Η κυβέρνηση συνεχίζει να εκμεταλλεύεται τα μέτρα κοινωνικού ελέγχου που έχει επιβάλλει εν μέσω πανδημίας, αυτή την φορά ετοιμάζοντας νέο νομοσχέδιο-επίθεση στην δημόσια παιδεία.
Η “άριστη” υπουργός παιδείας Νίκη Κεραμέως, που μέσα σε όλα τα άλλα είναι απόγονος αυτών που “είπαν το ΟΧΙ και ξεκίνησε ο Β’ Παγκόσμιος”, ετοιμάζεται, από κοινού με την επίσης άριστη κυβέρνηση “Σκοιλ Ελικικού” (μάλλον παρέα με τον Μέτζη του Νέουκτη) για μια ριζική αναδιάρθρωση-εξπρές σύσσωμου του συστήματος, από το νηπιαγωγείο μέχρι και το πανεπιστήμιο.
Σημαντικότερες και πιο αρνητικές αλλαγές φαίνεται πως είναι, για κάθε βαθμίδα ξεχωριστά, οι εξής:
Στο Γυμνάσιο:
- τα εξεταζόμενα μαθήματα αυξάνονται από 4 σε 7.
- Επανέρχεται η βάση του 10 ΣΕ ΚΑΘΕ ΜΑΘΗΜΑ για την προαγωγή ή διαφορετικά
- μέσος όρος 13 σε όλα τα μαθήματα και μέχρι 4 μαθήματα κάτω από την βάση
- θα πραγματοποιούνται επαναληπτικές εξετάσεις τον Σεπτέμβρη
Στο Λύκειο (όπου ετοιμάζεται μακελειό):
- Ο μέσος όρος προαγωγής ανεβαίνει από το 9,5 στο 10
- Μινι-πανελλαδικές για την προαγωγή σε κάθε τάξη
- Τα εξεταζόμενα μαθήματα αυξάνονται από 6 σε 7 για την Β’ Λυκείου και από 5 σε 6 για την Γ’.
- Οι κατευθύνσεις γίνονται ξανά τρεις: Ανθρωπιστικές Επιστήμες, Θετικές Σπουδές και Σπουδές Υγείας, Σπουδές Οικονομίας και Πληροφορικής.
- Στις Ανθρωπιστικές Επιστήμες τα Λατινικά αντικαθιστούν την Κοινωνιολογία (για να μην γίνουν τα παιδιά μας Κομμουνιστές), από την χρονιά ’21-’22
- Επαναφορά συντελεστών βαρύτητας στα μαθήματα, αλλά και της Τράπεζας Θεμάτων
Στα Πανεπιστήμια (όπου σταδιακά εισάγεται από το παράθυρο η ιδιωτικοποίηση και τα δίδακτρα):
- Δυνατότητα ίδρυσης ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων από τα ΑΕΙ (με δίδακτρα)
- Θεσμοθετείται η συνεργασία κάθε ΑΕΙ με ξένα πανεπιστήμια, για κοινά (joint) και διπλά (dual) προγράμματα σπουδών
- Θερινά προγράμματα στα ΑΕΙ
- “Κίνητρα” για την προσέγγιση νέων φοιτητών (πελατών) από το εξωτερικό
- Αλλάζει το πλαίσιο διεξαγωγής της Ανάδειξης των Πρυτανικών Αρχών: Εισάγεται ηλεκτρονική ψηφοφορία για το “αδιάβλητο” (γκουχ), την ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ (μάλλον δηλαδή την αποφυγή παρεμβάσεων των φοιτητών), αλλάζει το εκλεκτορικό σώμα και η θητεία θα είναι 4ετής
- Στις μεταγραφές των φοιτητών θα εισαχθούν νέα κριτήρια, όπως αυτά που θέτουν την προϋπόθεση ο φοιτητής να είναι μέχρι 2750 όρια κάτω από την βάση της νέας σχολής, το έλεγχο των φορολογικών δηλώσεων της οικογένειας τα 3 τελευταία χρόνια (αν έχεις φαλιρίσει τον τελευταίο χρόνο ή τα 2 τελευταία, την πάτησες).
Σχετικά με τους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, θα ξεκινήσει το πρόγραμμα “επιμόρφωσης” τους στα νέα μέτρα, αλλά το σημαντικότερο είναι πως από το 2021 εισάγεται και η αξιολόγηση τους.
Τέλος, όσον αφορά την μοριοδότηση των καθηγητών κατά την ανάθεσή τους σε σχολεία, έχουμε την εισαγωγή διπλών μορίων για τα δυσπρόσιτα μέρη και την επιβολή ΠΟΙΝΩΝ ΔΙΕΤΟΥΣ Ή ΤΡΙΕΤΟΥΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥ για την μη εμφάνιση στο σχολείο διορισμού.
Οι νεαροί καθηγητές δηλαδή είναι υποχρεωμένοι να πάνε στο σχολείο που τους ανέθεσε το κράτος, ακόμη κι αν δεν καταφέρουν να βρουν σπίτι να νοικιάσουν, λόγω του Airbnb ή των εξωφρενικών ενοικίων, ακόμη κι αν αναγκαστούν, όπως σε παλαιότερες περιπτώσεις σε διάφορα “κοσμοπολίτικα” νησιά, να κοιμούνται σε σκηνές και σε σλίπιν μπαγκ στην παραλία. Διαφορετικά θα αποκλειστούν από τις επόμενες διαδικασίες για 2 ή 3 χρόνια. Ο ουσιαστικός εξαναγκασμός δηλαδή, στην συναίνεση των καθηγητών για την πιθανότητα εργασίας με τους χειρότερους όρους, με αντίβαρο τον αποκλεισμό. Έτσι, συνεχίζεται και επεκτείνεται η ιδιότυπη ομηρεία των καθηγητών, που δεν μπορούν καν να έχουν εναλλακτική εργασία, αν δουν ότι δεν μπορούν να ανταποκριθούν στο σχολείο που τους ανατέθηκε.
Είναι σίγουρο πως, τόσο οι μαθητές και οι φοιτητές, όσο και οι εκπαιδευτικοί, έχουν την πείρα και την δυναμική να απαντήσουν με τον κατάλληλο τρόπο στην Κυβέρνηση, η οποία νομίζει πως με τον συνεχή μπαμπούλα της “Καραντίνας” λόγω πανδημίας, θα μπορέσει να ανακόψει τις μαζικές κινητοποιήσεις και διεκδικήσεις.
Το ανταγωνιστικό και επαναστατικό κίνημα θα είναι δίπλα στους αγώνες τους. Ήμασταν σίγουροι και είχαμε από την αρχή κατανοήσει την πολλαπλή φύση αυτής της πανδημίας και την ευκαιρία που μπορεί να σημάνει για κράτος και κεφάλαιο.
Η ανικανότητά τους ακόμη και να ανταποκριθούν στα ρουσφέτια που τάξανε στον ιδιωτικό τομέα (KEK, Voucher κλπ) και στις νεοφιλελέ δήθεν μοντέρνες πολιτικές που θέλουν να εφαρμόσουν (πειραματική τηλε-εκπαίδευση, με σκοπό να γίνει ο κανόνας), μας κάνουν να γελάμε μέχρι δακρύων και να αισιοδοξούμε για την αποσύνθεσή τους.
Θα μας βρουν απέναντί τους. Έρχεται η ώρα που θα λογαριαστούμε.
(σκίτσο του Βαγγέλη Χερουβείμ, Αυγή, 6/9/2019)