Μικροφωνική συγκέντρωση υπεράσπισης της Κατάληψης Libertatia: Σάββατο 5/9, 11:00 έξω από την Κατάληψη Libertatia.

από | 2 Σεπ, 2020

Μικροφωνική συγκέντρωση υπεράσπισης της κατάληψης Libertatia.

Σάββατο 5/9 στις 11:00, έξω από το χώρο της κατάληψης. (Λεωφόρος Στρατού με Σαρανταπόρου)

Αλληλεγγύη στις καταλήψεις και τους αυτοοργανωμένους χώρους. Η κρατική τρομοκρατία δε θα περάσει.

Καταλήψεις Libertatia και Mundo Nuevo

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΒΟΛΗ ΤΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΛΗΨΗ LIBERTATIA

Την Κυριακή 23/8 στις 10.30 το πρωί οι μπάτσοι εισβάλλουν στην κατάληψη Libertatia. Πιο συγκεκριμένα κατά τη διάρκεια της επισκευής της σκεπής στο πλαίσιο των εργασιών ανοικοδόμησης του κτιρίου που είχε καταστραφεί από εμπρηστική επίθεση φασιστών, οι μπάτσοι σπάσανε το λουκέτο της πόρτας, εισέβαλαν στην κατάληψη και συνέλαβαν δώδεκα άτομα που βρίσκονταν μέσα στον χώρο. Στη συνέχεια φέρανε φορτηγό για να αρπάξουν εκ νέου εργαλεία και υλικά απολύτως απαραίτητα για την ανακατασκευή της σκεπής, όπως είχαν κάνει και πριν από περίπου ένα μήνα όταν η αστυνομία είχε εισβάλει στον χώρο της κατάληψης μαζί με υπαλλήλους της εφορείας νεοτέρων μνημείων, αφαιρώντας μεγάλο κομμάτι του εξοπλισμού της ανοικοδόμησης. Αμέσως μετά σύντροφοι και συντρόφισσες που ήταν έξω κινήθηκαν με πορεία προς το κτίριο της κατάληψης και μπήκαν μέσα ανακαταλαμβάνοντάς το. Εκτός από τα άτομα που συνελήφθησαν στο εσωτερικό της κατάληψης, προσήχθησαν ακόμα δύο συντρόφισσες που βρίσκονταν έξω από τον χώρο, οι οποίες και αφέθηκαν μετά από δύο ώρες κράτησης. Οι δώδεκα συλληφθέντες και συλληφθείσες, αφού πέρασαν όλη την ημέρα στο Α.Τ. Τούμπας, μεταφέρθηκαν στη συνέχεια στη Γ.Α.Δ.Θ κι αφέθηκαν ελεύθεροι τμηματικά ανά δύο άτομα αργά το βράδυ. Οι πλημμεληματικού βαθμού κατηγορίες που τους αποδόθηκαν είναι οι εξής: φθορές σε μνημείο, παράνομη δόμηση και απείθεια, ενώ δεν έχει οριστεί ακόμη δικάσιμος. Άξιο αναφοράς είναι η χυδαία απόπειρα της αστυνομίας και συγκεκριμένων δημοσιογραφικών μέσων να συνδέσουν την σύλληψη μιας γυναίκας με ποσότητα ναρκωτικών με τους συλληφθέντες της κατάληψης, η οποία φυσικά και δεν πέτυχε.

Το συγκεκριμένο χτύπημα στην ανοικοδόμηση είναι το τρίτο στη σειρά σε διάστημα λιγότερο του ενός χρόνου. Οι συνεχόμενες κρατικές επιθέσεις δείχνουν αφενός την ολοένα αυξανόμενη στοχοποίηση των δομών αγώνα κι αφετέρου τη διαχρονική συνεργασία μεταξύ κρατικών αρχών και παρακρατικών-φασιστικών ομάδων εναντίον των αγωνιστών και του ευρύτερου κινήματος. Την ίδια ώρα που ο κρατικός μηχανισμός κάνει πλάτες σε αυτούς που έκαψαν τη Libertatia, αμολά τα τσιράκια του για να συλλάβουν τα άτομα που επέλεξαν από την πρώτη στιγμή να υπερασπιστούν πολιτικά την κατάληψη και να ανοικοδομήσουν το κατεστραμμένο κτίριο. Οι δε κατηγορίες για «καταστροφή ιστορικού μνημείου» σε αυτούς που με αυταπάρνηση και προσωπικό κόπο και κόστος ανέλαβαν τη συντήρηση και ανοικοδόμηση του κτιρίου, πριν και μετά τον εμπρησμό, αποτελεί μια σουρρεαλιστικού τύπου μάταιη απόπειρα αντιστροφής της πραγματικότητας σχετικά με το ποιος είναι ο αληθινός καταστροφέας. Επιπροσθέτως, ο ρόλος της εφορίας αρχαιοτήτων ως νομικός φορέας των άνωθι καταγγελιών, η γενικότερη στάση της και η ξαφνική “ευαισθητοποίησή” της για το κτίριο, είναι το λιγότερο γελοία. Το ποιος ενδιαφέρεται και ποιος προσπαθεί να σώσει το διατηρητέο είναι κάτι παραπάνω από οφθαλμοφανές. Ας αναρωτηθούν λοιπόν όσοι δεν το καταλαβαίνουν, πού βρισκόταν η εφορία αρχαιοτήτων τόσα χρόνια όταν το κτίριο, το αποκαλούμενο “στολίδι της Λ. Στρατού”, ρήμαζε και ήταν εστία μικροβίων. Ποια ήταν η στάση της απέναντι στους φασίστες που πραγματικά καταστρέψανε το κτίριο. Η συγκεκριμένη κίνησή της δείχνει ξεκάθαρα ποιά συμφέροντα εξυπηρετεί, ποιους προστατεύει και σε ποιους βρίσκεται απέναντι. Στην προκειμένη, τα πράγματα είναι αρκετά απλά κι αυτό ακριβώς το γεγονός που βλέπει η γειτονιά μας εδώ και δυόμιση χρόνια, πλέον έγινε γνωστό σε πανελλαδικό επίπεδο. Για μια ακόμη φορά η γειτονιά έδειξε την αλληλεγγύη της με διάφορους τρόπους, αποδοκιμάζοντας τις αστυνομικές δυνάμεις κατά τη διάρκεια της εισβολής, ενημερώνοντάς μας για την παρουσία της αστυνομίας και στηρίζοντας μας ηθικά.

Η συγκεκριμένη επίθεση στην κατάληψη Libertatia δεν μπορεί με κανέναν τρόπο να αποσυνδεθεί από τις τελευταίες κατασταλτικές κινήσεις εναντίον των καταλήψεων, με πιο πρόσφατη αυτή της κατάληψης Terra Incognita στην πόλη μας. Μέσα σε μια τεταμένη κοινωνική συνθήκη όπου οι ζωές των εργαζομένων συνεχώς υποβαθμίζονται και φτωχοποιούνται και η εγκληματική κρατική διαχείριση απέναντι στην πανδημία του Covid-19 θέτει σε κίνδυνο την υγεία χιλιάδων ανθρώπων, το κράτος επιλέγει να κάνει προληπτικές κατασταλτικές κινήσεις προκειμένου να πλήξει και να αποδυναμώσει το ευρύτερο κίνημα. Βλέποντας τον εντεινόμενο κοινωνικό αναβρασμό και την αγανάκτηση, προσπαθεί να διαλύσει κάθε αντίσταση, βάζοντας στο στόχαστρο για άλλη μια φορά το αναρχικό κίνημα και τις δομές αγώνα ως εστίες συσπείρωσης κι αντίστασης απέναντι σε κράτος και κεφάλαιο. Είναι μέσα σ’ αυτή τη συνθήκη που το κίνημα πρέπει να απαντήσει δυναμικά, υπερασπιζόμενο τους χώρους του, την πολιτική του παρουσία, τα κεκτημένα χρόνων προσπάθειας κι αγώνα. Ο αγώνας για την ανοικοδόμηση της Libertatia αποτελεί πρόταγμα στο πεδίο των καταλήψεων και είναι προωθητικό στο επίπεδο υπεράσπισης τους. Η νίκη αυτού του αγώνα θα είναι η απάντησή όλων μας απέναντι στις επιθέσεις του κράτους και των φασιστών στις δομές μας.

Η ανοικοδόμηση της κατάληψης Libertatia δεν είναι μόνο δική της υπόθεση. Είναι υπόθεση όλου του αντιφασιστικού, αναρχικού κι επαναστατικού κινήματος, όλου του κόσμου του αγώνα. Είναι υπόθεση της συνολικής υπεράσπισης των καταλήψεων, καθώς η συνέχιση κι ολοκλήρωση της διαδικασίας της ανοικοδόμησης περνάει πολύ ισχυρά μηνύματα απέναντι στην κρατική καταστολή και τη φασιστική βία και εδραιώνει έναν πολύ δυνατό συμβολισμό μέσα σε μια γενικευμένη κατασταλτική συνθήκη. Η πολιτική μας παρουσία στον χώρο έχει εξασφαλιστεί ήδη μερικές βδομάδες μετά τον εμπρησμό. Το έχουμε ξαναπεί, η κατάληψη Libertatia θα μείνει και θα συνεχίσει ως δομή αγώνα, όπως ήδη συμβαίνει διοργανώνοντας εκδηλώσεις, συζητήσεις, προβολές κ.α. Το διακύβευμα είναι η ολοκλήρωση της ανοικοδόμησης με κινηματικούς όρους, ώστε να καταδειχθεί η ίδια η πολιτική ευθύνη της καταστολής αλλά και η πολιτική υπεράσπιση των κατειλημμένων χώρων αγώνα. Το κράτος θα εκμεταλλεύεται κάθε βήμα οπισθοχώρησης που θα κάνουμε. Γι’ αυτό πρέπει να πατήσουμε γερά στα πόδια μας, να αντισταθούμε, να υπερασπιστούμε πολιτικά τις δομές μας και τους αγώνες μας, να οργανωθούμε καλύτερα και να διευρύνουμε τα πεδία αγώνα.

Κατάληψη Libertatia

26/08/2020

Το alerta.gr αποτελεί μια πολιτική προσπάθεια διαρκούς παρουσίας και παρέμβασης, επιδιώκει να γίνει κόμβος στο πολύμορφο δικτυακό τοπίο για την διασπορά ριζοσπαστικών αντιλήψεων, δράσεων και σχεδίων στην κατεύθυνση της κοινωνικής απελευθέρωσης… Η συνεισφορά είναι ξεκάθαρα ένα δείγμα της κατανόησης της φύσης του μέσου και της ανάγκης που υπάρχει για να μπορεί να συνεχίσει να υπάρχει και να μεγαλώνει. Για όποιον/α θέλει να συνδράμει ας κάνει κλικ εδώ

Πώς να διαβάσουμε τον πόλεμο πολιτικά

Πώς να διαβάσουμε τον πόλεμο πολιτικά “Αυτό το πράγμα που αποκαλούμε Ντονμπάς στην πραγματικότητα δεν υπάρχει... δεν είναι παρά ένας ορισμός που μας επιβλήθηκε από την Ρωσική Ομοσπονδία”. Oleksyi Danilov, 24/03/2021i “Ο στόχος των Συμφωνιών του Μινσκ είναι να...

Παρέλαση: Με παλαιστινιακές σημαίες έβαλαν τα σώματά τους μπροστά στα άρματα στην Πανεπιστημίου [Βίντεο]

Παρέλαση: Με παλαιστινιακές σημαίες έβαλαν τα σώματά τους μπροστά στα άρματα στην Πανεπιστημίου [Βίντεο] Με παλαιστινιακές σημαίες στα χέρια έβαλαν τα σώματά τους μπροστά στα άρματα στην Πανεπιστημίου στα Προπύλαια, κατά τη διάρκεια της παρέλασης της 25ης Μαρτίου στην...

1821: Το ουρλιαχτό της ελευθερίας

1821: Το ουρλιαχτό της ελευθερίας Κανένας δεν επαναστατεί επειδή έτσι του κάπνισε, επειδή δεν είχε τίποτα καλύτερο να κάνει, επειδή βαριόταν αφόρητα μια κάποια μέρα της ζωής του. Κανένας δεν εξεγείρεται επειδή το διάβασε σε κάποια βιβλίο, επειδή πέρασε χρόνια να...

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο αναρχικός Ρούντολφ Ρόκερ

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο αναρχικός Ρούντολφ Ρόκερ Στις 25 Μαρτίου του 1873 γεννήθηκε στο Μάϊντς της Δυτικής Γερμανίας, ο αναρχικός θεωρητικός και ιστορικός Ρούντολφ Ρόκερ από μια οικογένεια Kαθολικών ειδικευμένων εργατών. Ο Ρόκερ ήταν γνωστός για την ενεργό δράση του...

Η εξέγερση στο Κιλελέρ (Μάρτιος 1910) | Γνωστός – Άγνωστος

Η εξέγερση στο Κιλελέρ (Μάρτιος 1910) Το νέο βίντεο από το κανάλι Γνωστός - Άγνωστος που περιλαμβάνει animated βίντεο ιστορίας (ελληνικής και παγκόσμιας), ψυχολογίας και κοινωνικών θεμάτων. https://www.youtube.com/watch?v=JLN5UWxPdIk Oι έλληνες τσιφλικάδες που...

Συνέντευξη με την Claudia Pinelli, κόρη του Giuseppe του αναρχικού

Συνέντευξη με την Claudia Pinelli, κόρη του Giuseppe του αναρχικού. Αναδημοσίευση από την Αέναη Κίνηση. Σφαγή Capaci, ξεκινά η «στρατηγική της έντασης» με δυναμίτη, δεύτερο επεισόδιο, από τα χέρια του οργανωμένου εγκλήματος με άρωμα μαφίας. Στις 19 ιουλίου, πάντα...

Τοποθέτηση στην εκδήλωση για την “οργάνωση των αναρχικών” από την Πρωτοβουλία Αναρχικών Αγ. Αναργύρων – Καματερού

Τοποθέτηση στην εκδήλωση για την “οργάνωση των αναρχικών” από την Πρωτοβουλία Αναρχικών Αγ. Αναργύρων - Καματερού Tην Παρασκευή 1η Μαρτίου παρευρεθήκαμε ως καλεσμένοι ομιλητές, μαζί και με την συλλογικότητα Πέλοτο από την Ξάνθη, στην εκδήλωση που διοργάνωσε η...

Ψυχιατρική Γενικού Νοσοκομείου Χανίων: Η τελευταία πράξη

Ψυχιατρική Γενικού Νοσοκομείου Χανίων: Η τελευταία πράξη Ανακοίνωση ειδικευόμενων ψυχιάτρων του Γενικού Νοσοκομείου Χανίων για την κατάσταση που επικρατεί στην Ψυχιατρική Κλινική του νοσοκομείου και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν διαχρονικά όπως φαίνεται από τις...

Στις πόσες έρευνες φαίνεται αν είμαστε κορόιδα;

Στις πόσες έρευνες φαίνεται αν είμαστε κορόιδα; Από την Πρωτοβουλία ενάντια στα ΕΛΠΕ. Ανακοινώθηκε η διεξαγωγή 2 νέων ερευνών (1) σχετικά με τη δυσοσμία στην περιοχή με τη συνεργασία, μεταξύ άλλων φορέων, του Δήμου Κορδελιού- Ευόσμου  και του ΑΠΘ. Χρηματοδότης της μια...

ΠΡΩΤΕΑΣ: τα πολλά πρόσωπα του ΠΑΣΟΚ (και «εμείς»)

ΠΡΩΤΕΑΣ: τα πολλά πρόσωπα του ΠΑΣΟΚ (και «εμείς») «Ο Χέγκελ κάνει κάπου την παρατήρηση ότι όλα τα μεγάλα κοσμοϊστορικά γεγονότα και πρόσωπα παρουσιάζονται σαν να λέμε, δυο φορές. Ξέχασε όμως να προσθέσει: τη μια φορά σαν τραγωδία, την άλλη σαν φάρσα» Κ. Μαρξ, Η 18η...