωμιαστικά ρεπορτάζ των πετσωμένων ΜΜΕ είναι όψεις των αιτιών της αποψινής τραγωδίας και σίγουρα δείχνουν με τον πιο εμφατικό τρόπο το που πρέπει να αναζητηθούν οι υπεύθυνοι. Οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι, διαχρονικά υποβαθμισμένοι σε σχέση με τους αντίστοιχους ευρωπαϊκούς, απαξιώθηκαν ακόμη περισσότερο τις τελευταίες δεκαετίες. Αυτή είναι μια κλασική τακτική για να παραδίδεται η δημόσια περιουσία στον πλήρη έλεγχο των καπιταλιστών. Πρώτη ερχεται η απαξίωση, ακολουθεί ο επικοινωνιακός βομβαρδισμός για το πόσο καλύτερα θα ήταν τα πράγματα αν επενέβαινε η ιδιωτική πρωτοβουλία και καταλήγουμε στο ξεπούλημα που πάει χέρι-χέρι με την περαιτέρω υποβάθμιση των υπηρεσιών, την αύξηση του κόστους, τις ελλείψεις στην ασφάλεια και τελικά σε τραγωδίες όπως αυτή των Τεμπών. Μια αλληλουχία που φαντάζει αναπόδραστη όσο η κοινωνική βάση δεν οργανώνεται και δεν αγωνίζεται για τις ανάγκες της.
"Παμε κι οπου βγεί" ακουσε να λένε μέσω των ασυρμάτων , επιβάτης που επέβαινε στη μοιραία αμαχοστοιχία !!!
Τα συμπεράσματα δικά σας #τεμπη pic.twitter.com/Xhzkkbt2Zm— Ωρα για poll (@poll64376196) March 1, 2023
Όσουι και όσες έχουν την ατυχία να μετακινούνται με τραίνο αλλά κι οι εργαζόμενοι γνωρίζουν από πρώτο χέρι την τραγική κατάσταση των σιδηροδρόμων της χώρας. Οι καθυστερήσεις, η ελλιπής πρόνοια για την ασφάλεια, τα συνεχή ατυχήματα (μικρά ή μεγαλύτερα) που συμβαίνουν σε καθημερινή βάση είχαν προαναγγείλει εδώ και καιρό το σημερινό δυστύχημα. Λίγες ώρες πριν, ένα καλώδιο υψηλής τάσης έπεσε πάνω σε αμαξοστοιχία. Ο γνωστός κωμικός Χριστόφορος Ζαραλίκος είχε καταγγείλει πριν λίγες βδομάδες την κατάσταση που επικρατεί στον ΟΣΕ και κυρίως την προχειρότητα και την ασάφεια με την οποία αντιμετωπίζει την κατάσταση η εταιρεία που έχει καθημερινά την ευθύνη για την ασφάλεια χιλιάδων ανθρώπων.
👉 Δειτε την καταγγελια Ζαραλικου πριν λιγες μερες για το ιδιο δρομολογιο και την Hellenic Train! Με…αυτη την υπευθυνοτητα προφανως λειτουργουσε μονιμα! Το αποτελεσμα σημερα …στα #Τεμπη pic.twitter.com/pJYuZm9qPq
— Καθίκι (@KYTKYTKYTKYTKYT) March 1, 2023
Τα σάπια τραίνα που πλασαρίστηκαν ως πολυτελής αναβάθμιση
Ένα χρόνο πριν, έρευνα του Investigate Europe αποκάλυπτε πως τα τραίνα ETR 470 που διαφημίστηκαν ως το μέλλον των ελληνικών σιδηροδρόμων, αποτελούσαν για χρόνια τον πονοκέφαλο των ελβετικών σιδηροδρόμων που δεν έβλεπαν την ώρα να απαλλαγούν από αυτά. Δυο δεκαετίες πριν τα συγκεκριμένα τραίνα είχαν χαρακτηριστεί από τον ελβετικό τύπο ως “τραίνα βλαβών. Όπως δήλωνε ο πρώην επικεφαλής των ελβετικών σιδηροδρόμων, Benedikt Weibel, “Σε ένα σημείο, το 50% των παραπόνων που λάβαμε αφορούσαν το [ETR 470] Pendolino, ενώ εξυπηρετούσε το 1% της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας”. Βλάβες, καθυστερήσεις, φωτιές και ατυχήματα ήταν στην καθημερινή διάταξη. Αυτά ήταν τα τραίνα που θα αναβάθμιζαν τους ελληνικούς σιδηρόδρομους που όπως μας έλεγαν τα διαφημιστικά σποτ (και σε καμία περίπτωση ρεπορτάζ) των καθεστωτικών ΜΜΕ. Τραίνα-σαπάκια που σε συνδυασμό με την οικτρή κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου μας κόστισαν δεκάδες νεκρούς.
Η Hellenic Train φάνηκε αντάξια του ονόματος που είχε δημιουργήσει τα τελευταία χρόνια. Η εταιρεία είναι άφαντη από την πρώτη στιγμή του δυστυχήματος. Για ώρες δεν υπήρχε καν επίσημη ενημέρωση για το πόσοι ακριβώς ήταν οι επιβαίνοντες. Στον σιδηροδρομικό σταθμό της Θεσσαλονίκης εκατοντάδες άνθρωποι, συγγενείς των επιβαινόντων της μοιραίας αμαξοστοιχίας είχαν συγκεντρωθεί για να μάθουν τι συμβαίνει με τα αγαπημένα τους πρόσωπα. Ο δημοσιογράφος Χρήστος Αβραμίδης αποκαλύπτει πως δεν υπήρχε κανένας απολύτως υπεύθυνος και καμιά απολύτως επικοινωνία με αυτούς τους ανθρώπους προκειμένου να ενημερωθούν για το αν οι αγαπημένοι τους είναι ζωντανοί ή όχι. Οικογένειες ξεκινούν από Θεσσαλονίκη με τα αυτοκίνητα για Λάρισα σε μια απεγνωσμένη προσπάθεια να βρουν τα παιδιά τους. Μια εικόνα διάλυσης, μια εικόνα χαρακτηριστική της πλήρους κυριαρχίας του νεοφιλελεύθερου καπιταλισμού. Όσο η κοινωνική βάση δεν δρα με βάση τις ανάγκες της θα βλέπουμε συνεχώς αυτές τις εικόνες, της απαξίωσης της ζωής και κάθε έννοιας κοινωνικού.
Οικογένειες επιβατών ρωτάνε με αγωνία που βρίσκεται το παιδί
Η αστυνομία παραπέμπει σε διάφορα τηλέφωνα.
Δεν απαντά κανείς
112,ΕΚΑΒ Κατερίνης,Ασφάλεια Λάρισας.
Ρωτάω τον υπεύθυνο αστυνομικό
-οι συγγενείς που να πάρουν τηλέφωνο;
-ελα ντε κι εγώ αυτό ψάχνω.Επιτελικό χάος#τεμπη pic.twitter.com/8TjOkicJrD
— Chris Avramidis (@chris_avramidis) March 1, 2023
Περιμένει στον σιδηροδρομικό σταθμό Θεσσαλονίκης για να μάθει αν η κοπέλα του είναι ζωντανή.
"Είμαστε προετοιμασμένοι για το χειρότερο, ελπίζοντας για το καλύτερο"
Απ'το"επιτελικό κράτος" δεν τους ενημερώνει κανείς #τεμπη #οσε pic.twitter.com/tlNAelP7FX— Chris Avramidis (@chris_avramidis) March 1, 2023