Κρατικό και καπιταλιστικό έγκλημα στα Τέμπη

Κρατικό και καπιταλιστικό έγκλημα στα Τέμπη

Κρατικό και καπιταλιστικό έγκλημα στα Τέμπη.

57 νεκροί και 85 τραυματίες είναι ο μέχρι τώρα απολογισμός της σύγκρουσης επιβατικής με εμπορική αμαξοστοιχία το βράδυ της 28ης Φλεβάρη στα Τέμπη. Ίσως η μεγαλύτερη σιδηροδρομική τραγωδία στην ιστορία της χώρας συνέβη λίγη ώρα πριν τα μεσάνυχτα στο ύψος του Ευαγγελισμού. Επιβάτες καταγγέλουν πως ένα λεπτό πριν τη μοιραία σύγκρουση, άκουσαν 2 υπαλλήλους να λένε “πού είναι αυτός ο υπεύθυνος;”. Άλλος επιβάτης καταγγέλει πως άκουσε από τον ασύρματο “πάμε κι όπου βγει”.

Το “πάμε κι όπου βγει” συμπυκνώνει με τον πιο αιματηρό τρόπο την ουσία των ιδιωτικοποιήσεων. Το ξεπούλημα του ΟΣΕ για 45 εκ. ευρώ από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ που υλοποίησε τη μνημονιακή υποχρέωση του 2010, η συνέχιση του εγκλήματος από την κυβέρνηση ΝΔ, τα εγκωμιαστικά ρεπορτάζ των πετσωμένων ΜΜΕ είναι όψεις των αιτιών της αποψινής τραγωδίας και σίγουρα δείχνουν με τον πιο εμφατικό τρόπο το που πρέπει να αναζητηθούν οι υπεύθυνοι. Οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι, διαχρονικά υποβαθμισμένοι σε σχέση με τους αντίστοιχους ευρωπαϊκούς, απαξιώθηκαν ακόμη περισσότερο τις τελευταίες δεκαετίες. Αυτή είναι μια κλασική τακτική για να παραδίδεται η δημόσια περιουσία στον πλήρη έλεγχο των καπιταλιστών. Πρώτη ερχεται η απαξίωση, ακολουθεί ο επικοινωνιακός βομβαρδισμός για το πόσο καλύτερα θα ήταν τα πράγματα αν επενέβαινε η ιδιωτική πρωτοβουλία και καταλήγουμε στο ξεπούλημα που πάει χέρι-χέρι με την περαιτέρω υποβάθμιση των υπηρεσιών, την αύξηση του κόστους, τις ελλείψεις στην ασφάλεια και τελικά σε τραγωδίες όπως αυτή των Τεμπών. Μια αλληλουχία που φαντάζει αναπόδραστη όσο η κοινωνική βάση δεν οργανώνεται και δεν αγωνίζεται για τις ανάγκες της.

Όσουι και όσες έχουν την ατυχία να μετακινούνται με τραίνο αλλά κι οι εργαζόμενοι γνωρίζουν από πρώτο χέρι την τραγική κατάσταση των σιδηροδρόμων της χώρας. Οι καθυστερήσεις, η ελλιπής πρόνοια για την ασφάλεια, τα συνεχή ατυχήματα (μικρά ή μεγαλύτερα) που συμβαίνουν σε καθημερινή βάση είχαν προαναγγείλει εδώ και καιρό το σημερινό δυστύχημα. Λίγες ώρες πριν, ένα καλώδιο υψηλής τάσης έπεσε πάνω σε αμαξοστοιχία. Ο γνωστός κωμικός Χριστόφορος Ζαραλίκος είχε καταγγείλει πριν λίγες βδομάδες την κατάσταση που επικρατεί στον ΟΣΕ και κυρίως την προχειρότητα και την ασάφεια με την οποία αντιμετωπίζει την κατάσταση η εταιρεία που έχει καθημερινά την ευθύνη για την ασφάλεια χιλιάδων ανθρώπων.

Τα σάπια τραίνα που πλασαρίστηκαν ως πολυτελής αναβάθμιση

Ένα χρόνο πριν, έρευνα του Investigate Europe αποκάλυπτε πως τα τραίνα ETR 470 που διαφημίστηκαν ως το μέλλον των ελληνικών σιδηροδρόμων, αποτελούσαν για χρόνια τον πονοκέφαλο των ελβετικών σιδηροδρόμων που δεν έβλεπαν την ώρα να απαλλαγούν από αυτά. Δυο δεκαετίες πριν τα συγκεκριμένα τραίνα είχαν χαρακτηριστεί από τον ελβετικό τύπο ως “τραίνα βλαβών. Όπως δήλωνε ο πρώην επικεφαλής των ελβετικών σιδηροδρόμων, Benedikt Weibel, “Σε ένα σημείο, το 50% των παραπόνων που λάβαμε αφορούσαν το [ETR ​​470] Pendolino, ενώ εξυπηρετούσε το 1% της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας”. Βλάβες, καθυστερήσεις, φωτιές και ατυχήματα ήταν στην καθημερινή διάταξη. Αυτά ήταν τα τραίνα που θα αναβάθμιζαν τους ελληνικούς σιδηρόδρομους που όπως μας έλεγαν τα διαφημιστικά σποτ (και σε καμία περίπτωση ρεπορτάζ) των καθεστωτικών ΜΜΕ. Τραίνα-σαπάκια που σε συνδυασμό με την οικτρή κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου μας κόστισαν δεκάδες νεκρούς.

Η Hellenic Train φάνηκε αντάξια του ονόματος που είχε δημιουργήσει τα τελευταία χρόνια. Η εταιρεία είναι άφαντη από την πρώτη στιγμή του δυστυχήματος. Για ώρες δεν υπήρχε καν επίσημη ενημέρωση για το πόσοι ακριβώς ήταν οι επιβαίνοντες. Στον σιδηροδρομικό σταθμό της Θεσσαλονίκης εκατοντάδες άνθρωποι, συγγενείς των επιβαινόντων της μοιραίας αμαξοστοιχίας είχαν συγκεντρωθεί για να μάθουν τι συμβαίνει με τα αγαπημένα τους πρόσωπα. Ο δημοσιογράφος Χρήστος Αβραμίδης αποκαλύπτει πως δεν υπήρχε κανένας απολύτως υπεύθυνος και καμιά απολύτως επικοινωνία με αυτούς τους ανθρώπους προκειμένου να ενημερωθούν για το αν οι αγαπημένοι τους είναι ζωντανοί ή όχι. Οικογένειες ξεκινούν από Θεσσαλονίκη με τα αυτοκίνητα για Λάρισα σε μια απεγνωσμένη προσπάθεια να βρουν τα παιδιά τους. Μια εικόνα διάλυσης, μια εικόνα χαρακτηριστική της πλήρους κυριαρχίας του νεοφιλελεύθερου καπιταλισμού. Όσο η κοινωνική βάση δεν δρα με βάση τις ανάγκες της θα βλέπουμε συνεχώς αυτές τις εικόνες, της απαξίωσης της ζωής και κάθε έννοιας κοινωνικού.

Το alerta.gr αποτελεί μια πολιτική προσπάθεια διαρκούς παρουσίας και παρέμβασης, επιδιώκει να γίνει κόμβος στο πολύμορφο δικτυακό τοπίο για την διασπορά ριζοσπαστικών αντιλήψεων, δράσεων και σχεδίων στην κατεύθυνση της κοινωνικής απελευθέρωσης… Η συνεισφορά είναι ξεκάθαρα ένα δείγμα της κατανόησης της φύσης του μέσου και της ανάγκης που υπάρχει για να μπορεί να συνεχίσει να υπάρχει και να μεγαλώνει. Για όποιον/α θέλει να συνδράμει ας κάνει κλικ εδώ

Ενημέρωση από τα χθεσινά γεγονότα στο Ηράκλειο με την εκκένωση της Κατάληψης Ευαγγελισμού

Ενημέρωση από τα χθεσινά γεγονότα στο Ηράκλειο με την εκκένωση της Κατάληψης Ευαγγελισμού: Στις 5.30 πμ οι μπάτσοι της Αντιτρομοκρατικής εισέβαλαν στο κτίριο του Ευαγγελισμού. Η επιχείρηση εξελίχθηκε πολύ γρήγορα και οι σύντροφοι/ισσες που βρίσκονταν εκείνη την ώρα...

Εκδήλωση – συζήτηση:Παρουσίαση της πρότασης του Υπόγειου Ιλισού για την οργάνωση των αναρχικών

Εκδήλωση – Συζήτηση: Σάββατο 30/09/2023 στις 19.00 στην Κατάληψη Ανάληψης Παρουσίαση της πρότασης του Υπόγειου Ιλισού για την οργάνωση των αναρχικών Σας καλούμε για να συζητήσουμε γύρω από το σύνθετο ζήτημα της οργάνωσης των αναρχικών, παρουσιάζοντας τις θέσεις μας...

Tommy Lawson – Κοοπερατίβες ή ταξική πάλη;

Tommy Lawson – Κοοπερατίβες ή ταξική πάλη; Κάθε τόσο το ζήτημα των κοοπερατίβων εγείρεται στο επαναστατικό σοσιαλιστικό κίνημα. Αισιόδοξες θέσεις υποστηρίζουν ότι οι συνεταιρισμοί μπορούν να αποτελέσουν τη βάση για την αντικατάσταση του καπιταλισμού με μια νέα...

Δύο μέτρα και ένας σταθμός | Ένα Podcast της ανοιχτής συνέλευσης “Όχι μετρό στην πλατεία Εξαρχείων”

Δύο μέτρα και ένας σταθμός | Ένα Podcast της ανοιχτής συνέλευσης "Όχι μετρό στην πλατεία Εξαρχείων" Τελευταίο επεισόδιο του Podcast της Ανοιχτής συνέλευσης «Όχι μετρό στην πλατεία Εξαρχείων» για τα έργα και τις ημέρες ενός αγώνα ενάντια στην καταστροφή της πλατείας...

Για την υφ’ όρον αποφυλάκισή μου: Νίκος Μαζιώτης

Για την υφ’ όρον αποφυλάκισή μου: Νίκος Μαζιώτης Δηλώσεις «σωφρονισμού» και μεταστροφής «χαρακτήρα» –οι ακριβείς εκφράσεις– μου ζήτησε σήμερα η πρόεδρος του συμβουλίου Πλημμελειοδικών Λαμίας στην ακρόαση μέσω skype για την υφ’ όρον αποφυλάκισή μου στην 5η αίτησή μου,...

Ρουβίκωνας: Παρέμβαση στην κατασκευαστική Grey House

Ρουβίκωνας: Παρέμβαση στην κατασκευαστική Grey House σε αλληλεγγύη στον εργαζόμενο Χ.Σ. Η υπόθεση του εργαζόμενου Χ.Σ ξεκινάει απο το 2011 και συνεχίζεται μέχρι και σήμερα. Υπάρχουν δημόσια κατατεθειμένες καταγγελίες και άρθρα, ψηφίσματα και δράσεις/παρεμβάσεις...

Λόφος Στρέφη: Σωματικός έλεγχος σε ανήλικα παιδιά από αστυνομικούς της ΔΡΑΣΗ

Λόφος Στρέφη: Σωματικός έλεγχος σε ανήλικα παιδιά από αστυνομικούς της ΔΡΑΣΗ Ένα ακόμα περιστατικό αστυνομικής αυθαιρεσίας στον Λόφο του Στρέφη από αστυνομικούς της ομάδας ΔΡΑΣΗ, καταγγέλει η Ανοιχτή Συνέλευση Υπεράσπισης του Λόφου Στρέφη με δημοσίευση σε social...

Let the show begin

Let the show begin Είμαι σίγουρος ότι ο ιστορικός του μέλλοντος θα έχει πολλά να πει για το χτεσινό βράδυ: Γιατί; Χτες το βράδυ ολοκληρώθηκε με εντυπωσιακό τρόπο ο θρίαμβος της επικοινωνίας και η πλήρης αποπολιτικοποίηση της ελληνικής πολιτικής σκηνής, κάτι αδιανόητο...

Ταξίδι στην άκρη της νύχτας

Ταξίδι στην άκρη της νύχτας. «Τα δάση που ονειρεύεσαι καίγονται τα χαράματα /φεύγουν οι φίλοι ένας-ένας, τους παίρνει το ασανσέρ / η χλόη γίνεται άχυρο κι η νιότη μνήμη χλόης / τα δάση που ονειρεύεσαι καίγονται τα χαράματα / μπουζούκι και μπετόν αρμέ – κάτω απ’ αυτή...

Οι αναρχικοί στο Σαχέλ

Οι αναρχικοί στο Σαχέλ. “Όπως η πάλη των τάξεων έτσι και ο διεθνισμός μπορεί κάθε φορά να εμφανίζεται με διαφορετική μορφή. Ένας 'διεθνισμός' που θα αγνοούσε αυτή την πολυμορφία θα αποδεικνυόταν αφελής ή επικίνδυνος”. Ντομένικο Λοσούρντο, Η Πάλη των Τάξεων Η ιστορική...