Μια οφειλόμενη απάντηση ως προς έναν ξεπλυματία και κακοποιητή του ονόματος του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης.

Με έκπληξη διαπίστωσα πως ανάμεσα στους 56 ξεπληματίες που στηρίζουν την Μενδώνη που είναι μπλεγμένη στο σκάνδαλο με τον παιδοβιαστή Λιγνάδη (όντας αυτή που με δική της απόφαση τον διόρισε), αναγραφόταν και τα ονόματα του Προέδρου του Δ.Σ και του διευθυντή του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης (Κ.Ω.Θ.).  Γεώργιος Κωνσταντινίδης και Γεώργιος-Ιούλιος Παπαδόπουλος. Παράλληλα είδα και άρθρο στο Thestival με τίτλο «Το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης στηρίζει τη Μενδώνη» ( thestival.gr/eidiseis/politismos/to-kratiko-odeio-thessalonikis-stiriz/ ). Τον νυν διευθυντή δεν τον γνωρίζω. Όμως γνωρίζω τον Πρόεδρο του Δ.Σ. Κωνσταντινίδη και σε αυτήν την ανακοίνωση θα επικεντρωθώ σε αυτόν στην καταγραφή των εμπειριών μου.

Έχω υπάρξει φοιτητής στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης για αρκετά χρόνια. Η εμπειρία μου με τον Γεώργιο Κωνσταντινίδη θα γίνε τη σχολική χρονιά 2009-2010. Εκείνη τη χρονιά είναι που θα “φυτευτεί” ο γαλάζιος Κωνσταντινίδης ως Διευθυντής του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης. Τη χρόνια εκείνη, εν μέσω κρίσης, τα προβλήματα στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης πολλαπλασιάστηκαν. Οι καθηγητές παρέμεναν απλήρωτοι για μήνες, η κατάσταση των αιθουσών αλλά και του κτιρίου ήταν άθλια. Εξοπλισμός (όπως πανάκριβα πιάνα) καταστρεφόταν διότι δεν γίνονταν απαραίτητες επιδιορθώσεις στο κτίριο ώστε να μην βρέχει μέσα στην κεντρική αίθουσα εκδηλώσεων και άλλα πολλά. Επίσης ο Κωνσταντινίδης ήταν αυτός ο οποίος για πρώτη φορά στα χρονικά της ιστορίας του ΜΟΝΑΔΙΚΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΩΔΕΙΟΥ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ θα εισηγηθεί αντίτιμο εξετάστρων, φυσικά με σκοπό ώστε αυτό να είναι το πρώτο βήμα για την ολική ιδιωτικοποίηση του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης.

Ως Σύλλογος Σπουδαστών, τότε, κινήσαμε διαδικασίες με γενικές συνελεύσεις και αντιδράσαμε με διάφορους τρόπους διαμαρτυρίας (μουσικές διαμαρτυρίες, διακοπή Δ.Σ μέχρι και καταλήψεις). Οι καταλήψεις θα ξεκινήσουν τον Μάρτιο του 2010 ως συμπαράσταση στους τότε απλήρωτους καθηγητές μας ενώ θα μπουν και άλλα χρόνια αιτήματα όπως η κατάσταση του κτιρίου, η διαβάθμιση του πτυχίου σε ανωτέρου επιπέδου που να αντιστοιχεί με το επίπεδο σπουδών (μέχρι και σήμερα είναι αδιαβάθμητο που σημαίνει πως είναι χαμηλότερης αξίας από απολυτήριο δημοτικού), η αύξηση του ετήσιου προϋπολογισμού του Ωδείου κ.α. ( makthes.gr/diamartyria-katalipsi-sto-kratiko-odeio-thessalonikis-45887, zougla.gr/greece/article/katalipsi-sto-kratiko-odio-8esalonikis, rthess.gr/blog-det?artid=930 ). Η χρονιά τελείωσε χωρίς να γίνει κάτι επί της ουσίας παρά μόνο με υποσχέσεις και λόγια του αερά.

Φτάνουμε στον Ιούλιο του 2010 όπου και διαρρέουν ηχογραφημένα πρακτικά συνεδρίασης του Δ.Σ του Ωδείου στα οποία γινόταν λόγος μεταξύ του Κωνσταντινίδη  (ως Διευθυντή) και του Λεφάκη (Προέδρου του Δ.Σ.)  για επιβολή διδάκτρων με την πρόφαση τεχνιτών ελλειμμάτων σε συνεργασία με το Υπ. Πολιτισμού, πως κονδήλια που είχαν μπει σε ειδικούς λογαριασμούς το προηγούμενο διάστημα εξαφανίστηκαν, πως πρέπει να γίνουν αξιολογήσεις των καθηγητών και νέα διαδικασία πρόσληψης (με σκοπό να διωχθούν κάποιοι καθηγητές και να μπουν στη θέση τους άλλοι κοντινοί της διοίκησης του Ωδείου), ενώ ακούγονταν και οι δυο τους να λένε πως θα κάνουν τα πάντα να μην υπάρξουν αντιδράσεις από μαθητές και καθηγητές σχεδιάζοντας την προώθηση στοχευμένων ειδήσεων σε φιλικό προς αυτούς τύπο ώστε να βγουν στην επιφάνεια όλα με τον πιο ανώδυνο τρόπο ( https://athens.indymedia.org/post/1202969/ ).

Στα τέλη Ιουλίου, ο Σύλλογος Καθηγητών στέλνει εξώδικο προς το Δ.Σ. (υπάρχει στο παραπάνω link) ενώ στις 3/9/2010 οι Σύλλογοι Σπουδαστών, Καθηγητών και Γονέων θα προχωρήσουν σε διακοπή συνεδρίασης του Δ.Σ. και κατάληψη του Ωδείου ( https://athens.indymedia.org/post/1204302/ ). Η ανακοίνωση στο indymedia δεν είναι γραμμένη από τους τρεις Συλλόγους αλλά από άγνωστο (προς εμένα) άτομο, την παραθέτω ωστόσο ως ενδεικτικό ημερομηνίας καθώς και για το τι άποψη πάνω κάτω είχαμε γενικότερα για το Δ.Σ οι φοιτητές για το ποιόν των μελών του. Θα ακολουθήσουν και άλλες καταλήψεις μέσα στη χρονιά μέχρι το καλοκαίρι, όπως αυτή του Οκτωβρίου ( https://athens.indymedia.org/post/1215826/ ) κατά την οποία, εκτός των υπόλοιπων διαμαρτυριών και εκδηλώσεων, θα γίνει και διήμερο φεστιβάλ με συναυλίες και συζητήσεις αυτοοργάνωση της έκφρασης στην τέχνη και και τη μουσική. Γιατί, όπως λέει και η αφίσα, θέλαμε να φέρουμε -έστω και στιγμιαία- το Κρατικό Ωδείο στην κοινωνική του διάσταση.

Εκείνη τη χρονιά, οι διαμαρτυρίες καθώς και οι καταλήψεις του κτιρίου που στεγάζεται το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης θα είναι πολλές, ενώ η επόμενη χρονιά (2010-2011) θα κυλήσει πολύ πιο δυναμικά καθώς η κρίση βάθαινε ακόμα παραπάνω και τα προβλήματα στο Ωδείο χειροτέρευαν. Η στάση του Κωνσταντινίδη ως Διευθυντή και μέλους του Δ.Σ. (αλλά και των υπόλοιπων μελών του) όλη αυτή την περίοδο προς εμάς, τους φοιτητές, ήταν άθλια. Μας χλεύαζε και μας έβριζε. Μας  απειλούσε με μυνύσεις (αν και δεν τόλμησε ποτέ) και μας συκοφαντούσε. Όχι πως  το επόμενο Δ.Σ. ήταν καλύτερο. Η σύσταση των μελών του ήταν η ίδια, με εξαίρεση τη θέση του Διευθυντή του Ωδείου στην οποία δεν ήταν πλέον ο Κωνσταντινίδης. Εκείνη την χρονιά, 8 φοιτητές του ωδείου (και τονίζω πως οι καταλήψεις ήταν αποφάσεις της γενικής συνέλευσης του Συλλόγου Σπουδαστών) βρέθηκαν μπροστά στον Ανακριτή. Οι 8 έλαβαν κλήση στις 18/2/2011 μετά από μύνηση με γραπτή ομόφωνη αναφορά του Δ.Σ. ( https://athens.indymedia.org/post/1264956/ , https://alterthess.gr/politikes-dioxeis-sto-kratiko-odeio-thessalonikis/ ). Διώξεις ξεκάθαρα για την πολιτική δράση ενάντια στις μεθοδεύσεις του Δ.Σ.

Για να επανέλθω, λοιπόν, ο Γιώργος Κωνσταντινίδης καλά θα κάνει να μην ξεφτιλίζει την ιστορία και το όνομα του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης. Σε καμιά περίπτωση δεν αποτελούν αυτός και ο Διευθυντής τους αντιπροσώπους του Ωδείου ούτε μπορούν να μιλάνε εκ μέρους όλων των μελών του (σπουδαστών, καθηγητών, γονέων και αποφοίτων). Κάποιος κόσμος, εμού συμπεριλαμβανομένου, δεν έχουμε ξεχάσει ούτε το ποιόν του, ούτε και τα κατορθώματά του. Ακόμα θυμάμαι αυτό που όλοι “το ‘χαμε τούμπανο και αυτός κρυφό καμάρι”, δηλαδή, την κατασπατάληση (να μην πω καταχρασμό) πάνω από 20.000 ευρώ για σεμινάρια σε νησί* που πληρώθηκαν πολύ παραπάνω απο την αξία τους ενώ την ίδια στιγμή υπήρχαν απλήρωτοι καθηγητές που περίμεναν τον μισθό τους για μήνες. Και πόσες άλλες οικονομικές ατασταλίες για υπερχρεώσεις υλικού και υπηρεσιών. Και θα το ξαναπώ, την ίδια στιγμή που συνέχιζαν και δούλευαν απλήρωτοι οι καθηγητές μας στο Ωδείο.

Ας μην μιλάει πολύ ο πρόεδρος του Δ.Σ. του Κ.Ω.Θ Γιώργος Κωνσταντινίδης και να μην στηρίζει αυτές και αυτούς που έναν βιαστή παιδιών τον διόρισαν, τον συγκάλυψαν, του έδωσαν χρόνο να εξαφανίσει αποδείξεις και που, απ’ όσο φαίνεται ακόμα και μέχρι στιγμής προσπαθούν να κάνουν τα πάντα να κουκουλώσουν την υπόθεση. Γιατί είναι βαθύς αυτός ο βόθρος με τον Λιγνάδη και (προσωπική μου άποψη) φτάνει και μέχρι τα έγκατα.. του Μαξίμου.

Κάποιοι/ες, όπως εγώ, θυμόμαστε και ξέρουμε καλά και το ποιόν του και τα κατορθώματά του. Γιατί τα ζήσαμε από πρώτο χέρι. Γιατί τα βιώσαμε. Γιατί η μνήμη δεν είναι σκουπίδι.

ΥΓ. Με χαρά είδα την ανακοίνωση σπουδαστών και αποφοίτων του Κ.Ω.Θ που έπερνε θέση ενάντια στην ανακοίνωση στήριξης της Μενδώνη από τον Πρόεδρο του Δ.Σ. και τον Διευθυντή του ωδείου. Ήταν και το έρεισμα για να γράψω αυτό το κείμενο.

ΥΓ2. Αν κάποιο άτομο τυγχάνει και έχει ακόμα τα ηχογραφημένα πρακτικά που διεύρρευσαν τον Ιούλιο του 2010 και είναι δυνατόν να γίνει, ας τα αναδημοσιεύσει καθώς στο link που δίνω παραπάνω έχουν διαγραφεί από το internet. Το λέω αυτό, γιατί η περιγραφή που κάνω σε αυτό το κείμενο, σε καμιά περίπτωση δεν αγγιζει την χυδαιότητα με την οποία μιλούσαν τα μέλη του Δ.Σ.

Αριστούχος απόφοιτος Κ.Ω.Θ με μνήμη.

3/3/2021

*Η μνήμη δεν είναι σκουπίδι, σίγουρα, αλλά καμιά φορά μετά από χρόνια δεν βοηθάει, οπότε δεν θυμάμαι ακριβώς τώρα σε ποιο νησί ήταν και τον τίτλο των σεμιναρίων και δεν κατάφερα να βρω κάτι στο internet και να πω την αλήθεια, πολύ αξία του έδωσα και ασχολήθηκα.


Το alerta.gr αποτελεί μια πολιτική προσπάθεια διαρκούς παρουσίας και παρέμβασης, επιδιώκει να γίνει κόμβος στο πολύμορφο δικτυακό τοπίο για την διασπορά ριζοσπαστικών αντιλήψεων, δράσεων και σχεδίων στην κατεύθυνση της κοινωνικής απελευθέρωσης... Η συνεισφορά είναι ξεκάθαρα ένα δείγμα της κατανόησης της φύσης του μέσου και της ανάγκης που υπάρχει για να μπορεί να συνεχίσει να υπάρχει και να μεγαλώνει. Για όποιον/α θέλει να συνδράμει ας κάνει κλικ εδώ