του classreverb
Το πρόσφατο περιστατικό με τις τουρκικές ένοπλες δυνάμεις στα σύνορα του Έβρου και η ανακοίνωση του νέου κόμματος Κασιδιάρη δεν θα μπορούσε να μην κινητοποιήσει την γαλανόλευκη πένα της βουλευτίνας του ΚΚΕ και άτυπης εκπροσώπου τύπου του κόμματος, Λιάνας Κανέλλη. Με προχθεσινό άρθρο της λοιπόν, γεμάτο βερμπαλισμούς και λεκτικές επάρσεις, μας λέει πως «είναι ώρα να αναμετρηθούμε κυριολεκτικά με το φασισταριό», ντύνοντας για άλλη μια φορά τον εθνικισμό της με τα κουρέλια του υγιούς πατριωτισμού[1]. Μιας λοιπόν και η Κανέλλη αποφάσισε να μιλήσει ξανά για τον φασισμό είπαμε να θυμίσουμε και κάποιες άλλες παρεμβάσεις της στο πρόσφατο παρελθόν, με τις οποίες η ίδια αλλά και το κόμμα της (δια στόματός της) μιλούσαν για Τούρκους, μακεδονίες και πατρίδες.
Η Λιάνα και ο Φράγκος
Τον Οκτώβριο του 2012, η Κανέλλη ήταν η πρώτη ομιλήτρια στην παρουσίαση του βιβλίου του στρατηγού Φράγκου Φραγκούλη στην Παλαιά Βουλή (βλ. βίντεο)[2]. Εκεί μεταξύ άλλων την ακούσαμε να πλέκει το εγκώμιο του «για πάνω από 20 χρόνια φίλου της» λέγοντας ότι είναι ένας έντιμος πατριώτης που μας βοηθάει να διαμορφώνουμε «την αντίληψη μας για το τι είναι πατρίδα». Χαρακτήρισε μάλιστα το βιβλίο «θησαυρό» για τον τόπο σε μια εποχή που «ο λαός, ο στρατός, οι πιστοί, οι άνθρωποι που διατηρούν το δικαίωμα να σκέφτονται λεύτερα» γίνονται εύκολη τροφή για τα θηρία. Ποιοι είναι δηλαδή αυτοί που σκέφτονται ελεύθερα σε αυτήν τη χώρα; Μήπως οι καταπιεσμένοι, οι μισθωτοί, οι μετανάστες, οι αντιφασίστες; Όχι, είναι ο λαός των καραβανάδων και των ορθόδοξων, μας λέει η Κανέλλη.
Τι έγραφε όμως το βιβλίο του στρατηγού που εξυμνεί η Κανέλλη; Αναμασώντας παλαιές πηγές της εθνικιστικής μυθιστορίας, στο βιβλίο του ο Φραγκούλης υποστηρίζει ότι οι σημερινοί Τούρκοι είναι εξισλαμισμένοι Έλληνες κι ότι τη στιγμή που μιλάμε, στην Τουρκία κατοικούν εκατομμύρια κρυπτοχριστιανοί που περιμένουν την απελευθέρωση. Αποκαλεί τη Μικρά Ασία «ζωτικό χώρο» της Ελλάδας και θέτει ζήτημα αλυτρωτισμού, φλερτάροντας με μια στρατιωτική επέμβαση στη γείτονα χώρα. Αυτός είναι ο άνθρωπος που βοηθάει την Κανέλλη να διαμορφώσει «αντίληψη για το τι είναι πατρίδα».
Εν ολίγοις, στην παρουσίαση του βιβλίου τον Οκτώβρη του 2012, λίγο διάστημα μετά τον διορισμό του Φραγκούλη στην κυβέρνηση Πικραμμένου (Μάιος 2012), τις κρυφές στρατιωτικές του ασκήσεις (2011), τις φήμες για εμπλοκή του σε πραξικόπημα (2011) κ.ο.κ., η βουλευτής του ΚΚΕ έπλεκε το εγκώμιο του Φραγκούλη και του μεγαλοϊδεατικού πονήματός του σαν να μιλάει για το Κομμουνιστικό Μανιφέστο. Κατά τα άλλα, για τη ρητορική μίσους του Φραγκούλη στα συλλαλητήρια των μακεδονομάχων η Κανέλλη έκανε την πάπια.
Αν αυτό δεν είναι αβάντα σε έναν από τους πιο επικίνδυνους φασίστες της χώρας, τότε τι ακριβώς είναι; Αν το ΚΚΕ δεν άξιζε να ξεκαθαρίσει τη θέση του σε σχέση με την Κανέλλη, για την στήριξή της σε έναν δυνάμει ηγέτη του εγχώριου φασισμού, με ισχυρό έρεισμα στην αστική τάξη και τις ένοπλες δυνάμεις, τότε για ποιον; Η στάση του όμως ακόμα και σήμερα, κάθε άλλο παρά φανερώνει ότι θέλει να διαχωρίσει τη θέση του. Κάτι που επιβεβαιώνεται και από την συνεχιζόμενη υπερπροβολή της Κανέλλη και την μετατροπή της σε βασικό αγορητή του κόμματος στα εθνικά θέματα (δίπλα στους δημοκράτες εθνικιστές του militaire.gr) (βλ. βίντεο). Θυμίζουμε ότι στο μακεδονικό την βλέπαμε συνέχεια να εκπροσωπεί το ΚΚΕ στα κανάλια, ενώ ήταν και εκ των βασικών ομιλητών του κόμματος στην επίσημη συνεδρίαση της βουλής για τη συμφωνία των Πρεσπών.
Ξέρω τι έκανες πρόπερσι στο μακεδονικό
Στις 22 Γενάρη του 2018, την επομένη του συλλαλητηρίου της Θεσσαλονίκης, η Κανέλλη δήλωνε στην ΕΡΤ (βλ. βίντεο) ότι το συλλαλητήριο «δεν είχε την τηλεοπτική κάλυψη που του έπρεπε» κι ότι είναι απαράδεκτο το γεγονός ότι η ΕΡΤ3 αντί να μεταδίδει το συλλαλητήριο έδειχνε την εκπομπή «Κυριακή στο χωριό». Αντί να δείχνει γλέντια δηλαδή η ΕΡΤ3 έπρεπε να δείχνει τους φασίστες του Φράγκου. Έσπευσε μάλιστα να διορθώσει τον δημοσιογράφο ότι το συλλαλητήριο δεν μάζεψε 100 αλλά 200 χιλιάδες κόσμο σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της. Και εννοείται ότι δεν βρήκε κάποιο λόγο να χαρακτηρίσει τη συγκέντρωση εθνικιστική.
Στην ίδια εμφάνιση, δήλωνε επίσης ότι ανάμεσα στον αγνό δημοκρατικό κόσμο ήταν εύκολο να εμφιλοχωρήσουν φασίστες και να σπιλώσουν το συλλαλητήριο. Το ότι στο βάθρο της συγκέντρωσης «εμφιλοχώρησε» ο φασίστας Φράγκος Φραγκούλης δεν την προβλημάτισε. Το ότι ο κόσμος του συλλαλητηρίου φώναζε με ενθουσιασμό «είναι τρελός ο στρατηγός» (βλ. βίντεο) μπροστά στις πολεμικές, ρατσιστικές κραυγές του Φράγκου επίσης δεν την προβλημάτισε. Το ότι κανείς από τους διαδηλωτές του εθνικιστικού μαζέματος δεν έδιωξε τον Κασιδιάρη και την παρέα του αλλά αντίθετα τους χειροκροτούσε, πάλι δεν την προβλημάτισε. Ούτε ότι οι φασίστες έκαψαν την αναρχική Κατάληψη Libertatia παρέα με τα ΜΑΤ και δεν ίδρωσε το αυτί κανενός συγκεντρωμένου. Την προβλημάτισε μόνο ότι κάηκε ένα «νεοκλασσικό» όπως χαρακτήρισε τη Libertatia χωρίς να κάνει καν λόγο για την πολιτική της υπόσταση και τις ζωές των συντρόφων που θα μπορούσαν να χαθούν αν είχαν εγκλωβιστεί μέσα.
Συνεχίζοντας το εθνικιστικό παραλήρημα δήλωνε, ακόμα, ότι οι Έλληνες δεν χρειάζεται να ντύνονται Μακεδόνες με στολές για να αποδείξουν ότι είναι απόγονοι του Μ. Αλέξανδρου, αρκεί μόνο που μιλάνε ελληνικά. Τουτέστιν, η γλώσσα μας τεκμηριώνει από μόνη της ότι είμαστε απόγονοι του μεγάλου στρατηλάτη σε αντίθεση με τους «Σκοπιανούς που ντύνονται μεγαλέξανδροι και τους κοροϊδεύουμε».
Αντιφασιστικός πατριωτικός τραγέλαφος
Τα παραπάνω είναι λίγα μόνο από τα επεισόδια στα οποία το Κόμμα, δια στόματος Κανέλλη, συνομιλεί με τον ελληνικό εθνικισμό. Για το ΚΚΕ ζούμε σε μια «ταπεινή» Ελλάδα που βλέπει την εθνική της κυριαρχία να απειλείται συνεχώς από τους επιθετικούς της γείτονες. Σε μια τέτοια εθνοαφήγηση όπου για όλα φταίνε τα ξένα συμφέροντα, το ΚΚΕ συμβάλλει (δίπλα στο αστικό μπλοκ) στην προσπάθεια η εξωτερική πολιτική του ελληνικού κράτους να μοιάζει με αντίσταση. Κάπως έτσι, οι θηριωδίες του ελληνικού κράτους (του ελληνικού εθνικισμού) στον πόλεμο της Μακεδονίας, στους βαλκανικούς, στον 1ο παγκόσμιο, στη μικρασιατική εκστρατεία κλπ., εναντίον αμάχων των γηγενών πληθυσμών θάβονται στον λάκκο της ελληνικής αστικής-εθνικιστικής μυθιστορίας. Κάπως έτσι, με την ανάπτυξη μιας λαικής εθνικής συνείδησης που δεν γνωρίζει αριστερά και δεξιά, στήνονται κάτι «σφαγεία των λαών» και γεννιούνται αδίστακτοι πατριώτες βαλκανικού τύπου, όχι λιγότερο χασάπηδες από τους αντίστοιχους που γεννάει ο δυτικός ιμπεριαλισμός. Μην ξεχνάμε εξάλλου ότι φασίστες εγκληματίες (Μιλόσεβιτς, Κάρατζιτς, Μλάντιτς κλπ.) που δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από τις βαρβαρότητες των χιτλερικών, βαφτίζονταν από το ΚΚΕ αντιιμπεριαλιστές σύντροφοι.
Να χαίρεται τον αντιφασισμό της η πρωτοπορία της εργατικής τάξης.
[1] http://www.katiousa.gr/apopseis/lakedes-daimones-kai-lakedaimonioi/
[2] Στην εκδήλωση παρευρέθη μετά θερμών χαιρετισμών με τον στρατηγό και ο Γλέζος, για να τα λέμε όλα.